Hoe 2 pc's met elkaar verbinden via USB Cable?>

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52
Wellicht een simpele vraag maar kon het hier met de search niet vinden en google ook niet dus dan maar hier ff :)

Hoe knup ik dmv 1 usb kabel 2 comps aan elkaar... heb wel de goede kabel (cross usb) geloof ik, zodrta ik inplug ziet win98 wel hardware, maar niet wat voor hardware.

Op beide machines staat win98

Ik heb bij de kabel geen software en ik denk ook niet dat ik die nodig heb :?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

hmm ik denk toch dat je software nodig gaat hebben :) , heb je btw Win98 sec edition ?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
win98se ondersteunt nog net usb. usb netwerk kent t nog niet. denk dus idd dat je nog een appart proggie nodig heb.

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Er zijn wel speciale USB netwerk kabels te koop met software erbij. Met gewoone USB kabel lukt het niet in Win98se volgens mij.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Hoicks
Ik heb dus wel een usb cable (crossed) maar geen software.. is er een algemene driver voor? En het is btw wel win98 se

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sharkzor schreef op 07 oktober 2002 @ 18:06:
win98se ondersteunt nog net usb. usb netwerk kent t nog niet. denk dus idd dat je nog een appart proggie nodig heb.
Hmm beetje onzin, zelfs Windows 98b heeft USB support, zij het beperkt, Windows 98 en up heeft USB, en t werkt daarin naar behoren, dat je voor een kabel drivers nodig hebt is niet vreemd.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Hoicks
its_me schreef op 07 oktober 2002 @ 23:21:
[...]

Hmm beetje onzin, zelfs Windows 98b heeft USB support, zij het beperkt, Windows 98 en up heeft USB, en t werkt daarin naar behoren, dat je voor een kabel drivers nodig hebt is niet vreemd.
Tsja.. ik dacht USB = Plug 'n Pray dus met een beetje mazzel initialiseert tie alles zelf (NOT!) :p

Maar ik heb dus geen idee hoe ik deze verbinding tot stand ga brengen.. de vraag is, wie wel?

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Er zijn verschilende manieren om 2 computers over usb te laten praten.
Zo als ik het lees heb je 2 usb netwerkkaarten met daat tussen een crosskabel.
Of bedoel je dat je een usb kabel heb gekocht zoals verschilende merken verkopen met in het midden van de kabel een verdikking?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• Hoicks
bitwizz schreef op 08 oktober 2002 @ 09:12:
Er zijn verschilende manieren om 2 computers over usb te laten praten.
Zo als ik het lees heb je 2 usb netwerkkaarten met daat tussen een crosskabel.
Of bedoel je dat je een usb kabel heb gekocht zoals verschilende merken verkopen met in het midden van de kabel een verdikking?
De kabel met een verdikking

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en daarvoor heb je een programmaatje nodig om elkaars computers te zien.

Verwijderd

Volgens mij kan je op de site van bijvoorbeeld sitecom deze software hier downloaden:

http://www.sitecom.nl

Ik denk dat die drivers vrij universeel zijn. Gewoon zoeken bij de drivers, zo gevonden.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Hoicks schreef op 08 oktober 2002 @ 11:25:
[...]

De kabel met een verdikking
Een cilinder midden in.

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

Pagina: 1