Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Logische beredenering. Auto in PC Spannings problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ging zaterdag met Bart Banaan naar PureOptical toe (ik en bb hebben de CFFLŽs en fans al >:) ) Nu had BB het er over dat je ook wel een UPS kan gebruiken voor je PC Mod. Nu heb ik dat wat uitgewerkt. En ben tot het volgende gekomen.

Als je een oude UPS neemd. Haalt daar de prinplaat uit. Sluit deze aan op een extra accu in je auto, die je aansluit via een diode brug op je dynamo. Op de accu sluit je je UPS aan (meestal 12 V (bijv. bij APC 700). De ups maakt er 220V van en je hebt dus een tranceformer toch? Alleen het probleem is dat je als de auto uitstaat niet zo lang muziek heb, aangezien dan je UPS de stroom wegslurpt.

(lullige type modjes. FF verander alstublieft in topic titel, Auto in PC moet worden PC in auto |:( )

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 17:25:
Ok, ik ging zaterdag met Bart Banaan naar PureOptical toe (ik en bb hebben de CFFLŽs en fans al >:) ) Nu had BB het er over dat je ook wel een UPS kan gebruiken voor je PC Mod. Nu heb ik dat wat uitgewerkt. En ben tot het volgende gekomen.

Als je een oude UPS neemd. Haalt daar de prinplaat uit. Sluit deze aan op een extra accu in je auto, die je aansluit via een diode brug op je dynamo. Op de accu sluit je je UPS aan (meestal 12 V (bijv. bij APC 700). De ups maakt er 220V van en je hebt dus een tranceformer toch? Alleen het probleem is dat je als de auto uitstaat niet zo lang muziek heb, aangezien dan je UPS de stroom wegslurpt.

(lullige type modjes. FF verander alstublieft in topic titel, Auto in PC moet worden PC in auto |:( )
klinkt leuk

verder lol @ Auto in PC

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

Auto in PC ??? is die pc dan een casemod zo groot als een garagebox ofzo ??

Maar ff ontopic, je heb idd niet zo lang muziek maarja een versteker+radio wil je ook niet aanhebben in een niet draaiende auto!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
het enige nadeel is dat de meeste goedkope ups-en niet bedoeld zijn voor continu gebruik

Repareren doe je zo.

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
xychix schreef op 07 oktober 2002 @ 17:50:
Auto in PC ??? is die pc dan een casemod zo groot als een garagebox ofzo ??

Maar ff ontopic, je heb idd niet zo lang muziek maarja een versteker+radio wil je ook niet aanhebben in een niet draaiende auto!
Ik heb zelf een JBL GTO4000 in mn auto...die kan k zo'n 4/5 uren laten draaien zonder de motor draaiende ;) dus dat zegt nix.....

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:21
Volgens mij krijg je inderdaad problemen met de UPS die hier niet voor gemaakt is, dus die moet je extra gaan koelen.

En je gaat van 12 -> 220 -> 12.
Dus veel verlies / warmte ontwikkeling.

En de spanning in de auto is geen 12V, maar 10-15 (oid) Ik weet niet
of de UPS dat leuk vind.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Lekker oud topic... :z

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 16:35

Rmg

lexophilia schreef op 11 mei 2004 @ 12:40:
[...]

Ik heb zelf een JBL GTO4000 in mn auto...die kan k zo'n 4/5 uren laten draaien zonder de motor draaiende ;) dus dat zegt nix.....
Sine - Monday 07 October 2002 19:51 8)7

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ouwe }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.