access] MySQL dump importeren in access

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ik heb een MySQL database draaien op een externe server. Ik kan alleen geen ODBC koppeling maken met deze DB. Ik kan eigelijk alleen maar de structuur en data in 1 keer opvragen doormiddel van een dump.

Nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om deze dump te importeren in Access en van daar uit een db op te bouwen.

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
ik heb met behulp van phpmyadmin een export gedaan naar xml en die toen geimporteerd in access. Dit ging redelijk. Niet alle data kwam goed over en hij gaf ook wat fouten. Maar bij mij ging het maar om 600 records (waarvan er 20 mis gingen). Dus dat was voor mij geen ramp om even handmatig wat bij te werken

• Liqued
Op de server staat phpmyadmin 2.2.6 en het lijkt niet mogelijk om te exporteren naar xml :(

• Liqued
someone plz (sorry dat ik dit topic omhoog knal .. maar ik heb het echt heel hard nodig)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:05
kan je wel Mysql front gebruiken. dat is een tool om remote in te loggen, in windows omgeving. je moet daardoor wel toegang hebben tot de database anders dan alleen localhost. Anders is er denk ik geen oplossing

• Liqued
Ik heb die mysql db op een externe host zonder shell login staan. Dit verhaal gaat dus helaas niet door.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

als je toegang hebt tot je webruimte kun je toch zelf een nieuwere versie van phpMyAdmin derop gooien?

• Liqued
Beetje dom van mezelf

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Liqued schreef op 07 oktober 2002 @ 17:21:
Ik heb een MySQL database draaien op een externe server. Ik kan alleen geen ODBC koppeling maken met deze DB. Ik kan eigelijk alleen maar de structuur en data in 1 keer opvragen doormiddel van een dump.

Nou vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om deze dump te importeren in Access en van daar uit een db op te bouwen.
export to csv ? daarna gemakkelijk te importeren in excel of access ?

Because Great minds Think alike

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
En dit kunt ge met php ook doen

Code:
$output = "SELECT a,b,a+b INTO OUTFILE "/tmp/result.text" FIELDS TERMINATED BY ',', LINES TERMINATED BY "\n" FROM test_table;"

en dan via nen ftp dien file moven nor weet ik begot waar ge hem wilt hebben

Because Great minds Think alike

Pagina: 1