Toon posts:

[Win2k]Cannot install bootloader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus weeer in de probs met Windows XP dus dacht ik net Windows 2k te installeren, maar zit ik daar weer mee in de problemen!
Als ik opstart met een Millenium opstart disk met cdrom ondersteuning en de setup start via commando 'winnt' in de i386 dir, gaat alles goed, totdat ie de bootloader moet installeren, dan geeft ie een error met de suggestie mijn harde schijf te formatteren of te controleren of deze niet defect is...
Nu is met mijn HD alles in orde en geformatteerd in FAT, heb reeds alle bios opties op fail-safe gezet maar nix blijkt te helpen...enige ideeen?
Thx!

EDIT: ik heb een Athlon XP2000, Epox 8KH3+ mobo, 512DDR en een IBM GXP120 40GB HD

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 19:44

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 17:12:
heb reeds alle bios opties op fail-safe gezet maar nix blijkt te helpen...enige ideeen?
en de anti virus van het bios staat uit? die beveiligd namelijk precies dat stukje wat een bootloader nodig heeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Hmmz, het probleem herken ik niet, maar kun je niet met de partitioneringstool van de Win2K setup een partitie definieren? Misschien, dat je dan wel verder komt...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FoolZero schreef op 08 oktober 2002 @ 02:19:
Hmmz, het probleem herken ik niet, maar kun je niet met de partitioneringstool van de Win2K setup een partitie definieren? Misschien, dat je dan wel verder komt...
Windows probeert toch ook gewoon om de bootloader in de MBR te installeren? Ik heb het probleem ook wel eens gehad en bij mij kwam het idd door dat antivirus gebeuren; het zorgde ervoor dat er niet naar de MBR geschreven kon worden.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

saviour schreef op 08 oktober 2002 @ 02:30:
Windows probeert toch ook gewoon om de bootloader in de MBR te installeren? Ik heb het probleem ook wel eens gehad en bij mij kwam het idd door dat antivirus gebeuren; het zorgde ervoor dat er niet naar de MBR geschreven kon worden.
Gezien het feit, dat hij aan zijn BIOS settings heeft gesleuteld. zou dit een mogelijkheid kunnen zijn idd. Ik ben reuzebenieuwd wat hier uit gaat komen.

offtopic:
saviour, houdt op met het tegenspreken van al mijn postings en ga onmiddelijk NAAR BED toe! ;-)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FoolZero schreef op 08 oktober 2002 @ 02:48:
offtopic:
saviour, houdt op met het tegenspreken van al mijn postings en ga onmiddelijk NAAR BED toe! ;-)
LOL, ik zag er nog één maar de zin ontbrak :+

Pure toeval :)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Als je niks anders op je disk hebt staan (andere dan de systeempartitie) is het altijd beter om eerst de MBR te trashen en nieuwe partities aan te maken (per disk 1 pri en als gewenst 1 ext met 1 of meer log erin).

Ik raadt voor dit soort handelingen ten zeerste gdisk aan (zit bij Norton Ghost):
Op de dosprompt volgende commando's:
gdisk (om te kijken welke disknr. je moet hebben)
gdisk 1 (om te kijken hoe disk 1 is ingedeeld)
gdisk 1 /mbr /wipe (om disk 1 helemaal "blanco" te maken: PAS OP!)
gdisk 1 /cre /pri /sz:3582 (om een pri van exact 3,5GB aan te maken)
gdisk 1 /cre /ext (om ext op rest van de disk aan te maken)
gdisk 1 /cre /log /sz:10240 (om een log van exact 10GB aan te maken)
gdisk 1 /cre /log (om log op rest van de disk aan te maken)

gdisk /? (voor uitleg opties, misschien is er ook een mbr "clean" optie)

PAS OP!! Gdisk vraagt geen bevestiging, dus dubbelcheck je commando's voordat je entert. Erg vervelend als je de mbr van de verkeerde disk wiped :D

Mod-break:

Laten we maar geen copyrighted programma's aanbieden he.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 08-10-2002 03:43 ]

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Pardonnez moi blackd!

De oudere gdisken mocht je gewoon vrij verspreiden. Was ook los te downen van Symantec dacht ik... Of dat ook nog voor v7.5 geldt weet ik idd niet zeker.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou als jij een link geeft waar een legale download staat... ben ik het met je eens. Ik zie als ik op gdisk zoek op google dat hij idd bij Ghost zit, en daar moet je voor dokken.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
nope, het antivirus optieke had ik ook al uitgeschakeld daar lag het niet aan! heb failsafe gedaan + alle andere mogelijke setting op safe gezet (shadowing, prefetch,....) en reeds verschillende access modes geprobeerd! Zonder resultaat :( Nu heb ik hem gisteren geinstalleerd door eerst Windows Millenium te installeren en na de Win2K install de Win Me dir te verwijderen, n00bish en stupid oplossing maar er zat volgens mij niet veel anders op :(
Pagina: 1