Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Power LED gaat steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ff een vraagje, ik heb een chieftec dragon kast, en daarvan wil ik de leds
vervangen door blauwe. Maar nu zit ik met het probleem dat mijn powerled steeds uitgaat. Hij is alleen even aan wanneer ik net de stroom op mij comp heb gezet. Dit duurt zo'n 3 sec en daarna gaat ie niet meer aan. Ook niet als ik de comp uit en weer aanzet, alleen als ik de stekker eruit trek gaat ie weer even aan bij het opstarten. Ik heb een Aopen AK73 Pro (A) Mobo.
Weet iemand hoe dit kan? Of heeft iemand dit zelfde probleem? Graag hulp

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23
Zuipt 'ie niet te veel? (Hoeveel volt vreet 'ie, en je oude led?)...

...

Verwijderd

Een idee (kan verkeerd zijn):

de drempelspanning van een blauwe LED ligt hoger dan je huidige LED; dus bij het aansteken licht hij op door een klein spanningspiekje. Daarna dooft hij door het terug zakken van de spanning ?

(kan gerust verkeerd zijn)

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:50:
Een idee (kan verkeerd zijn):

de drempelspanning van een blauwe LED ligt hoger dan je huidige LED; dus bij het aansteken licht hij op door een klein spanningspiekje. Daarna dooft hij door het terug zakken van de spanning ?

(kan gerust verkeerd zijn)
En dat bedoelde ik dus eigenlijk ook! Alleen ik wist het niet duidelijk te zegggen...

...

Verwijderd

multimeter

offtopic:
korste antwoord ooit

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05-2024

Rattlehead

So What?!

Als ik het goed lees dan heeft de topicstarter de led's nog niet vervangen, toch?
Als je dat niet gedaan hebt, misschien een slechte verbinding ofzo, dat hij bij een spanningspiek even overslag heeft zodat het ledje even oplicht denk ik.

Check out http://www.getbackonstage.nl

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
470 Ohm's weerstand ertussen en gewoon op de 12 volt van je voeding aansluiten. Ik had namelijk het zelfde probleem.

• Stinger666
  • Laatst online: 28-11 15:10
Hoe kun je nu zo zeggen hoeveel Ohm weerstand er tussen moet als je niet een de spanning en de stroom van die led weet :?
[Off-topic]Zijn het toevallig ledjes uit de IA? Daar zijn binnekort de specs van te lezen. Misschien gaat er wel iemand die veel tijd heeft ff uitrekenen welke weerstanden bij welke spanning en stroom en hoeveelheid ledjes worden gebruikt.[/Off-Topic]

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
multimeter erover heen zetten, heb zelf ook de blauwe ledjes van de IA in mn kast zitten en die doen et gewoon perfect.
Oude ledjes eraf geknipt, nieuwe ledjes erop gesoldeert -> superfelle blauwe licht was het resultaat :)

Verwijderd

Oplossing:
code:
1
2
3
4
                                     ______
5v+ -------- [ weerstand ] ---------|      \
                                    |  LED  |
GND ------------------------------- |______/

die 5v+ en gnd haal je gewoon uit je voeding, makkelijk toch?

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
ik heb mn blue led rechstreeks op mn 5v van mn voeding gedaan... werkt perfect. op mn 3v (mobo pins) werkt t ook maar t brand minder fel...

Iemand enig idee hoe ik mijn hdd led ook zo vel als de powerled kan laten branden?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Stinger666 schreef op 07 oktober 2002 @ 17:41:
Hoe kun je nu zo zeggen hoeveel Ohm weerstand er tussen moet als je niet een de spanning en de stroom van die led weet :?
[Off-topic]Zijn het toevallig ledjes uit de IA? Daar zijn binnekort de specs van te lezen. Misschien gaat er wel iemand die veel tijd heeft ff uitrekenen welke weerstanden bij welke spanning en stroom en hoeveelheid ledjes worden gebruikt.[/Off-Topic]
Bij 12V zijn die 2V verschil die je kunt hebben peanuts

en 470 ohm is dan idd geen verkeerde waarde (+-20mA)

Repareren doe je zo.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Stinger666 schreef op 07 oktober 2002 @ 17:41:
Blauw. Standaardwaarde.

UIt de IA? lijkt me stug he als de specs er nog niet eens staan dat ze al geleverd zijn

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb inderdaad de leds nog net vervangen, dus de standaard leds en bekabeling zit er nog gewoon in, daarom vind ik het ook zo vreemd. Weet iemand of die misschien aan mijn mobo kan liggen ofzo?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
het zijn de originele leds die het probleem veroorzaken? check in ieder geval de verbindingen, ik heb basicly de zelfde kast, maar dan met een antec merkje erop :) de leds van de mijne kan ik er uithalen door 1 pinnetje recht te buigen en dan kan ik ze zo uit de "socket" halen.. kan slecht contact zijn, of je mobo, of de leds zelf.
check de verbinding (zit kabeltje wel op de goede pinnen?) vervang de led eens, en als dat niet helpt, kan je em altijd nog doorlussen naar de +5V van je voeding met een weerstandje ertussen.

Mn 3D printer blogje..

• RocketKoen
  • Laatst online: 30-11 19:51
ik denk dat je leds hebt met een te hoge spanning. mobo werkt op 3V.
tenzij dit natuurlijk is met je standaard leds....

TheS4ndm4n#1919

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
RocketKoen schreef op 07 oktober 2002 @ 23:19:
ik denk dat je leds hebt met een te hoge spanning. mobo werkt op 3V.
tenzij dit natuurlijk is met je standaard leds....
ja, normale leds zijn 2.1-2.5
blauwe = 3.2-3.7

• RocketKoen
  • Laatst online: 30-11 19:51
ik heb em net op MSN gesproken. het gaat dus om het ORGINELE LEDje !

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1