Toon posts:

[WiFi] Access Point word niet gevonden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een 3COM Access Point en twee laptops met een Wireless PCMCIA card. Probleem is nu dat wij geen verbinding kan maken met het netwerk. Access Point zit via een standaard Cat5 UTP kabel aangesloten op een 10/100Mb Hub, welke ook keurig een link geeft. Valt me wel op dat op het Access Point zelf het netwerklampje niet constant brandt??? (wat wel hoort volgens mij???)

Verder:
- vast ip-nr wordt toegekend, maar dan houdt verderhet op
- pingen naar mezelf gaat goed, daarbuiten RTO
- wireless pcmacia card opnieuw installen geen resultaat
- nieuwe Cat5 UTP kabel, geen resultaat
- AP uit/aan gezet, geen reslutaat

Heeft iemand een idee wat dit wel kan zijn?

Alvast bedankt!!!

Nokian

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Als het AP nieuw is dan dien je deze meestal te resetten om zo de standaard settings te laden. Daarna moeten de laptop's al ongecodeerd een link kunnen maken.

Als dat al gelukt is en je probleem bij de incyptie licht hebben we meer info nodig.

Verwijderd

Topicstarter
trankilo schreef op 07 oktober 2002 @ 16:44:
Als het AP nieuw is dan dien je deze meestal te resetten om zo de standaard settings te laden. Daarna moeten de laptop's al ongecodeerd een link kunnen maken.

Als dat al gelukt is en je probleem bij de incyptie licht hebben we meer info nodig.
Het AP is niet nieuw. Het is bij elkaar 2 dagen uit geweest ivm een verhuizing. Ook de laptops zijn qua netwerkconf. niet veranderd. Tevens als ik de Connection Manager opstart krijg ik de melding "The Wireless Netwerk is out of range" terwijl de laptop pal naast het AP staat???

• trankilo
Het AP is niet nieuw. Het is bij elkaar 2 dagen uit geweest ivm een verhuizing. Ook de laptops zijn qua netwerkconf. niet veranderd. Tevens als ik de Connection Manager opstart krijg ik de melding "The Wireless Netwerk is out of range" terwijl de laptop pal naast het AP staat???
:? Puzzel :? puzzel :? puzzel :?

Probeer eens een ander kanaal om te kijken of je misschien storing hebt van een Videolink Zender of iets anders op de zelfde frequentie.
(als je het AP nog kan programmeren zonder verbinding...)

Verwijderd

Topicstarter
- Ander kanaal (van 3 naar 1) geprobeerd, maar zonder resultaat
- Ander WLAN Service Area geprobeerd, geen resultaat
- Er zijn hier geen draadloze systemen zoals telefoon e.d.
- Ander IP-nr geprobeerd, geen resultaat

?

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58
ff hele stomme, maar mijn wifi deed het niet als ie binnen 3 meter van de magnetron stond

Verwijderd

Topicstarter
:) al zou ik die hier in de systeembeheersruimte hebben staan was het alleen maar om m'n noodles op te warmen, maar helaas die staat hier niet.

Verwijderd

Topicstarter
nou inde tussentijd gebelt met 3com. ze vertelde mij dat de wireless pc cards in orde zijn.
de verbinding met mijn hun is ook in orde. kortom het ap is niet goed. adviseren mij om de nieuwste firmware te installen wat nu gebeurt is zonder resultaat. in het tweede geval moet ik deze resetten via pinnummer 2 en 3 op de seriële aansluiten. echter heb ik geen idee hoe dit moet. op de knowledgebase staat "short out pins 2 and 3" maar wat ik ook trek of indruk er gebeurt niets.....:(

hebben jullie ervaring met het resetten van een AP?

• trankilo
"short out pins 2 and 3"
Je moet Pin 2&3 kortsluiten. Verbinden met elkaar (paperclip o.i.d)

Verwijderd

Topicstarter
trankilo schreef op 08 oktober 2002 @ 15:44:
[...]

Je moet Pin 2&3 kortsluiten. Verbinden met elkaar (paperclip o.i.d)
Het resetten van het AP is op zich gelukt. Resultaat is echter dat het gehele AP dood is. De powerled en het netwerkledje branden continue. Het signaalledje daarentegen knippert met hele lange tussenpoze wat niet goed is. Ook via de seriële aansluiting valt het AP niet meer uit te lezen.

Ik denk dat het nu een kwestie is van uithuilen :'(

• trankilo
Wie weet is er nog niks aan de hand. Zou als ik jou was even contact zoeken en vertellen dat je gedaan hebt wat 3Com voor schreef en het resultaat van die actie. Wellicht heb je wat over het hoofd gezien of moet je nog een extra handeling verrichten o.i.d.

3Com Benelux B.V.
Planetenbaan 118
3606 AK Maarssen
Nederland
tel: +31 (0) 346 58 62 11
fax:+31 (0) 346 58 62 22
Pagina: 1