[ASP/SQL] Automatische D-base creatie

Pagina: 1
Acties:

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb een product gemaakt in ASP, helemaal geweldig helemaal prachtig, maar dat is niet het probleem. We leveren dit product mee (wat overigens gewoon web-based is) met iedere nieuwe server die eruit gaat.

Nu wil ik het echter zo makkelijk mogelijk maken om het product op de server te implementeren. Ik wil dus iets doen dat als je een bepaalde pagina uitvoert, dat de database en benodigde tabellen etc automatisch worden aangemaakt op de server in MS SQL.

Nu heb ik daar even mijn hoofd over zitten breken, want het leek eerst heel makkelijk, maar ik heb nog even zitten nadenken en kwam (misschien tot een foute conclusie) dat het op mijn manier niet kan, of dat ik het niet kan.

Voor mijn oplossing zou je al een database moeten hebben, en kun je dus alleen de tabellen automatisch laten toevoegen.

Hebben jullie misschien een mooi oplossing voor me?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:10

Basszje

Reisvaap!]

Als je een package meestuurt oid , of de software server installatie kan je toch ook een database meeleveren :? En anders kan je op je SQL Server toch wel een create database <name> geven en dan via create table alle zut toevoegen :?

[edit]
Misschien ff wat beter uitleggen, want ik weet niet of ik je helemaal begrijp ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Nou, ik wou het eigenlijk zo hebben dat de mensen die het allemaal installeren gewoon alleen de web-interface nodig hebben, en verder niks daarnaast. Want zoals jij het schrijft moeten ze weer aparte programma's en dergelijke installeren en dat wou ik dat eigenlijk (misschien ook wel té mooi) voorkomen. :)

MIjn manier berust namelijk op de myconn.Execute en volgens mij heb je dan al een database nodig aangezien de myconn van de ADODB afkomt...
Ik had het volgende in mijn hoofd:

SQL_QUERY = "CREATE DATABASE blabla"
Myconn.Execute (SQL_QUERY)

Maarja...dat gaat denk ik niet echt werken...hehehe...

edit:
sjees...mijn nederlands is ook niet meer top

• Basszje
  • Laatst online: 11:10

Basszje

Reisvaap!]

Euh waarom zou dat dan eigenlijk niet gaan werken :?
En bovendien die MS SQL etc moet toch ook geinstalleerd worden eerst :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Crazy D
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

Basszje schreef op 07 oktober 2002 @ 17:10:
Euh waarom zou dat dan eigenlijk niet gaan werken :?
En bovendien die MS SQL etc moet toch ook geinstalleerd worden eerst :?
Dat was ook het 1e wat ik dacht toen ik het las :)
Naja je kan natuurlijk een webuser aanmaken in SQL Server die voldoende rechten heeft om een database aan te maken, maar persoonlijk zou ik, aangezien de server wordt geinstalleerd, ook meteen de database(s) aanmaken die nodig zijn.

Exact expert nodig?

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 17:13

Greyfox

MSX rulez

Je kunt de database in een component aanmaken, dat voldoende rechten heeft om dat te doen

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Kijk eens in je 'Books online' van MS SQL Server, onder het hoofdstukje 'Performing an Unattended Installation' ... daar staat over hoe je een setup kunt maken voor MS SQL Server, waarbij je ook een initiele database e.d. kan laten installeren.

HTH :)
Pagina: 1