Toon posts:

Een interactief verhaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je zult je misschien afvragen wat dit hier in dit forum doet... Dit is geen spam!
Dit is een rustig en serieus forum (en jullie lezen goed!) en Stuffis Generalis heeft teveel hits voor ons doel. Ik zit in 5VWO en moet voor eindexamen CKV1 een speciale opdracht doen. Wij hebben gekozen een online interactief boek te maken. Het enige wat we nodig hebben zijn mensen die het leuk vinden om een stukje te schrijven. Als je dit doet moet je vooral de 1e pagina van de SITE goed lezen in verband met "hoe je het moet doen en hoe niet"

Mochten jullie gaan invullen zet dan hier neer wanneer jullie BEGINNEN met schrijven en schrijf even op als jullie KLAAR zijn.. waarom? Het zit zo, als jullie
tegelijk zouden gaan schrijven gaat er veel mis, het verhaal moet natuurlijk goed op elkaar aansluiten

De site is: http://ckv.nl.vg

Bij voorbaat heel veel dank,

MiXMasteR

Verwijderd

toch hoort ie hier niet...

Verwijderd

Jemig, had ik ff niks te doen, en leek het me leuk om iets verder te schrijven, DOETTIE HET NIET!!! Naja, dan post ik hem maar hier, mag je hem zelf copy-pasten als hij het weer doet:

Binnen hing een zware tabakslucht, die heen en weer werd geslingerd door de traag draaiende ventilator aan het plafond. Boven het geroezemoes van wat klanten uit, die her en de aan tafeltjes zaten, klonk de zwakzinnige muziek van vader Abraham, de neef van Sinterklaas. De barman herkende de Armand meteen, wat ook vrij makkelijk is gezien niemand anders eruit ziet als een Gazelle. "Hé Armand, alles kits? Morgen is de grote dag hè? Heb je de slingers al opgehangen?" "Het is afschuwelijk Cobus! Ik ben verliefd!" "
Verliefd? Vlak voor je verjaardag?" "Nee, nee, nee, al een tijdje hoor, maar volgens mij ziet ze me niet staan. Ze woont bij me in huis en komt vaak op m'n kamer, maar verder dan een leuk gesprek gaat het niet!!" Opeens stond er een man op. Deze pakte een fluitje tevoorschijn en floot een melodietje. Dit is totaal irrelevant voor het verhaal, zelfs een storende factor, maar toch het vermelden waard, gezien niet elke dag in een café iemand opstaat tijdens een uiterst moeilijk gesprek en dan ook nog een liedje gaat fluiten op een fluitje. "Gisteren was je nog vrolijk", zei de waard. "Vanwaar deze plotselinge omslag?" Govert, een van z'n vrienden, kwam erbij zitten. "Hey Armand, alles goed?". Armand vertelde verder: "Nou Cobus, het zit zo. Vanmorgen stapte ik onder de douche en kwam er een slap straaltje water uit, waardoor ik m'n haar voor geen meter meer in orde kreeg. Toen zij binnenkwam, lachte ze me zo hard uit, dat ik sindsdien een beetje down ben." "Ach joh", zei Govert. "Gewoon een bad-hair-day, heeft iedereen wel eens." Govert, die al wat Baileys op had, bestelde een tonic. De barman, die hier niet bij nadacht, gaf Govert z'n tonic en rekende gelijk af, want dat deden ze bij Gerstenat. Vorige week waren er namelijk ook drie knapen gekomen en die dronken op rekening. Maar toen de barman even naar z'n vrouw toeging, zijn ze ervandoor gegaan. Govert nam een aantal flinke slokken en kreeg het ineens een beetje benauwd.

Verwijderd

Dan ga ik hier ook maar verder... paste zelf maar (anders klopt de volgorde op de site immers niet meer omdat hyperion eerder was)"

---------

Het kon de rokerige lucht zijn die in het cafe hing maar toen Govert naar de wc ging en daar in de spiegel keek zag hij de waarheid in zijn eigen ogen liggen. Hij wist het wel, Evelien vond Armand wel degelijk leuk. En dat ze bij elkaar zouden passen wist iedereen; sportief, opgewekt, slim... ze zouden een mooi koppel maken. Voor Govert is er echter een probleem. Armand is namelijk niet de enige die Evelien leuk vindt.

Als echte student zet Armand de frituur aan. "Wat kan het leven toch mooi zijn!" denkt hij terwijl hij uit het raam tuurt naar de langsdrijvende wolken. Vroeger kon zoiets eenvoudigs als kijken naar ogenschijnlijk nutteloze dingen hem niet boeien, sinds een paar week doet hij niet anders dan voor zich uit staren.

Hij had zichzelf eigenlijk beloofd nooit verliefd te worden maar zelf de touwtjes in handen te hebben. Hoe immatuur zijn gedachten waren blijkt pas nu. Maar wat zou Eef van hem denken? Daar stond hij, een standaard geschiedenis-studentje, genoeg vrienden, elk weekend lamzuipen, gelukkige jeugd gehad... en dat terwijl Evelien al zoveel had meegemaakt. Ze was dan wel een jaar jonger maar haar jeugd was niet bepaald vlekkeloos verlopen.

Iedereen verzekerde hem ervan dat ze bij elkaar zouden passen, maar hij wist het zelf dus bepaald niet zo zeker. Wat had hij haar te bieden? Wat als ze ergens mee zat? Armand vreesde dat hij haar tekort zou doen. Maar hij kon het toch niet lang meer geheim houden voor haar.

Hij hoorde de sleutel die in het slot van de voordeur gestoken werd. Waarschijnlijk Evelien. Hij twijfelde... vertellen of niet?

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Misschien een paar nuttige tips voor de makers van de site:

- Schrijf erbij wie jullie zijn (namen)
- Laat niet *elke* zin met "hij" beginnen

Enne... als het verhaal af is, kijk er dan een paar dagen niet naar en ga het lezen alsof je het nooit eerder gelezen hebt. Je zal dan een hoop dingen tegenkomen die je wilt veranderen...

Studie Nederlands toch niet voor niks geweest...

Hey maar wel een leuk idee hoor luitjes :) :)

Keep up the good work!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
edit: hyperion, zit zinnetje in je text die hij niet pakt.. ik zoek het uit!

zielig ventje loopt site te verneuken

Verwijderd

Ik vind dit een heel stoer project :)
Tot nu toe lijkt het aardig te lopen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker, wat organiseren, nu mag RobtH schrijven, zal effe vette soap worden :D
Pagina: 1