[koeler plaatsen] grmbl! lukt niet!

Pagina: 1
Acties:

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hey,

Ik ben onderhand al 1,5 uur bezig met het plaatsen van een ThermalTake Mini Super Orb op een Athlon 1333. Het probleem is dat ik de kant met de drie gaatjes simpelweg niet op de cpu-houder kan bevestigen. Ik heb nu al behoorlijk wat kracht gezet, maar het wil gewoon niet passen. Dezelfde koeler en processer hebben altijd in een Abit KT7-a gezeten, waar ik zonder problemen de koeler erop kreeg. Op mijn nieuwe Asus A7V333 RAID echter, wil hij gewoon niet passen. Iemand tips of oplossingen?

Ik heb het ook al zonder processor geprobeerd, zonder resultaat :'(

Als ik de koeler er zeg maar verkeerd om op doe (180 graden gedraaid), dan past 'ie wel, maar daar heb ik natuurlijk weinig aan ;)

Verwijderd

blijkbaar hoort hij er dan wel 180 graden gedraaid op... Heb je misschien op je Abit het altijd verkeerd om gehad ;)

• sdomburg
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:12:
blijkbaar hoort hij er dan wel 180 graden gedraaid op... Heb je misschien op je Abit het altijd verkeerd om gehad ;)
Lijkt mij niet dat 'ie maar half op de cpu zit hè? Dan zit 'ie wel verkeerd om dus. :/

Verwijderd

weet je zeker dat ie er dan half op zit... kijk nog eens goed naar je proc... houd in gedachte waar de core zit en doe nu de koeler er op... zit het midden van je supperorbje nu niet op de core?

lijkt me raar ;)

Verwijderd

bij mij kt7, zat mijn super-orb ook 'verkeerd om'.... bleek wel goed te zijn... ;)

• Stefan118
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01-2025
Is het het probleem dat de socket "te dicht" op het mobo zit, zodat de klemmen van de cooler het mobo raakt (of een onderdeel er van)??? Meestal zou je dan met b.v. een tang de buitenste 2 klemmen van je cooler af kunnen knippen. Wel eerst kijken of dit het geval is

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 00:14:
bij mij kt7, zat mijn super-orb ook 'verkeerd om'.... bleek wel goed te zijn... ;)
heb ik ook met de Dragon ORB 3 ding om te bevestigen zit aan de boven kant en op me andere mobo aan de onder kant!

Verwijderd

Ik heb hier de CHrome Orb

ALs het goed is de onderkant van de koeler NIET helemaal vlak.
Er is een gedeelte dat dieper/hoger ligt. (En de rest snap je wel waar die mot he?)

Ohja de 3 gaten mot eerst erin dan die 1 gat. Pas op! Gebruik geen schroevendraaiers ofzo (De witte gedeelte van mijn socket ging naar de knoppen ;() Gewoon met je duim op duimen dat "clipje". Als het goed is past hij NET.

Btw waarom neem je een Mini Chrome? Die pokken dingen maken veel geluid en raak je onderdelen van je mb.(Dat is bij mij het geval)

• sdomburg
Om ff de reacties te beantwoorden, als het randje van de orb nog net over de core heenvalt, terwijl als ik 'm 180 graden draai dat 'ie precies in het midden van de orb komt dan zit ie wel verkeerd aan dat randje denk ik zo. Ik weet ook dat die drie uitsteeksels eerst op de socket moeten, maar dat is het hele probleem juist, ik krijg ze dan gewoon niet op. Iemand zei net dat het nèt moet passen, nou bij mij past het eerder nèt niet :(

• sdomburg
Ok voor alle Search gebruikers (goedzo bij de weg), dat je een bepaald moederbord met een bepaald type socket en eenzelfde type koeler hebt, betekend niet dat ze persé passen! ga dus niet zitten wrikken en kracht uitoefenen als je 'm er niet op krijgt, maar kijk gewoon of de clipjes aan de koeler niet te groot zijn ;)
Ik ben dus terug gegaan wanhopig naar Xenon, die er ff de slijptol overheen haalde en 'm er toen zo opzetten :)

Verwijderd

koop nooit een super orb of watt ever die dingen zijn K*t en koelen slecht

• sdomburg
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 18:54:
koop nooit een super orb of watt ever die dingen zijn K*t en koelen slecht
Dank je voor deze nuttige info :/

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23

Maximus

PhD i.o.

probeer eens met een kleine schroevendraaier, plat bek, in het palletje te gaan en dan er over heen trekken

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• sdomburg
M@ximuS schreef op 08 oktober 2002 @ 19:32:
probeer eens met een kleine schroevendraaier, plat bek, in het palletje te gaan en dan er over heen trekken
Lees eens, is al opgelost :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23

Maximus

PhD i.o.

sorry ff niet opgelet |:(

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1