benq compatibility easy cd creator

Pagina: 1
Acties:

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50
heb een probleempje met een benq 241040. onder nero werkt ie redelijk (wordt er ook bijgeleverd) maar eeasy cd creator 5 en upgrades herkennen hem niet.
nu is dit op zich niet zo'n probleem, maar een aantal (sentinel) cd-r's die nero niet pakte door power calibration probleem werden door een kennis zijn easy cd creator wel gebrand. ligt dit nu aan mijn brander of aan nero. en heeft iemand een patch oid om benq wel compatible te maken met ecc 5?

Martin

p.s. de firmware upgrade is al toegepast

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Ligt helemaal aan je brander. Een power calibration error wordt door je Benq aan Nero doorgegeven (en die kan er niets aan doen). Als deze fout herhaalbaar is, kan je Benq niet met deze CDRtjes omgaan. Dus: andere CRs kopen. Staat er ergens in de handleiding/website over de aanbevolen CDRs? Indien ja, dan hou je je het best hieraan.

Edit: typo.

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50
ja het is dan ook niet erg hoge kwaliteit cd-r. ok, thnx voor de reply. ik heb het probleem ook niet eerder gehad met andere cd-erretjes. maar je weet verder niks over de compatibility met easy cd creator van dit merk en type?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als Roxio de benq niet ondersteunt (lees: herkent als brander), dan heb je pech. Persoonlijk vind ik Nero een beter dan Roxio, dus eigenlijk zit je goed. De kwaliteit van de gebrande CDR hangt voor het grootste deel af van de brander, niet van de software.

Kijk naar de medium info (of in de logfile) van Nero om te zien wie de CDtjes maakte die je niet kan beschrijven. Die moet je dan niet meer kopen. Ofwel begint je brander op zijn laatste pootjes te lopen, dat gebeurt al wel eens, en dit kondigt zich soms aan met zulke meldingen. Hij is toch niet vuil vanbinnen ?

Heb geen benq, wel Philips, lang niet zo snel, maar voldoen prima.