Toon posts:

NT Installeren hoe het beste aantepakken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey Tweakers,

Zit met het volgend probleem. Ik wil voor school wat gaan klote met Windows NT om het een beetje onder de knie te krijgen. Nu heb ik sinds kort mijn nieuwe pc helemaal geinstalleerd en heb geen zin om dit weer helemaal overnieuw te doen.

Ik heb gehoort dat NT alleen op C kan of is er ook nog een andere mogelijkheid? Mijn huidge systeem is zo ingedeeld :

Maxtor 30 gig :

10 gig : Windows XP
20 gig : Games

Maxtor 40 gig :
10 gig : Music
20 gig : Downloads
10 gig : rest... ( NT ?? )

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken. Ik weet niet of het ermee te mmaken heeft maar dit is mijn hardware configuratie.

Amd Athlon 2200+
MSI KT3 Ultra2
512 Dena Lec PC2700
Creative Audigy Player
ASus GF4 ti 4400
Sitecom Netwerkkaart
en de 2 boven genoemde HDD's

Heeft iemand een passende oplossing voor me...?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Mijn wedervraag is:'Wat bedoel je nou met wat gaan klote?
Vertel eens wat je wilt installeren? Welke versie van WindowsNT? Wat wil je met die machine gaan doen etc, etc...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

NT kan op iedere partitie; het "alleen op c verhaal" is bullsh*t. Zoek uit of XP en NT samen werken mbt bootloader van NT of XP. Zo niet, installeer dan een bootloader en daarna NT. (lees ff de gebruiksaanwijzing van de loader)

Check ook de HCL (Hardware Compatibility List ) van Microsoft en controleer of je hardware erop staat. Het kan je veel problemen schelen.....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 15:56 . Reden: HCL comments ]

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:25
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 15:52:
NT kan op iedere partitie; het "alleen op c verhaal" is bullsh*t. Zoek uit of XP en NT samen werken mbt bootloader van NT of XP. Zo niet, installeer dan een bootloader en daarna NT. (lees ff de gebruiksaanwijzing van de loader)
Volgens mij toch niet, ik had eerst ook XP op c:\ staan en als je dan NT wilt gaan installeren zegt ie net als je setup in gaat dat er wat mis is met je schijf omdat XP natuurlijk op een FAT32 partitie staat en dat herkent NT niet. Ik ken in iedergeval geen manier om het op een andere partitie te installeren, omdat je niet langs die eerste melding komt.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#3 Gelezen :?

Paar tipjes:

Installeer NT 4 als eerste in een partitie (primary / logical maakt niet uit) kleiner dan 2GB.

Daarna XP install doen, die past de boot.ini aan, zodat bijde OS'en werken.

Let op je filesystemen, zie o.a. hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/560372#5

Als alternatief kan je zoeken op www.google.com zoeksleutel bootmanagers

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

http://www.wown.info/j_helmig/w2ksvrin.htm

check deze site dan even staat voor alle besturingsystemen iets in

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:11

Greyfox

MSX rulez

Ik had toen een C-partitie van 100 Mb FAT 16, vervolgens een D-partitie NTFS voor NT en een E-Partitie FAT32 voor Windows 98.
Die C-Partitie had ik alleen maar nodig om daar de bootloader op de draaien.
(bovendien was het wel handig om files van NT naar Win98 te krijgen aangezien je van NT niet FAT32 kunt lezen.

MSX 2 rulez more

Pagina: 1