Verschillende XP CD versies

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
We kunnen niet anders dan concluderen dat er verschillende builds moeten zijn van XP cd's

1e reacties op het niet kunnen partitioneren vanaf de door de PC/CD gestarte cd-rom XP home OEM:

Door SH007 (Lite-Mod SA/WOS) - Monday 07 October 2002 14:52
1. verzin een normale topictitel
2. tijdens de XP setup kun je toch echt partities maken
via e-mail:
Email is persoonlijk, ga dat a.u.b. niet quoten

a. Ik help mensen op internet maar vooral in real life
b. Ben al vanaf mijn 13e bezig met pc's
c. Kan het niet hebben dat xp niet 'normaal voor te bewerken en te installeren is'

Als ik van cd opstart krijg ik 2 opties, doorgaan, installeren, ntfs(snel) of ntfs, thats it. niks fdisk of format, laat staan fat32 keuzes

Bootdisk.com, die heb ik gedownload, daarmee kun je echter zoals ik al eerder / leders beschreef niet de win xp op raid krijgen met fat32

beginnersweb.nl : daar gaat deze topic net ff boven de pet.

tweakers.net:
Men heeft dit niet eerder aan de hand gehad!?
op geen van de websites is de oplossing te vinden.

Nadeel van de enorme omvang en het ontbreken van een oplossingen 'forum' op deze site is dat je bij search 100-en topics met multiple pages vind.

Wat je dan aanklikt, (niet alles, dat zou een dagtaak worden) blijkt niet te gaan over wat je bedoelt.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 07-10-2002 15:48 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

A:) Heb je ook al geprobeerd te zoeken met de Tijdelijk extra searchengine.
B:) Dat jij IRL mensen helpt wil niet zeggen dat je hier op het forum vrijstelling hebt om niet de vragen van andere mensen te beantwoorden. Ik denk dat vrijwel elke tweaker dit doet, dus je bent eerder regel dan uitzondering :).

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:52
Nofi, maar wat is precies het doel van je topic? Ik kan in ieder geval niet echt een vraag ontdekken die in WOS thuishoort. Of kijk ik niet goed?

[edit] Laat maar, niet goed gekeken.
Als ik van cd opstart krijg ik 2 opties, doorgaan, installeren, ntfs(snel) of ntfs, thats it. niks fdisk of format, laat staan fat32 keuzes

Bootdisk.com, die heb ik gedownload, daarmee kun je echter zoals ik al eerder / leders beschreef niet de win xp op raid krijgen met fat32

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Compubiter schreef op 07 oktober 2002 @ 15:45:
A:) Heb je ook al geprobeerd te zoeken met de Tijdelijk extra searchengine.
B:) Dat jij IRL mensen helpt wil niet zeggen dat je hier op het forum vrijstelling hebt om niet de vragen van andere mensen te beantwoorden. Ik denk dat vrijwel elke tweaker dit doet, dus je bent eerder regel dan uitzondering :).
En dan krijg ik:

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

User not allowed to access this forum (not_allowed)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

notsonewbie schreef op 07 oktober 2002 @ 15:46:
En dan krijg ik:

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

User not allowed to access this forum (not_allowed)
:? Vaag. Dan mag je dus niet in het mededelingenforum :P

Iig, dit is de directe link: http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Plak jij altijd persoonlijke mails in een topic :?

Ren naar bugmeldingen en vertel dat je een bug heb gevonden, en wat betreft die searchengine:
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

Je doet echt iets fout hoor..... net als bij win2k kan je partities instellen, verwijderen etc etc.

De hele wereld kan het dus jij ook! Kom op, probeer het nog maar een keer en loop stap voor stap een alle bladen door ...

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 20:23

Wietse

¯¯¯¯¯

Volgens mij kijk jij er echt overheen hoor :D

Verwijderd

Wat jij dus wil:
*Normale Win-install
*mogelijkheid tot FAT32 large-partitioneren.

Hoe ik het heb opgelost is om ISOLINUX te gebruiken als cdrom-bootloader, dan in isolinux.cfg 2 dingen definieren:
Kernel w2ksect.bin (booten van win2000 cdrom-installatie)
Kernel memdisk append=dosdisk.img (disdisk.img is een dos7.10-image waarmee je fat32 kunt aanmaken).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
# default to boot from hard drive
default 0
# let the user know the basic options
display BOOTMSG.TXT
prompt 1
# various options [that may be] available for booting
# Options marked with * are not included (end users may add)
# hd
label 0
    localboot 0x80
# floppy
label a
    localboot 0x00
# cancel and try next boot device
label q
    localboot -1
# standard DOS boot disk
label 1
    kernel memdisk
    append initrd=FD16BOOT.IMG
# fat32 enaled DOS boot disk
label 2
    kernel memdisk
    append initrd=FD32BOOT.IMG
# *linux
label linux
    kernel partimg/vmlinuz
    append initrd=partimg/initrd.img load_ramdisk=1 prompt_ramdisk=0 rw root=/dev/ram
# *run Memtest86 to test memory (RAM)
label mt86
    kernel memdisk
    append initrd=MEMTST86/MEMTEST.IMG
# *Windows NT 2000 installation (via boot sector)
label nt2000
    kernel w2ksect.bin
# *Windows NT 4 installation (via boot sector)
label nt4
    kernel nt4wsect.bin
# *Windows 98 boot disk
label win98
    kernel memdisk
    append initrd=WIN98.IMG
label pq
    kernel memdisk
    append initrd=BOOT422.IMG
timeout 200
F1 HELP.TXT
F2 LOGO.TXT
F3 BOOTMSG.TXT
F4 BOOTMSG2.TXT
F5 NOFUNC.TXT
F6 NOFUNC.TXT
F7 LICENSE.TXT
F8 NOFUNC.TXT
F9 NOFUNC.TXT
F0 NOFUNC.TXT

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

De installatie kan zien welk filesystem er op dat moment in gebruik is.
Ik denk dat jouw disk reeds NTFS is en dan kan je de disk herformatteren in NTFS

De truc is eerst de bestaande partitie (s) verwijderen en dan pas nieuwe aan te maken
in de schermen die daar op volgen krijg je de keus in het filesystem (fat/ntfs)

omdat Microsoft je toch de kant van NTFS op wil krijgen, gaan ze niet nog eens de mogelijkheid geven om een disk die al NTFS is te laten formatteren als FAT32...

beter lezen broeder....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Tijden het booten vanaf de WinXP CDROM kun je via de toets F10 naar het Recovery Console gaan. Daar kun je met de commando's diskpart en format zowel partities maken als bestaande partities formatteren. En ook van FAT32 naar NTFS omzetten.
Zie: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q314058. En dat moet zeer zeker ook kunnen met de WinXP bootdisks.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
orca schreef op 07 oktober 2002 @ 16:41:

De truc is eerst de bestaande partitie (s) verwijderen en dan pas nieuwe aan te maken in de schermen die daar op volgen krijg je de keus in het filesystem (fat/ntfs)
omdat Microsoft je toch de kant van NTFS op wil krijgen, gaan ze niet nog eens de mogelijkheid geven om een disk die al NTFS is te laten formatteren als FAT32...
beter lezen broeder....
Bijna had ik gezegd:
DOE HET ZELF :-)

Maar dat ik delpart.exe noemde was in een andere topic (dezelfde eigenlijk) elders waar meteen een slot op kwam.
Met delpart.exe haal je alles weg, NTFS, FAT, hiddensectors, MBR alles.

Te vinden op:
http://www.russelltexas.com/delpart.exe

Het blijft een vreemde kwestie daar ik elders uiteraard wel setup deed, div. keuzes kreeg (zonder F10 te drukken o.i.d) incl. partities en ntfs/fat keuze

maf hoor.

Verwijderd

Met delpart.exe haal je alles weg, NTFS, FAT, hiddensectors, MBR alles.
Nee, klopt niet. Met Delpart haal je geen MBR weg. Feitelijk haal je met Delpart alleen maar de entry van een partitie uit de partitietabel weg.
Het blijft een vreemde kwestie daar ik elders uiteraard wel setup deed, div. keuzes kreeg (zonder F10 te drukken o.i.d) incl. partities en ntfs/fat keuze
Ja, dat ben ik met je eens. Ik heb dat ook nog niet eerder zelf meegemaakt. Wel dat anderen dit melden. Maar ale je via Recovery Console eerst alle partities verwijdert, komt er dan nog geen mogelijkheid partities te maken? Ik ben benieuwd wat voor CDROM je dat eigenlijk gebruikt.

Verwijderd

Heb je nu al geprobeerd wat Orca zei? (partitie selecteren, D - for delete, -zeker weten? vraagt'ie dan <Enter>-, L for zeker weten, en gaan!)

Dan heb je "unformatted disk space" ofzoiets. Daar ga je op staan, en creëer een partitie, en geef aan hoe je deze geformatteerd wilt hebben. FAT of NTFS.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 19:48:
Heb je nu al geprobeerd wat Orca zei? (partitie selecteren, D - for delete, -zeker weten? vraagt'ie dan <Enter>-, L for zeker weten, en gaan!)
Dan heb je "unformatted disk space" ofzoiets. Daar ga je op staan, en creëer een partitie, en geef aan hoe je deze geformatteerd wilt hebben. FAT of NTFS.
Ik heb op F10 gemept, repeated en al, noppes.
Andere versie?
Mijn boekje bevat geen tekst '2002 versie' waar dit bij anderen wel staat.
Dus toch verschillende CD's in omloop?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Voor wie het wil nagaan, ik ben net even op dit NL net aan de gang gegaan om e.e.a. te beantwoorden, op volgorde, met de minste replyes.

:-) hoezo na search blijkt: notso zegt zelf nooit wat? :-)

Moet gaan, mazzel !

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 12:50
Windows XP heeft geen ondersteuning voor het aanmaken van FAT32 partities groter dan 32 Gb. Is jouw HD groter, krijg je tijdens de setup alleen de keuze om 'n NTFS partitie aan te maken. Gewoon alles eraf gooien (bv met ZAP) en FDisk van een Win98/WinMe bootdisk gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Nielson op 08-10-2002 23:08 . Reden: Link ]

Verwijderd

Sorry dat ik weer overnieuw begin, maar je reply op mijn laatste posting snap ik echt niet.

Je moet niet op F10 meppen (hoe kom je daar bij?), maar tijdens de installatie een partitie selekteren, D - for delete, -zeker weten? vraagt'ie dan <Enter>-, L for zeker weten, en je partitie wordt verwijderd.

Hoe ver kom je in bovenstaande? Als je bovenstaande letterlijk uitvoert, waar wijkt wat jij ziet af van wat we beschrijven?

Voor de rest snap ik geen kokosnoot van je laatste posting (iets met NL net of zo).

Enne, die FAT32 grens ligt toch bij 132 GB, en niet bij 32 GB??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2002 23:16 . Reden: tiepvout ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 12:50
XP kan wel elke FAT32 grootte mounten, alleen niet meer aanmaken tijdens de Setup (weer zo'n vage MS actie).

Verwijderd

Nielson schreef op 08 oktober 2002 @ 23:23:
XP kan wel elke FAT32 grootte mounten, alleen niet meer aanmaken tijdens de Setup (weer zo'n vage MS actie).
Zo vaag is dat niet, de reden van deze "actie" is dat de performance van grotere FAT32 volumes niet zo best is in vergelijking met NTFS. Dus Microsoft forceert je in dit geval in de goede richting. :*)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 23:16:
Sorry dat ik weer overnieuw begin, maar je reply op mijn laatste posting snap ik echt niet.

Voor de rest snap ik geen kokosnoot van je laatste posting (iets met NL net of zo).
ik ook niet .. tot waar kom je nu :?
Pagina: 1