Toon posts:

Debian Dial on Demand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draait debian woody met vwdial een pppd.

nu start pppd goed op en maakt een verbinding ppp0.
als ik dan een ping stuur naar iets op internet dan gooit ie mijn verbinding open en gaat wvdial bellen, als mijn internet verbinding tot stand is gekomen kan ik nog niet internetten.
wat ik krijg nog een ppp1 interface erbij en dan werk mijn gateway ook niet.
mijn ppp0 heeft als ip
ppp0= 192.168.0.1:192.168.1.1

en als mijn verbinding tot stand is gekomen dan heb ik
ppp1 10.X.X.X en gateway 212.206.95.1

maar mijn default gateway is nog 192.168.1.1 terwijl deze 212.206.95.1 moet zijn.

wie heeft wel wat ervaring met Dial on Demand met WVDIAL. en PPPD

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:10
Heb je wel in je option file 'default route', 'ipcp-accept-remote' en 'ipcp-accept-local' staan?

Verwijderd

ik gebruik geen WVDIAL maar wel ppp0 met debian. gewoon met pppconfig geconfigt en met pon en poff verbinden en verbreken :) het enige wat ik nog mis is, dat ie automatisch reconnect bij een drop :( (kan vwdial dat?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is me gelukt, met wvdial en pppd een Dial on Demand verbinding maken.
Zodra je via een server van onze interne netwerk een email of een fax naar buiten wil versturen dan gaat wvdial een verbinding opzetten met een isp.

In ons bedrijf hebben wij een 2Mbit lease line met toegang tot internet. veel klanten werken via een ssl verbinding en versturen faxen en email via onze servers.
Nu hebben wij niet dat die faxen en email's via onze 2Mbit lijn gaat naar buiten gaat maar via een secure dial-up verdinding naar een andere provider.

Dus dan is een Dial on Demand verbinding wel handig. En het werk