[XP]--> Installeren vanaf netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Weet iemand hoe ik XP (Pro) kan installeren vanaf een schijf in een (thuis)netwerk op een geformatteerde pc?

Het is dan dus de bedoeling dat ik bijvoorbeeld een floppy in de betreffende pc doe en die dan opstart. Dan moet ie (lijkt me logisch) de netwerkdrivers installeren en dan xp installeren (dit kan ook automatisch, dus dat is geen probleem meer).

Ik heb al een tijdje gezocht op internet (bootdisk.com staat het een en ander aan sites) om dit te doen maar vind alles nogal ingewikkeld en zoek een wat eenvoudigere manier.

Het lijkt me ook dat je dan gezeik krijgt met ipadressen en dergelijke.

De netwerkkaarten zijn allemaal hetzelfde binnen mijn netwerk en van 3com. (Weet niet het precieze type want zit nu op me stage).

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
edit: laat maar

• Master__R
Ik heb nu de andere search gebruikt en daar komen toch veel betere topics uit.
Ik ga het eerst hiermee proberen.
Reacties blijven wel welkom.

Als een modje hem op slot wil zeg ik sorry voor het openen en ga je gang.

• Master__R
Het is toch nog niet helemaal gelukt dus als iemand nog een simpel idee heeft....

Verwijderd

Je moet er eerst voor zorgen dat je LanManager voor DOS aan de praat krijgt. Die zijn meestal wel ergens te vinden. Het belangrijkste is dat je daarbij de goede DOS driver voor je netwerkkaart erbij configureert. Soms lukt dat in 1x, maar meestal duurt het langer ivm DOS geheugen bereiken, hardware irq's e.d....

suc6 ... >:)

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 16:23:
Je moet er eerst voor zorgen dat je LanManager voor DOS aan de praat krijgt. Die zijn meestal wel ergens te vinden. Het belangrijkste is dat je daarbij de goede DOS driver voor je netwerkkaart erbij configureert. Soms lukt dat in 1x, maar meestal duurt het langer ivm DOS geheugen bereiken, hardware irq's e.d....

suc6 ... >:)
Daarna moet je in je netwerk een dhcp-server hebben, om de ipadressen toe te wijzen, als je zover bent, moet je het ff zeggen.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

j_iscool schreef op 08 oktober 2002 @ 16:25:
[...]

Daarna moet je in je netwerk een dhcp-server hebben, om de ipadressen toe te wijzen, als je zover bent, moet je het ff zeggen.
Je hoeft geen DHCP te hebben, je kunt in protocol.ini (of system.ini) een statisch IP opgeven. Moet je wel weten in welke range deze moet zijn natuurlijk.
Mocht dat allemaal gelukt zijn, dan is het een kwestie van een NET USE commando en daarna de unattended installatie van je OS starten...

• Master__R
Ok ga het proberen bedankt

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
als je nu kaarten gebruikt die PXE & WOL ondersteunen kan je helemaal leuk ermee knutselen. Zoek maar eens op technet hoe precies. Je kunt dan installeren als zelfs de pc uit staat. Door wol gaat ie aan, en via pxe boot hij de installatie op. Geweldige vinding....

iRacing Profiel

• Master__R
Ik hou wel van knutselen dus zal eens kijken zo of er WOL opzit.
Moet nu ff autorijden (les) dus straks weer terug.

• Master__R
Heb geen WOL dus dat zit er helaas niet in. Installeren vanaf netwerk is ook niet helemaal gelukt maar XP staat er nu wel op (3 Xtra pc's) en alles uiteraard gedeeld en aangesloten op adsl.
Alle 3 bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Je kan een RIS server opzetten... Maar dan moet er wel een Microsoft Windows 2000 Server in je netwerk staan die DPC en DHCP/DNS verschaft

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Wake on Lan heeft niet veel te maken met installeren via netwerk denk ik.
Download een bootdisk met Lan Manager voor DOS en spit de Unattend documentatie uit. Volgens mij zit dat ergens in een Deploy.cab
Server of een Workgroup, maakt niet uit zolang je maar bij de files kan.
Is leuk om uit te vogelen :)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Master__R
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 09:20:
Je kan een RIS server opzetten... Maar dan moet er wel een Microsoft Windows 2000 Server in je netwerk staan die DPC en DHCP/DNS verschaft
Ja precies, maar ik heb geen Win 2000 Server (wel gedownload maar werkte niet helemaal lekker). Dus nu draait alles op XP Pro (heb ook .NET, wil ik ook nog ff proberen). :7
PipoDeClown schreef op 10 oktober 2002 @ 09:27:
Wake on Lan heeft niet veel te maken met installeren via netwerk denk ik.
Download een bootdisk met Lan Manager voor DOS en spit de Unattend documentatie uit. Volgens mij zit dat ergens in een Deploy.cab
Server of een Workgroup, maakt niet uit zolang je maar bij de files kan.
Is leuk om uit te vogelen :)
Ik weet dat het er niet mee te maken heeft maar het was gewoon leuk om te proberen als het erop zat.

Ik heb nog 2 (oude) pc's die ik gebruik om een beetje mee te kloten dus daar kan ik het een en ander nog even op proberen. :P
Pagina: 1