Cd-rom en Brander probleem

Pagina: 1
Acties:

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Hey Tweakers,

ik heb (jaja) alweer een probleem met m'n pc.
Ik heb dus verschillende dingen ingebouwd (videoplank en wat rimm) en nu ineens detect hij mijn cd-rom + brander niet meer.

zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.h.achterkamp/probleem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.h.achterkamp/probleem2.jpg

In de bios ziet hij ze echter WEL. Ik heb vrijwel alles al geprobeerd, IDE kabels etc en voeding. Het is geen hardware probleem.

Ook deleten van het systeem en weer added helpt niet, ik kan de software ervoor niet installen en de cd-rw ziet hij aan voor cd-rom. (hij komt met cd-rom drivers aanzetten)

De jumper settings zijn ook goed, de 1 master de andere slave.

In de bios ook alles goed

Verwijderd

Blijkbaar ziet Windows de branders ook.
a) Herinstalleren van de drivers. Kijk evt. op de site van de fabrikant.
b) Verplaats een drive eens naar een ander IDE kanaal. Heb je het probleem nu nog steeds? Anders zou je kunnen denken aan een hardware probleem.
c) Heb je de VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd (indien je een VIA north- en/of southbridge hebt)
d) Heb je je FSB overclocked? Stel zonodig de PCI-divider zodanig in dat je PCI bus (wwaar IDE aan gekoppeld is) een klok heeft van 33 MHz.
e) Kijk eens in de BIOS naar dingen als PCI Recovery time, etc.

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
a) lite-on drivers, dat zijn volgens mij dos drivers, iig gedaan maar probleem is r nog, van de brander zijn r alleen win drivers
b) ander ide kanaal ook geprobeerd, ligt niet aan de mobo dus
c) :S?
d) Nee, daar doe ik niet aan (1,9 Ghz vindt ik voldoende)
e) Ik zal ff kijken (wat heb je eraan?)

ow jah, dit is de error van windows in apparaatbeheer (eigenschappen) bij allebij:

Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.