Toon posts:

groen en geel TV-out op geforce2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Grote problemen met de geforce2. Na een periode wel te hebben gewerkt doet hij het weer niet meer. Niets aan de instellingen verandert of aan het systeem verandert.
Bij inschakelen van tv-out geeft hij op de TV een scherm gelijk aan de achtergrond van win-desktop. Groen/blauw. Stel ik die anders in dat verandert ook de tv, zelfs patronen worden gevolgd. Kijk ik naar monitor indentificatie zie ik op de PC nummer 1 en op de tv nummer 2. tot zover werkt alles.
Wat ik mis zijn de ikonen op de TV. Open ik een prog zie ik daar ook niets van behalve dat het tvscherm oranje of geel wordt.
Afspelen van video werkt wel op monitor maar niet op tv
Drivers opnieuw ge-inst. en ook dat werkt niet.
Nieuwe drivers ge-inst van NVIDIA ( 31.xx versie) ook die werkt niet.
Toen op advies de drivers vervangen door de beproefde oude 28.13 versie en ook die blijken niet te werken.
Je blijft maar de PC aan en uit zetten en steeds voor noppes.
Wie heeft zoiets al eens meegemaakt en weet hoe het op te lossen.
Je zou er eeuwige roem mee verdienen O-)

Verwijderd

zou niet weten wat er aan te doen, maar zijn dit soort problemen niet op te lossen met TVTool?

Verwijderd

Dit klinkt als foute boel. Heb je de kaart al in een andere PC geprobeerd? M.a.w.: is hij niet stuk?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Nee, hij heeft voor rendering van 1 uur video bijna 10 uur aangestaan. nu ik de video op tape wil zetten ( nee, nog geen DVD-RW) krijg ik WEL de win achtergrond maar niet de ikonen en video op de TV.
Al die tijd zit de kaart al in dezelfde PC.
Ben nu ook bang dat hij overleden is. Schijnt dat hij dus de PC-monitor niet mmer doorgeeft aan de TV-out ( clone-functie) maar ook dus de video niet meer doorgeeft.
Wie het weet mag het zeggen,
Vr. Grtz CPK.

Verwijderd

Topicstarter
oplossing gevonden
Hele PC bij leverancier gebracht en die heeft de hele middag zitten zoeken. uiteindelijk wat gevonden !!
Na installatie van de Nvidia drivers moet je voor installatie de oude verwijderen, dat was bekend. Nu via de CD de drivers dus ingesteld. Bij de update naar de nieuwe drivers dus de oude met Cd verwijderd. De nieuwe bleken niet te werken dus met de CD verwijderd.
DAT gaat dus niet !!!! De CD kan alleen zijn eigen drivers verwijderen, bij de update zat geen verwijderaar dus denk je dat die overschrijft. NEE dus. die moet je met de hand verwijderen. En dan pas de nieuwe installeren. bij mij stonden er dus 4 drivers in met als gevolg hij wist niet welke te gebruiken. dus werkte niet.
Nu kan ik het win-mediaplayer wel naar de TV slepen en inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een probleempje gevonden.
Ik heb een video in MPEG format en die speelt prima af op de monitor.
Sleep ik die naar de TV-mon. dan stopt het program en valt het beeld weg of op zwart.
De Geforce kan dus geen MPEG weergeven !!
Doe ik dat met AVI filmpjes (DV opgenomen) werkt hij WEL.

Kan de Geforce2 nu geen Mpeg aan of zit er nog een driver verkeerd. ??
Wie heeft daar ervaring mee.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

3 posts achter elkaar kun je ook wel de edit knop voor gebruiken he ;)

En ja, met de goede drivers zou de Geforce2 MPEG moeten kunnen weergeven op je TV-out kanaal.

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Welke drivers heb jij ? Bij mij heeft de leverancier er de laatste nieuwe ingezet, dacht de 30.xx versie .
Nvidia Nederland zegt dat de 28.14 de beste is.
Heb de PC sind maart dit jaar maar de kaart heeft heel kort gewerkt en daarna alleen maar problemen gehad. Na install van firewire kaart liep het systeem vast en toen noodgedwongen de hele H-disk moeten formateren. sinds die tijd heeft de GF2 nooit meer goed gewerkt. Nu ik hem nodig heb begint het allemaal weer opnieuw. Ook het weghalen van de firewire bleek geen oplossing te zijn. Denk dat de leverancier andere drivers had ge-inst dan dat ik op de ASUS-Cd erbij gekregen heb. Maar welke dit waren weet ik dus niet.
vrijdag de PC weer opgehaalt en nu blijkt dat wel de mpeg op monitor te zien is maar niet via de tv-out. Wel AVI is te zien op beide. De dialoogvenster heeft het over een "tussenfilter" dat hij niet herkent. Wat bedoelen ze daarmee ? Zal wel een prog zijn dat de mpeg op de tv-out moet tonen maar welk ???

Vr.Groetend.
Pagina: 1