Toon posts:

LPR printen IOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat na het plaatsen van een nieuwe IOS in een 1600 router het niet meer mogelijk is om via lpr te printen?

Vanuit andere applicaties zonder LPR printen kan het overigens wel.

Ik weet niet welk IOS versie erop gezet is aangezien wij die routers niet in beheer hebben

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZOu best kunnen dat ie de permissietabel gereset heeft met die update...zou toch maar ff je beheerder bellen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 15:07:
Is het mogelijk dat na het plaatsen van een nieuwe IOS in een 1600 router het niet meer mogelijk is om via lpr te printen?

Vanuit andere applicaties zonder LPR printen kan het overigens wel.

Ik weet niet welk IOS versie erop gezet is aangezien wij die routers niet in beheer hebben
Ik zou eens vragen of d'r nu een access-list op staat. LPD is poort 515 UDP en TCP, verder amper spannend te noemen. een nmap kan in dit soort gevallen erg nuttig wezen, aangezien die min of meer kan vertellen of er pakketten gedropped worden.

Printen vanuit Windows gaat over de normale CIFS protocollen, dus daar komt geen poort 515 aan te pas. Indien het vanuit win2k bv ook niet lukt (wel even UNIX print services installeren) kun je er bijna zeker van zijn dat er een access list opstaat.