Toon posts:

Hulp gevraagd bij instellen linksys WAP 11 bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet de wap instellen om te werken in een netwerk maar weet niet precies hoe.

situatie:

Lokatie 1:
Internet + Dhcp server <==> switch <==3PC's en 1x WAP11 in BRIDGE mode

Lokatie 2:
1x WAP11 in bridge mode <==> 1x pc

Nu die WAP11 op de eerste lokatie lijkt mij niet moeilijk, die stel ik in op automatisch verkrijgen van een IP adres van de dhcp server.

Het gaat me echter om die 2de WAP11 en pc op locatie 2, wat geef ik daar nu in als IP adres?
De pc die daar aanzit (is er maar 1) die draait geen dhcp, deze pc moet zowel op het netwerk kunnen komen van lokatie 1 en op internet via lokatie 1.
Welke IP's/gateways enz moet ik ingeven in de WAP11 en in die PC om alles te laten werken? (server is w2k alle clients zijn XP prof)

Alvast bedankt voor de hulp en tips.

Verwijderd

een ip uit de reeks van lokatie 1

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Je kan een paar dingen doen.
Op het netwerk waar de DHCP staat zou je de WAP11 gewoon als AP kunnen laten functioneren - En op locatie 2 de WAP11 als 'Access Ponit Client' laten werken, en dan via een cros cablle op de PC aansluiten of zo.
Die PC kan dan gewoon zijn IP settings e.d. van de DHCP server opvragen omdat je gewoon een ethernet verbinding houd, maar dan zonder draadje dit keer.

Je kan ook een echte Bridge maken zodat je van hogere versleuteling gebruik maken (256 bit). Dan dien je bij allebij de AP's 'Wireless Bridge te kiezen' en over en weer de MAC adressen in te vullen (terug te vinden onder het tabblad Status).
En ook in deze situatie kan de PC gewoon via DHCP een IP e.d. verkrijgen.

Multipont is voor jou niet van toepassing. Dat zou betekenen dat je nog een 3e (of meer) WAP11(s) zou kunnen inzetten vanaf een nog (meer) locatie(s).

Verwijderd

Topicstarter
OK maar begrijp hier nu uit dat ook de AP en PC op de 2de lokatie een IP krijgen toegewezen via de bridge van de DHCP server als ik de wap11s in bridge mode schakel?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Dat begrijp je goed. :+

In plaats van kabel gebruik je nu de ether. Maar aan de andere kant merk je daar helemaal niks van. Nouja, het is natuurlijk met 11Mbit wel een stuk langzamer als de 100Mbit die je gewend bent. Maar daar is best mee te leven als je daarvoor niks had. ;)