Kop-breker, zelfs voor Tweakers!?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Waar is nu toch die flop voor XP met fdisk en format voor XP?!
Hoe kan men vanaf cd ooit op een nieuwe hdd partitioneren en fat32 maken voor xp?

Ik heb een pc hier en die moet met XP op (de 1e) 3 partities in een 2x40 gig raid 0 komen te staan.

Nu was ik laatst bij familie en de dosstartflop, gemaakt met win XP, kon niet eens fdisken of formatteren, dat ontbrak gewoon.
Op een partitie gemaakt met winME's fdisk/format wilde die niet.

Uiteindelijk maar delpart.exe er op los gelaten en toen installeerde XP wel vanaf de CD zelf echter we hadden geen keuze:
er kwam dus 1 partitie van 40 gig, en die kon op NTFS snel(?) of NTFS, maar NIET op fat32 gekozen worden.

NTFS gekozen, en hij ging formatteren en installeren.

Het systeem werkt, maar zonder partities en _geen_ fat32 maar wel ntfs.

Ik heb met google gezocht op een fdisk en format file voor xp maar het meest recente dat ik aan bestanden vond was niet voor xp maar voor win 2000 en _kwam ook uit het jaar 2000_

Wie zet er als eerste een vindbare XP "make install ready disk" op tweakers- en internet!?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 17:54

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Partition Magic gebruiken?

www.bootdisk.com ?

Tijdens de install al partioneren ?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

eurm waarom zou je dat nodig hebben?
zet in je bios booten vanaf cd
en start de setup.
In de setup kan je toch ook je partities aanmaken, en formateren in FAT of NTFS? :?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
1. verzin een normale topictitel
2. tijdens de XP setup kun je toch echt partities maken

Lees dit maar eens, en dat weet je waarom je topic op slot gaat: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 en http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart

Dit topic is gesloten.