Ik heb de sitecom dc 201 router (ingebouwde switch) en hierop 2 pc's aangesloten. 1 p4 2,0 en een p3 450. Allebei draaien xp pro. de pentium 3 pc werkt perfect op internet, maar de p4 stopt na een minuut of 10 met internetten. ik kan dan geen pagina's meer openen. als ik in 'dos' het ip renew doet hij het weer (10 minuten). Ik heb de pentium 3 en 4 al eens omgewisseld, maar het probleem blijft hetzelfde. de router is in orde, ook de netwerkkaart in de p4 is goed. Ik kan trouwens met beide pc's de pagina van de router 192.168.0.1 niet meer openen.
Misschien heb je hier wat aan?
Q: Na configuratie van de breedbandrouter maakt deze niet automatisch verbinding met internet.
A: In de router heeft u twee opties:
Dial on demand
Idle time out
Wanneer beide aanstaan zal de router pas verbinding maken met internet zodra er een aanvraag is (met andere woorden zodra de browser geopend wordt). Wanneer de verbinding met de provider om welke reden dan ook verbroken wordt, wordt er niet automatisch opnieuw verbinding gemaakt.
Wanneer de Idle Time out uit staat, zal zodra een PC opstart direkt verbinding worden gemaakt met internet, en deze verbinding zal te alle tijden, indien noodzakelijk door middel van opnieuw verbinding , in stand gehouden worden.
(Ik heb bij het broertje van de DC201 gekeken, namelijk de DC202)
hier dus
/edit
Misschien eens de reset optie uitvoeren, en dan opnieuw configureren?
/edit
Q: Na configuratie van de breedbandrouter maakt deze niet automatisch verbinding met internet.
A: In de router heeft u twee opties:
Dial on demand
Idle time out
Wanneer beide aanstaan zal de router pas verbinding maken met internet zodra er een aanvraag is (met andere woorden zodra de browser geopend wordt). Wanneer de verbinding met de provider om welke reden dan ook verbroken wordt, wordt er niet automatisch opnieuw verbinding gemaakt.
Wanneer de Idle Time out uit staat, zal zodra een PC opstart direkt verbinding worden gemaakt met internet, en deze verbinding zal te alle tijden, indien noodzakelijk door middel van opnieuw verbinding , in stand gehouden worden.
(Ik heb bij het broertje van de DC201 gekeken, namelijk de DC202)
hier dus
/edit
Misschien eens de reset optie uitvoeren, en dan opnieuw configureren?
/edit
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Al een ipconfig /renew gedaan?
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
heb je ze verhaal uberhoud wel gelezen?eLeCtRaBeLg schreef op 08 oktober 2002 @ 15:54:
Al een ipconfig /renew gedaan?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
ik heb hier exact hetzelfde probleem ... internet EN lan-verbinding zijn dan foetsie na een korte tijd ... router resetten of ip renewen helpt inderdaad wel maar dit schiet natuurlijk niet op als je dit zes keer per dag moet doen ... modem is al geruild in de winkel ... nieuwe modem heeft precies hetzelfde probleem ... bios update heeft ook niet geholpen ...
Verwijderd
Is het een 10/100 netwerkkaartje ? Heb een soortgelijk probleem gehad en na handmatig op 10Mbit/full duplex zetten was het bij mij opgelost
Laat je router geen ip nummer uitdelen maar vul er zelf een in het netwerkmask van je router past.
router geeft nummers uit van 192.168.0.1 tot 192.168.0.100
geef je pc dan nummers 192.168.0.101 en een andere 192.168.0.102.
en dan als gateway 192.168.0.1
subnetmask 255.255.255.0
Probeer dat maar eens. Baat het niet het schaad zeker niet.
router geeft nummers uit van 192.168.0.1 tot 192.168.0.100
geef je pc dan nummers 192.168.0.101 en een andere 192.168.0.102.
en dan als gateway 192.168.0.1
subnetmask 255.255.255.0
Probeer dat maar eens. Baat het niet het schaad zeker niet.
10 mbit is niet van toepassing ... wil wel mijn 100 mbit netwerksnelheid behouden ... vaste ip-nummers heb ik al geprobeerd ... leasetijden van dhcp aangepast ... niks werkt ... direct op modem doet ie het wel ok ...
Pagina: 1