[Office XP] installeren onder Win98SE -> ALLE PARTITIES WEG!

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53
Ik heb echt een HEEL groot probleem (vandaar ook de hoofdletters in de topictitel, als dit echt als een strafbaar feit word gezien mogen ze wel klein, maar ik vind dat voor deze ene keer wel een uitzondering gemaakt mag worden....lees verder...)

Ik zit al een tijdje zonder Office2000, ik ben daar namelijk de CD van kwijtgeraakt. Naja ik heb dus wel Office XP kunnen krijgen, dus ik dacht dat het misschien wel mogelijk was dit onder Win 98SE te kunnen installeren.
En als dat niet zo was/is dat hij dat dan wel aan zou geven, naja dat was niet het geval, hij gaf alleen bij de installatie wel aan dat hij "wat aanpassingen aan de kernel moest maken".

Naja, alles prima en wel, eerst moest de Windows Installer ge-upgrade worden, een reboot en ineens al m'n partities weg !!! :( :'( ;(
Voor de duidelijkheid, m'n C: schijf is nog blijven bestaan, maar voor de rest is D: t/m J: weg.

Ik geprobeerd of PartitionMagic wat uithaalde (of hij een error kon vinden). Nou die vond hij wel en repareerde hij wel, maar er veranderde niets ;(
De 35 GB waar eerst de partities stonden waren ineens Unallocated

Ik begrijp hier dus echt TOTAAL niets van, ik heb nog geprobeerd of ik het ergens ongedaan kon maken, maar het hele gebeuren is ook NERGENS terug te vinden.

Heeft iemand ervaring, of een oplossing of WAT dan ook ?!?!

Verwijderd

Dat ligt aan office XP.
Als het goed is dan voert office XP eerst een update uit om de systeembestanden van 98 te gaan bijwerken. Hierna moet je de pc gaan rebooten. Ik kreeg dan zelf altijd problemen om deze computer te gaan verkennen.

Ook de cdrom waar xp op staat te starten wou niet.
Ik heb toen de cdrom speler ff open gedaan en daarna weer dicht en toen ging de installatie van office XP weer verder. Na de installatie was alles weer goed.
Ik denk dat het aan de update software van Office XP ligt.

• flipjevandejam
Dus als ik de installatie van Office XP voorzet zou alles weer ok moeten zijn ?
Als ik namelijk nu Setup probeer uit te voeren geeft hij ook een foutmelding, dat hij het pakket niet meer kan vinden ofzo :? heel vaag allemaal.

M'n andere vraag is eigenlijk ook of je zowieso wel Office XP KAN installeren onder Win9x ?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Het kan wel ik heb het ook al meerdere keren gedaan

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:34

Kappie

Tell me your secrets...

flipjevandejam schreef op 07 oktober 2002 @ 14:39:
M'n andere vraag is eigenlijk ook of je zowieso wel Office XP KAN installeren onder Win9x ?
Dat kan zeker, ik heb hem ook onder win98 (welliswaar in een VMWare omgeving maar toch). Verder ken ik ook veel mensen die win98 en office xp samen hebben.
Zoek anders eens op technet e.d. Succes!

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• flipjevandejam
Het kan misschien ook nog zijn dat het allemaal pleite is omdat ik volgens mij ook Norton Systemworks 2003 had geinstalleerd, maar nog niet gereboot. Dat moest namelijk nog gebeuren... |:( ;(

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:34

Kappie

Tell me your secrets...

flipjevandejam schreef op 07 oktober 2002 @ 15:00:
Het kan misschien ook nog zijn dat het allemaal pleite is omdat ik volgens mij ook Norton Systemworks 2003 had geinstalleerd, maar nog niet gereboot. Dat moest namelijk nog gebeuren... |:( ;(
Dan worden er dus 2 (kernel?) updates tegelijk uitgevoerd als je gereboot hebt. Kijk anders ook op de site van symantec of er iets over bekend is.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• flipjevandejam
Bij Microsoft EN Symantec is er totaal NIETS bekend over dit probleem, een virus is het ook niet aangezien ik vlak ervoor nog gescanned heb en nu net ook nog.

Ik begrijp er gewoon totaal NIETS van, ik heb namelijk GetDataBack ook al geprobeerd en ook nog een ander programmaatje in die richting. Die kunnen ook helemaal niets vinden.
Ook Partition Magic geeft geen (goed) respons bij "undelete partitions", bij unallocated space ;( ;( ;(
Pagina: 1