[php] object probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34
hoi ik heb het vo0lgende script:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
include('../intranet2/secure/inc/connect.inc.php');
$resultaat = mysql_query("select * from users where user_id ='$id'") or die("sql error $sql");;
$record = mysql_fetch_object($resultaat);
$result = mysql_query("select * from users")
    or die("sql error $sql");

$i = 0;
while ($i < mysql_num_fields($result)) {

$meta = mysql_fetch_field($result);
    if (!$meta) {

}
    $naam="$meta->name";
    echo"$naam";
    echo "
: <input type=\"text\" NAME=\"$meta->name\" value=\"$record->$naam\"><br>";

$i++;
}
mysql_free_result($result);
?>

ik wil dus dat hij voor elk veld een tekstbox maakt met als naam de naam van het veld en in de value de waarde van het veld.
alleen als ik de waarde wil tonen doet hij het niet ($record->$naam) want in $record staan de waarden van de velden en in $naam de naam van het veld

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

iets netter:

PHP:
1
echo ": <input type=\"text\" NAME=\"$meta->name\" value=\"".$record->{$naam}."\"><br>";

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34
ja bedankt
ik wist dat iets kleins was maar na een paar uur zoeken had ik het wel gehad vandaar dat hij hier staat.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

iets meer debuggen en je bent er zo achter. Kijken wat er in de html-source staat... :)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zie thomaske
de P&W'er hoort dit soort problemen echt wel zelf op te kunnen lossen, en dit is daarom ook totaal geen topic waard. Natuurlijk kan het eens voorkomen dat je het echt niet ziet, maar zoals thomaske al zei: neem dan een kijkje in de output, of bestudeer de evt. error die je krijgt wat beter

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.