[Geforce Ti4200]Vet wazige vasthanger + gekke strepen

Pagina: 1
Acties:

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:22
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/davy.landman/GVD.jpg

zo.. da is een foto gemaakt met mijn webcam op het moment dat hij vastloopt.

Het is echt abnormaal, ik heb nu ongeveer 2 maanden een Gainward 650XP geforce 4 Ti4200, en al sinds het begin krijg ik dit soort beelden als ik lang op 32 bit zit, ook krijg ik dit als ik gewoon een aantal keer van resolutie verander, maar soms ook gewoon onder 16bit als ik gewoon aan het surfen ben. Maar vooral bij 2 bit kun je ervan uit gaan dat het binne 15 minuten gebeurt.

Systeem specs:
Asus P4S533 (zonder onboard lan) (nieuwste bios)
Pentium IV 2,26 Ghz
Samsung DDR333 256 MB
IBM IC35L040 40GB
Gainward 650XP (Geforce ti4200)
Philips 107B
Geluidskaart(en) C-Media CMI8738 6-channel hardware audio controller

ik dacht dus eerst dat het aan de temperatuur lag, maar nu is het echt niet warm op deze kamer en hij blijft maar uitvallen?
oja: Ik heb windows 2000 Pro SP3

edit:
da blauw vakje dat is mijn muis pointer net voordat hij uitvalt.

als een admin/mod een betere titel kan verzinnen voor dit probleem, graag maar ik kan het niet echt vinde.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

heb je de beschikking over een andere voeding?
GF4 heeft nogal wat last met brakke voedingen

Overlaatst ook gehad met een pc met GF4TI4600 in.
Voor het gewone werk ging hij goed, maar als er games opgestart werden bleef hij na enkele minuten hangen...
Alles van drivers, updates, etc geprobeerd maar niks. Na het vervangen van de voeding was het opgelost.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Waarschijnlijk is het geheugen van je videokaart rot --> heb je even een ander systeem om hem in te testen :? ...

Anders wordt het garantie claimen. Want als ook de temps in orde zijn ligt het toch ECHT aan je kaart :)

Succes

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Kristof schreef op 07 oktober 2002 @ 14:41:
heb je de beschikking over een andere voeding?
GF4 heeft nogal wat last met brakke voedingen

Overlaatst ook gehad met een pc met GF4TI4600 in.
Voor het gewone werk ging hij goed, maar als er games opgestart werden bleef hij na enkele minuten hangen...
Alles van drivers, updates, etc geprobeerd maar niks. Na het vervangen van de voeding was het opgelost.
Met een brakke voeding krijg je dit volgens mij dus echt niet ...
Lijkt me erg sterk, dan heb je eerder vastlopers en BSOD screens.
Nee, ik leg het geheel bij de videokaart :P

De meeste mensen deugen!

• Dala
marzzman schreef op 07 oktober 2002 @ 14:42:
Waarschijnlijk is het geheugen van je videokaart rot --> heb je even een ander systeem om hem in te testen :? ...

Anders wordt het garantie claimen. Want als ook de temps in orde zijn ligt het toch ECHT aan je kaart :)

Succes
k...

ik denk da ik hem vanavond es in mijn andere bak pleur (Asus A7V333 die is stabiel genoeg...)

bedankt voor de snelle reactie.

• Dala
marzzman schreef op 07 oktober 2002 @ 14:43:
[...]

Nee, ik leg het geheel bij de videokaart :P
als da scherm zo is.. loopt de rest van de pc ook vast.. maar ik heb nog nooit een BSOD gehad..

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Nee, ik leg het geheel bij de videokaart
mocht je toevallig WinXP hebben, dan krijg je zelden een BSoD. zelfs met dit soort problemen. je geheugen van je videokaart is het hoogstwaarschijnlijk niet.
ik denk aan een te laag wattage van je voeding

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om te kijken of het een te zwakke voeding is of niet kan je het beste even naar de stresswaarden van de 3.3, 5 en 12v lijnen kijken (gebruik motherboard monitor ofzo daarvoor). Het lijkt mij haast niet dat die erg slecht zijn, want een te zwakke voeding zorgt bijna altijd voor spontane reboots.

Gewoon die kaart even in een ander systeem testen en je bent er vrij snel achter of hij brak is :)

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

Polleweb heeft gelijk want khad zelf op m`n oude PIII een Gef4 TI4600 zitten en dat draaide goed en dat met een 250Watt noname voedinkje.

Khad met m`n oude wel eerst een ander probleem. Toen kreeg ik bij elk spel blauwe strepen en die werden al erger totdat ie vast liep. Geheugen van de kaart was brak. Nieuwe gekregen en klaar alweer 8)

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Idd....ik had last van spontane reboots en nadat ik mijn voeding vervangen had was het over.....maar ik heb er nooit geen rare strepen door op het beeld gezien.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Breng hem nou maar gewoon terug, trust me --> memory = :r

De meeste mensen deugen!

• Dala
marzzman schreef op 07 oktober 2002 @ 15:24:
Breng hem nou maar gewoon terug, trust me --> memory = :r
jep.. maar eerst even teste..moet namelijk naar aachen toe rijden (30 minute ongeveer)

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
dala, als je nog een testbak nodig hebt kom je van de week maar eens langs..
Pleuren we hem in een van mijn bakken.
Ik heb zelf ook het (reeds door eerder posters vermelde) vermoeden dat het memory brak is.

Verwijderd

equinoxe schreef op 07 oktober 2002 @ 16:04:
dala, als je nog een testbak nodig hebt kom je van de week maar eens langs..
Pleuren we hem in een van mijn bakken.
Ik heb zelf ook het (reeds door eerder posters vermelde) vermoeden dat het memory brak is.
dat ziet er iff uit als brak ram :) dat kreeg je vroeger ook als je 1 ram chip vergat op je leete trident 8900 :P en dan in een hogere resolutie ging :D maar je kan hem bij mij wel komen testen... ik heb toch dezelfde kaart gehad en die liep hier 100% ok (ik heb nu een leadtek myvivo :))

• Dala
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:34:
[...]

dat ziet er iff uit als brak ram :) dat kreeg je vroeger ook als je 1 ram chip vergat op je leete trident 8900 :P en dan in een hogere resolutie ging :D maar je kan hem bij mij wel komen testen... ik heb toch dezelfde kaart gehad en die liep hier 100% ok (ik heb nu een leadtek myvivo :))
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik kom vanavond wel langs :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 23:50

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb edit probleem ook, precies dezelfde lijnen. Als ik dan mijn oude GF2 mx erin doe en windows opnieuw opstart en een game run dan is alles weer normaal. Als ik alleen reboot dan gebeurt het weer. Het is dus bij mij alleen als ik spellen opstart dat is heel duidelijk te merken.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik heb een vergelijkbaar probleem , bij n Geforce 4 mx 440. Bij spellen (3d applics ) Heb ik af en toe dat vlakken ff zo verkleuren , maar dan weer normaal. En als ik dan in Windows terug kom , dan geeft ie verticale strepen maar wel beelsd, die af en toe wegvallen en dan weer terugkomen.

Als ik dan bij eigenschappen kijk is de naam van mn kaartje en monitor verdwenen, ook heb ik af en toe vastlopers ( BSoD in winxp) dan zegt ie dat nv4_disp.dll t probleem was.

Als ik dan de drivers eraf gooi en opnieuw installeer doet ie het weer , maar als ik ipv Aopen drivers standaard nvidia gebruik geeft ie grotere probs en sneller.

Ik heb n Asus A7V333 met xp 1800+ ( bio 1008)
Aopen Geforce 4 mx 440 (driverversie 29.42)
WinXP

Heeft iemand enig id wat dit kan zijn ? Misschien de driver ofzo ( vanwege dat nv_4disp.dll) Alvast dank

edit: Dit treedt alleen op bij t spelen van CS en UT 2003 (demo) andere spellen zoals rtcw gta 3 , beide ook wel beetje vretend aan je capaciteit geven GEEN problemen...

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

ik heb een 3D geforce 4 mx 400 op een eagletec 810 clmr gestoken (moederbord dat 200 mhz fsb ondersteunt en duron xp k7 inzit ) en ik heb voortdurend crashes of zwarte schermen als ik nvidia drivers install.

• Dala
nou.

ik ben dus bij matty langs geweest en daarna ook nog eens bij ene andere pc bij mij thuis...

en ja het licht aan de Grafische kaart....

binnen 10 minute (matty heb het opgenome >:)) hing hij geheid gewoon wij wa aan het surfen.. hoppa daar was het weer.. heb nu een of ander gaar PCI prul in de PC hange.. dus ga binnekort es even terug naar die duitsers.. nu nog eens effe een nette duitse brief schijve :(

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dala, we told you so ;) --> succes met Duits, is moeilijk taal imho

De meeste mensen deugen!

• Dala
marzzman schreef op 08 oktober 2002 @ 22:00:
Dala, we told you so ;) --> succes met Duits, is moeilijk taal imho
jep.. maar toch zeker eerst even testen.. anders kom je daar aan en blijkt het je gaar geheugen of weet ik vele te zijn... :X :X

dan bala je toch even.

offtopic:
trouwens. maybe een Duits expert hier in de zaal :? :P
(scheelt behoorlijk wat) ;)
Pagina: 1