[XP] taakbalk icoontjes veranderen: Virus?!

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Dit is toch wel heel vaag...
Mijn taakbalk heb ik tegenwoordig flink gevuld met snelkoppelingen naar progjes. Maar de laatste paar weken gaat er soms iets fout. Nu net startte ik mijn systeem weer op en alle icoontjes zijn weg! Houdt ik mijn muis erop dan bestaat de snelkoppeling nog wel, maar geen beeld! En nu haal ik mijn muis erover en ze krijgen allemaal weer een icoontjes, maar niet de goede! Er zitten plaatjes bij die ik helemaal niet ken in Windows! Norton Antievirus 2002 geheel geupdate en volledige scan maar kon niks vinden. Vind het toch wel vaag, weten jullie toevallig iets hierover, bv windows bug? (vorige XP instal had geen last ervan)

Use the Search Luke...

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36

Arie

One Man Army

Ik kan je verhaal niet helemaal volgen. Bedoel je niet gewoon dat de inactive icons zijn gehide? Onder Start, Properties, Taskbar en dan onderaan.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• ferdivaneeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08-2025

ferdivaneeten

zo gaat dat

Ik vermoed dat het over de QuickLaunch Toolbar gaat, problemen met de icon cache?

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Volgens Taakbeheer gaat het om 'Werkbalk snel starten weergen'. De snelkoppelingen naar de programma's werken nog wel, alleen het icoontje/pic wat weergeeft waar de snelkoppeling naar toe gaat, is soms helemaal door de war. Soms is het gewoon helemaal leeg, en als ik de muis er langs gaat lijkt het alsof er random pics op worden geplaatst. Ik vond dit zo vaag, dat ik het maar ff aan jullie vroeg. Ik heb verder nog geen problemen van een eventueel virus, want ik krijg laatste tijd nogal wat SPAM in mijn mail, nog niet eerder gehad.

Zeggen de attachments '0windkracht10' jullie soms iets? Meestal zo`n 39-41kb groot. Kreeg die de laatste tijd nogal veel. Mail wel geopend, maar niet de attatchment. Heb hotmail trouwens...

Use the Search Luke...

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
dit had ik eerst ook......icon cache leegmaken met tweakui werkte niet......de enige optie was toen een reinstall. ik denk dat het met een fout in een dll te maken heeft.

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Silentpuma schreef op 07 oktober 2002 @ 16:13:
Zeggen de attachments '0windkracht10' jullie soms iets? Meestal zo`n 39-41kb groot. Kreeg die de laatste tijd nogal veel. Mail wel geopend, maar niet de attatchment. Heb hotmail trouwens...
40Kb attachments duiden meestal op YaHa: Symantec Removal Tool. Ik denk niet dat dit het probleem zal zijn echter.
Janssen schreef op 07 oktober 2002 @ 18:21:
dit had ik eerst ook......icon cache leegmaken met tweakui werkte niet......de enige optie was toen een reinstall. ik denk dat het met een fout in een dll te maken heeft.
Silentpuma, voordat je een reinstall doet zou je eventueel eerst even de repair-functie kunnen proberen. Gewoon vanaf de XP-Cd booten, en dan de repair optie kiezen.

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
In dat geval... Ik was toch al van plan mijn systeem opnieuw te installeren. De partities die ik heb aan gemaakt staan me niet zo aan, die van mijn OS is aan de kleine kant...

Dus die 40kb is het Yaha virus? hmm, vreemd dat die nog steeds doorkomt in Hotmail... Weet ik dat ook gelijk weer :)

Ik weet wat me te doen staat, dus deze topic mag dicht...
Thnx voor de reacties all! _/-\o_

Use the Search Luke...

• Compubiter

Compubiter

Think again

Silentpuma schreef op 07 oktober 2002 @ 19:19:
In dat geval... Ik was toch al van plan mijn systeem opnieuw te installeren. De partities die ik heb aan gemaakt staan me niet zo aan, die van mijn OS is aan de kleine kant...
Daarvoor hoef je niet perse je HD voor te formateren hoor. Je kunt ook door middel van bijvoorbeeld Partition Magic de partitiegroottes wijzigen.

Ik bedenk me trouwens nog een andere mogelijkheid die het probleem kan veroorzaken, wellicht is het spyware. Probeer eens via www.lavasoft.de Ad-Aware te downloaden. Ik weet niet of dit het probleem oplost, maar ik vind het persoonlijk altijd een betere oplossing dan een reinstall (hoewel die van mij al te lang geleden is :P)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 11:25

EraZor

Don't mention the war

Helaas... precies hetzelfde probleem hier! Nu al twee dagen achter elkaar via eigenschappen de icoontjes terug moeten zetten. Geen virus (NAV Corporatye 8.0) en geen spyware (AAW 6). Iemand nog andere suggesties?

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je die optie van Compubiter al geprobeerd om een repair uit te voeren?
Anders misschien kijken of je een herstelpunt hebt die een beetje recent is.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

repair was helaas niet succesvol.... Restorepoint zou kunnen, maar da's niet mijn favoriet....

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Niemand?

edit:

Pardon! Zal niet meer schoppen! (qua berichtjes dan he? :P)

[ Voor 84% gewijzigd door EraZor op 26-02-2003 18:43 ]

• Compubiter

Compubiter

Think again

FAQ Forumgedrag - Not done
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Zou je hier volgende keer aan willen denken? ;).

Ontopic ben ik bang dat ik het na bijna een half jaar nog steeds niet weet :P.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Niet als schop bedoeld, maar ik ben d'r uit! Nadat ik de clockfrequentie van m
'n Geforce 2 pro wat teruggedraaid had (van behoorlijk ver overgeklocked naar vrijwel standaard) was het probleem bij mij voorbij. Ik denk dus dat het met een te hoge overclock te maken had. Neem aan dat ie wel wat hoger dan standaard kan, maar de prestatiewinst is bij mij zó minimaal, dat ik 'm gewoon lekker laat staan zo. Succes vopor anderen met hetzelfde probleem!
Pagina: 1