Toon posts:

Waar blijft die scsi brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het trotse bezit van een adaptec 19160 scsi kaart.
brander plextor 8x 50 pins

nu komt plextor weer eens uit met een 48x ide :r (haha) brander
zijn ze scsi vergeten?? :?
het is gewoon een feit dat scsi beter is dan ide.

brand ik een cd dat is mijn poc belast met 1% niet dus.
gebruik ik een ide dan loopt dat op naar 50%

iemand met de zelfde |:(

Verwijderd

Zijn heus wel Scsi brander te krijgen op hoge + 20 snelheden maar dan zal je toch in het profi circuit moeten zoeken want scsi is voor de thuisgebruiker erg duur en zon brander waarschijnlijk al helemaal.

Verwijderd

plextor was toch gestopt met SCSI? of waren ze alleen gestopt met SCSI cd-rom spelers?

Verwijderd

Plextor is idd gestopt met het fabriceren van scsi devices , wegens een te lage omzet.
Jammer , heel jammer als je mij vraagt.
Er gaat niets , maar ook niets boven een Plextor scsi brander , cd-rom of dvd speler.
Mijn 2 eurocentjes :)

Verwijderd

Topicstarter
tja en dan welk merk???

ps. wat is nou de snelste scsi 68 pins hd?

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

kijk ff in de pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
na ik ga maar ff een cuposoup halen!!!

Verwijderd

De Plextor 12x scsi brander was de laatste.
ik heb er ook op gewacht, echter wanneer de 24x uitgekomen is
heeft Plextor gemeld geen scsi branders meer te maken...

Ik was diep teleurgesteld,
nu heb ik echter een IDE DVD brander (pioneer a04) en ondervind weinig last van cpu gebruik.

Verwijderd

Wat een onzin! Leg mij even uit wat het nut van een SCSI brander is (afgezien van prijsconsideraties).

Hogere doorvoer? Branders hebben over het algemeen een IDE ATA-33 interface. Waarom dan geen ATA-133? Omdat het zinloos is. Laat staan SCSI.

Meer devices aan 1 controller? Sluit jij 15 branders aan op 1 computer?? Beetje onzin.

Meerdere I/O requests tegelijkertijd verwerken? Het is nog altijd een brander.

Tegenwoordig heeft elk SERVER-board een IDE controller. Je hoeft dus niet meer speciaal een SCSI interface te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
anders, gooi een cd in de plex ulra40x
copy naar de hd..
of met een idetje
scsi heeft gewoon veel meer POWER.

maar mensen kopen dan lieven voor het zelfde geld een tv kaart. (die zo nooit gebruiken)

Verwijderd

yamaha komt met een scsi versie van hun cdrw f1... maar goed aangezien de ide versie al 170 euro is zal de scsi wel op zon 2 a 220 euro komen te liggen en daar heb je ook al bijna een dvd brander voor.

Oh en over dat cpu gebruik is onzin ik heb dan maar een 12x ide brander maar zit tijdens het branden onder de 10%

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 14:18:
nu komt plextor weer eens uit met een 48x ide :r (haha) brander
zijn ze scsi vergeten?? :?
het is gewoon een feit dat scsi beter is dan ide.

brand ik een cd dat is mijn poc belast met 1% niet dus.
gebruik ik een ide dan loopt dat op naar 50%
Dan heb je of een slechte IDE-brander, of je bent vergeten om hem op UDMA te zetten. Tis echt onzin om te blaten dat SCSI per definitie beter is dan IDE |:( . Op het gebied van harde schijven zal ik niet met je in discussie gaan, maar bij branders boeit het echt niks. Ik heb een Yamaha op 8x, IDE, op UDMA33. Ik kan rustig gaan gamen of een DivX kijken als ik een cd'tje bak. Voor branders is SCSI gewoon veels te duur in vergelijking met de voordelen.

Ik zou zeggen: kijk eens of je IDE-brander toevallig op PIO-mode staat, en zo ja, probeer em op UDMA te zetten. Gaat stukken beter :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 17:49
SCSI ownde echt, maar je moet niet vergeten dat dat ding wel even wat sneller klaar is met een cd-je bakken icm met burnproof is het nog wel te doen.

Ik ben alleen ook gewend om lekker door te kunnen werken terwijl ik brand

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op een beetje systeem kun je gewoon verder werken tijdens het branden hoor, ik brand zelf op 24x op een XP1900+ met 512MB, en ik kan gewoon werken tijdens het branden (behalve tijdens de lead-in).

Mother, will they like this song?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

TheLunatic schreef op 07 oktober 2002 @ 15:08:
Op een beetje systeem kun je gewoon verder werken tijdens het branden hoor, ik brand zelf op 24x op een XP1900+ met 512MB, en ik kan gewoon werken tijdens het branden (behalve tijdens de lead-in).
Ik heb hier een XP2100+ met 512MB en brandt zelfs op 32x nog probleemloos en kan ook tijdens de lead-in rustig alles doen (En alles is daarbij redelijk veel :) )

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik kon met mijn pentium-90 on the fly audio kopien maken van Ultraplex-40 naar Plexwriter 8220, op 8-speed. Dat zou met een IDE-config. nooit gelukt zijn.
Maar tegenwoordig met een XP2000+ en U-ATA133, tja, dan is de noodzaak voor SCSI wat dat betreft natuurlijk wel wat afgenomen.

Houdoe

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:08
Plextor heeft inderdaad vaarwel gezegd tegen scsi. Je hebt nu nog Yamaha met een goede snelle brander en nog een paar merken, maar om daar drie keer zoveel voor te betalen ging mij ook iets te ver ookal ben ik scsi gebruiker.

Verwijderd

Wat is nou het nut van dit topic? Het gaat helemaal niet om de kwestie: scsi of ide, maar of er nog plextor scsi brander gaat uitkomen....Totaal nutteloos dit

Verwijderd

Witte schreef op 07 oktober 2002 @ 15:39:
Ik kon met mijn pentium-90 on the fly audio kopien maken van Ultraplex-40 naar Plexwriter 8220, op 8-speed. Dat zou met een IDE-config. nooit gelukt zijn.
Hoho, maar dan heb je het over onboard-controllers. Dat ligt dus niet aan IDE of SCSI, maar aan onboard of niet onboard. Als jij een aparte PCI IDE controller had gehad was het je ook gelukt. Feit is gewoon dat een onboard-controller in principe zo'n beetje alles door de CPU laat doen. Een aparte controller maakt nauwelijks gebruik van de CPU.

Verwijderd

Topicstarter
hee rocabo??? dit is Comuniceren, nooit van gehoort?
het ging mij er gewoon om dat als plextor (was tewel een top merk voor scsi) die 48x op scsi uitbracht.
dat je dan echt met die 48 ook had gebruikt.

en tis gewoon zo dat imand die nog nooit scsi in zijn computer heeft gehad.. het eerst moet proberen, dan pas weet je wat het verschil.

ben je b.v. met protools bezig. multitrack 1.6gb weg schrijft. en over de zelfde lijn een cd brand.

veel suc6 met ide

Verwijderd

Yamah heeft inderdaad een SCSI versie van de CRW-F1. Alleen nergens te koop :(
oplossing: IDE versie kopen ergens + bijbehorende adapter bij www.sww.nl

Waarom SCSI fikker in deze tijd nog:
*master/slave verhaal bij IDE:
met SCSI kan ik van mn plex naar mn yamaha on-the-fly kopieren en toch doorwerken
met IDE mag ik beide apparaten niet eens op 1 kabel doen, en moeten ze het liefst beide master zijn, dus op een eigen kanaal.
OK, waar laat ik dan de harddisk op een raid-loos bord?

IDE0: harddisk actief telkens, dus geen cdrom op zelfde kanaal.
IDE1: brander telkens actief, dus geen cdrom op zelfde kanaal.
????: cdrom
????: dvd-rom

SCSI is zonder meer superieur, ook voor branden, maar ja die prijs he :+
anyway, ik ben blij dat ik Zip, DVD, cdrom en brander op een kabel kan aansluiten. Met IDE kom ik niet eens bovenaan de kast.

De dual-channel scsi-controller die ik heb (en ja, kost grof geld...) is ideaal om je complete storage-subsysteem aan op te hangen.
Kanaal1: U160 harddisks (vrij onbetaalbaar, maar 1 Seagate 15K3 18GB is genoeg)
Kanaal2: 50pins devices.

kortom, alle apparaten op 2 kabels aansluiten, op 1 controllerkaart, is een stuk relaxter dan die vele (te) korte UDMA66/100/133 kabels waar je voor optimale resultaten maar 1 device per kabel/kanaal mag aansluiten.

ik moet wel toegeven dat ik door die dure SCSi-apparaten pas na 3 jaar een complete pc heb. Brander en dvd-rom zijn pas deze zomer gekocht terwijl ik elk moment voor 50 tot 80 euro een van beide apparaten kon aanschaffen [IDE]

ach, ieder zijn keus. Ik ga niet over iemand anders zijn portemonnee.
ik weet alleen tenminste wel zeker dat de scsi-setup toekomstbestendig is omdat de controllerkaart waar alles op aangesloten is 64bit 66Mhz is.

Verwijderd

Topicstarter
tja, het is wat ik bedoel..
maar dan uitgebreider

Verwijderd

Topicstarter
ps. weet iemand waar je nog een scsi brander kan kopen?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

Ik had vroeger alle cdspelers ook in ide.. Maar door tweedehands en kadotjes heb ik nu twee 40x scsi cdspelers.. Ideaal.. Even een 2cd divx film tegenlijk copyeren naar de harddisk.. Moest je met ide niet proberen.. Die apparaten moeten opelkaar wachten.. Scsi ramt lekker door.. Plus het gemak van de kabels.. Niets maximaal 40cm .. Nee .. 15 meter :P

Helaas is mijn brander nog wel een ide.. Anders had ik weer een irq vrijgehad doordat ik weer geen ide bus nodig heb. Op mijn verlang lijstje staat nu een 10.000 rpm scsi schijf van 18,1 giga :P

AKA Rinkel weblog

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ali_Illegali schreef op 07 oktober 2002 @ 14:58:
Dan heb je of een slechte IDE-brander, of je bent vergeten om hem op UDMA te zetten. Tis echt onzin om te blaten dat SCSI per definitie beter is dan IDE |:( .
Helaas voor jou heeft hij wel een beetje gelijk.

Probeer maar eens een potje Quake te spelen terwijl je fikt met een IDE brander... als het je al lukt dan brand hij misschien op 1 of 2 speed omdat burnproof steeds moet ingrijpen. En je uiteindelijke cd wordt ook niet beter van (gaps e.d. door burnproof).

Met SCSI is dit echter totaal geen probleem ;)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 14:45:
Tegenwoordig heeft elk SERVER-board een IDE controller. Je hoeft dus niet meer speciaal een SCSI interface te hebben.
NOFI, maar dat hadden ze tien jaar geleden ook al :+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:07:
Waarom SCSI fikker in deze tijd nog:
OK, waar laat ik dan de harddisk op een raid-loos bord?

IDE0: harddisk actief telkens, dus geen cdrom op zelfde kanaal.
IDE1: brander telkens actief, dus geen cdrom op zelfde kanaal.
????: cdrom
????: dvd-rom

Beetje onzinargument..

Je kunt er gewoon een extra controller bij prikken.. Bij scsi doe je niets anders eigenlijk.. Alleen kan 1 controller toevallig meer aan bij scsi..
Pagina: 1