[WC] Probleem met Eheim 1250

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:28
Ik heb net mijn waterkoeling draaiende maar ik vind dat de pomp nogal trilt de hele kast resoneerd

ik heb gekeken of er lucht inzat maar dat is niet het geval nu heb ik er van die antie tril doppen onder gezet voor wasmachienes maar ik vind em nogsteeds trillen wie weet hier een oplossing voor ???

ik zat zelf te denken aan dikke elastiekjes en em ophangen

graag jullie idtjes ik heb even wat fotos gemaakt voor de duidelijkheid

Afbeeldingslocatie: http://resetter.dekooi.nl/casemod/wc/wc2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resetter.dekooi.nl/casemod/wc/wc1.jpg

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op de bovenste foto lijkt het alsof dat metalen plaatje op de pomp rust of de pomp of z'n plaats houdt. Als dat zo is, zou dat de reden kunnen zijn van de resonantie.

• The_Resetter
JvH schreef op 07 oktober 2002 @ 14:05:
Op de bovenste foto lijkt het alsof dat metalen plaatje op de pomp rust of de pomp of z'n plaats houdt. Als dat zo is, zou dat de reden kunnen zijn van de resonantie.
nee is niet zo das de hdd bracket maar die zit er nu ff niet in het is een chieftec full tower

• hereweare67893
  • Niet online
Het enige wat het dan kan zijn lijkt mij is de pomp idd. Wat ik eronder heb zitten, ik heb ook een eheim, de 600l/h versie, is dat blauwe gaasspul wat in een vijver als filter fungeert. Hiermee resoneert het bij mij absoluut niet.

Ik neem hierbij aan dat er geen geluid van de pomp komt als hij gewoon buiten de kast staat, dus op de vloer of zo.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb bij de IA van aqua-computer zo'n Eheim 1048 gekocht en ik heb er van die speciale dempertjes bij: 2 schroefjes die met de koppen bij elkaar in een rubber zitten. Misschien kan je die bij een aquarium winkel kopen ofzo?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• hereweare67893
  • Niet online
Demoniac schreef op 07 oktober 2002 @ 14:19:
Ik heb bij de IA van aqua-computer zo'n Eheim 1048 gekocht en ik heb er van die speciale dempertjes bij: 2 schroefjes die met de koppen bij elkaar in een rubber zitten. Misschien kan je die bij een aquarium winkel kopen ofzo?
Ik heb precies dezelfde pomp gekocht bij dezelfde inkoopactie :P :D Zaten die schroefjes erbij?

offtopic:
Heb jij trouwens zo'n plug&cool aansluiting voor bovenop de pomp over? :?

[ Voor 0% gewijzigd door hereweare67893 op 07-10-2002 14:21 . Reden: stomme haakjes ]

Verwijderd

Die 1250 is ook een redelijk sterke pomp. Logisch dat hij meer lawaai maakt. Het trillen is normaal. Doen alle Eheims. Die pootjes helpen idd.

Edit: die pomp is ook vet overkill voor je sys trouwens..

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb die speciale demperschroefjes ook... werkt perfect!

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• The_Resetter
hehe ik heb zelf even na ged8 en heb de tywraps uit de kast gehaald en zie hier het resultaat en ik hoor em niet meer :)

Afbeeldingslocatie: http://resetter.dekooi.nl/casemod/wc/wc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resetter.dekooi.nl/casemod/wc/wc4.jpg

tog zoek ik naar een wat beter vervoerbare construktie dus ik zal tog is van die pootjes halen bij de vissekommetjes zaak halen

• hereweare67893
  • Niet online
Uiteindelijk dus toch dat metalen ding ;)

• The_Resetter
JvH schreef op 07 oktober 2002 @ 14:42:
Uiteindelijk dus toch dat metalen ding ;)
heheeh t moet maar he ;) howoewel dit ook zeer stevig is

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf van die speciale dempings schroeven besteld werken echt perfect

een plaatje ervan kan je hier vinden http://www.pbase.com/pilatus/inbox

en ik heb ze bestelt bij www.xxlcases.nl

Verwijderd

Heb hier dezelfde pomp, hij maakt inderdaad een brommerig geluid, ligt dus niet aan je pomp.

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 20:56:
Heb hier dezelfde pomp, hij maakt inderdaad een brommerig geluid, ligt dus niet aan je pomp.
Lijkt me niet erg normaal, of het moet aan het type pomp liggen. Wat ik van de Eheim 1046 en de 1048 heb gehoord (1048 heb ik zelf), is dat ze volledig geluidsloos zijn. ;)

Verwijderd

Hmmm, dempen met schuim zit ik aan te denken maar mijn pompje maak maar weinig herrie. Hoe heb je dat reservoir gemaakt? (die heb ik nl nog nodig)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 23:11:
Hmmm, dempen met schuim zit ik aan te denken maar mijn pompje maak maar weinig herrie. Hoe heb je dat reservoir gemaakt? (die heb ik nl nog nodig)
sinds een tijdje is mijn pompje aan het kapot gaan

ik heb een sicce idra.. als ik wat teflon tape om het asje draai houdt hij het weer een aantal weekjes uit steeds maar hij ratelt daarna weer als een gek.. zeer irritant... hij trilt daarbij ook verschrikkelijk

ik heb er van dat noppenschuim omheen gewikkeld.. hij kan nog wel aardig zn warmte kwijt maar hij geeft de trillingen iets minder door

ik denk dat je zoiets ook moet doen.. aannemende dat hij niet zo erg trilt als die van mij zou je er dan vanaf moeten zijn

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

even een kick hoor maar waar heb je die siliconen waterslangen gehaald? ze passen om die aansluitingen van de 1250(die ik ook heb). Het lijkt me geen 10mm(binnendiameter), maar iets groter.

specs

Verwijderd

Koop deze anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/EHEIM_bevestiging.jpg

Deze EHEIM bevestigingspootjes zorgen ervoor dat resonantie
van je kast door de EHEIM pomp wordt voorkomen.
Boor vier gaatjes in de bodem van de kast,
schroef er de pootjes in, zet vervolgens de EHEIMpomp erop
(uitsparingen reeds aanwezig) en klaar is kees.
Schuiven van de pomp wordt zo ook onmogelijk.

Btw hoe zit / ligt je rad ?
Als ie zo ligt als op het 2de plaatje zal ie niet optimaal werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 14:20 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

dit is idd een oplossing. wat ik heb gedaan is bij mijn pompie is de bodem bouten in geschroeft daar rubbere ringen op, dan pompje en dan de moertjes die pomp mee vast maken..

bij mij resoneert ie af en toe. ik moet hem dan ffies een tikje geven en resonantie is afgelopen :D :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1