Toon posts:

[proc] Ongekoelde Boot met 2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik blij met mijn nieuwe 2dehands bij elkaar gesprokkelde PC, en ik het dus in elkaar zetten.

EpoX 8k3a+ mobo, AMD 2000+ en 512 geheugen.

Wegens enthousiasme heb een beetje vergeten de cooler er op te zetten.
Ik PCtje aan doen, kom binnen een seconde tot de conclusie dat er geen cooler op zit, en ik vlug de stekker er uit getrokken. We zijn 4 seconden, een beetje rook, en een nare geur in de lucht verder. :'(

Mijn vraag:
Kan een goede processor in 4 seconden vanaf boot, opfikken. Ik dacht nl. dat de processor dan nog niet echt full gebruikt wordt.
Of was mijn 2dehands proc gewoon al stuk, en was het dus ook gebeurd MET cooler?

Ik heb 'm nog niet getest MET cooler, wegens tijdgebrek, maar ik kan er volgens mij wel vanuit gaan dat de processor dood is, toch?

Graag jullie ideeen op dit gebied

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:28
Wat bedoel je met geen koeler, ook geen heatsink dan is echt wel kapot als je er wel een heatsink op had zou die het gewoon moeten doen. En ja zonder heatsink brand je CPU in een paar seconde door.

Wel een beetje balen voor je.

• M4rtijn
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 11:09

M4rtijn

Spinnin' around

Een vergelijkbare test op Toms Hardware liet zien dat de proc binnen een seconde zo'n 300 graden werd... en daardoor best wel dood was.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een processor fikt al door na 1 seconde, wanneer een pc boot dan werkt de processor meteen onder full load (de pc wordt geboot). Ik vrees het ergste voor je. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 09:06
Heb hetzelfde gehad met een 800Mhz athlon, tijdens booten stekker eruit gerukt, te laaaat. Hij zal niet al kapot geweest zijn, dan had je pc helemaal niks gedaan maar was je cpu wel gaan roken.

Verwijderd

HeHe, een AThlon XP word ineensheel erg warm als hij opstart. Je kan altijd proberen om er een heatsinkje op te plaatsen maar ik vrees het ergste

Verwijderd

Na rook en rare geurtjes kun je wel voor 99,99% zeker van zijn dat je proc dood is.. :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:55:
Kan een goede processor in 4 seconden vanaf boot, opfikken. Ik dacht nl. dat de processor dan nog niet echt full gebruikt wordt.
Of was mijn 2dehands proc gewoon al stuk, en was het dus ook gebeurd MET cooler?

Ik heb 'm nog niet getest MET cooler, wegens tijdgebrek, maar ik kan er volgens mij wel vanuit gaan dat de processor dood is, toch?
Daar kan je volgens mij wel van uit gaan. 4 seconden is zeker genoeg tijd om een cpu te laten doorfikken.

En zeer waarschijnlijk zou dit met koeler niet gebeurd zijn.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
M4rtijn schreef op 07 oktober 2002 @ 13:58:
Een vergelijkbare test op Toms Hardware liet zien dat de proc binnen een seconde zo'n 300 graden werd... en daardoor best wel dood was.
mijn dondervogel 1200 hield het nog uit tot de hd-detectie (4-5 seconden :o )
naja, leuke sleutelhanger

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Die is nagenoeg zeker zo dood als wat. Je kan het natuurlijk proberen (nooit geschoten is altijd mis) maar reken er niet op. Trouwens, dit is vrij bekend en al vaak langsgekomen, dus proberen en hoogstwaarschijnlijk een nieuwe XP kopen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.