[xp-sp1] sinds sp1; slows, short hangs en een "ghost mouse"?

Pagina: 1
Acties:

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Topicstarter
Hi,

Ik zal ff m'n spec's geven voor het geval dat er iemand denkt dat er mogelijk een conflict is ofzo;
Epox 8k3a mobo
Athlon Thunderbird 1333 @ 1333
512 MB DDR-sdram PC2100 (1x 256, 2x 128)
Asus V8440 (Ti4400, Met een TI4600core en 2,8ns geheugen >:) :Y) )@300/600
( Ik ben op zoek naar het bios van een asus V8460 )
Creative SB live! 5.1
(Is er misschien iemand die mij uit kan leggen waar ik zo'n spec's lijstje kan invullen?? het wordt vervelend om dit steeds te moeten tikken)

Sinds ik sp1 geinstalleerd heb (na een clean,fresh install) heb ik freezes van 1-3 sec's als ik wat dat ook aanklik/open. (bijna alles dus, niet echt consequent met dingen die deze freezes niet geven)
Zo nu en dan verschijnen deze ook als ik gewoon helemaal niks zit te doen (idle).
Het is zelfs zo erg dat ik mediaplayer op high priority moet zetten, als ik niet wil dat ik haperingen in m'n geluid heb. (niet zo heel veel gevraagd toch?)

Ook bij het aanklikken van een artiest in de artist-list (in media-player ->audio) heb ik een soort korte "hang" waarin het lijkt of m'n pc erg moet zoeken/nadenken over de gegeven opdracht.
hiervoor heb ik zowel de GoT draadjes als de MS support forums te raad gesteld en kan helaas geen werkende oplossing vinden.

Ook heb ik (naast m'n cordless Mouseman Optical en m'n trackball Marble FXII van logitech) een hid-compilant mouse die steeds gevonden wordt bij het opstarten van xp, die toch echt niet als derde muis aan m'n pc hangt.

Hierover heb ik nog niets kunnen vinden in de boven genoemde info-bronnen.
Wel heb ik deze in device manager disabled om van die irritante meldingen af te komen, maar vraag me toch af of iemand dit herkend en een betere oplossing heeft gevonden/kan bedenken.

Ik zal morgen o.i.d. nog ff een edit geven of het mogelijk aan het extra broodje geheugen(128mb) ligt dat ik er in heb gehangen vlak voor de install van sp1, hoewel me dit zeer sterk lijkt.

T.I.A.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 11:35

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Het specs lijstje kun je invullen op:
http://got.duck.ath.cx/system/

Even aanmelden en invullen.
Ik heb trouwens na de installatie van SP1 ook dat een aantal dingen niet meer werken, zoals ze horen te werken.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
eLeCtRaBeLg schreef op 07 oktober 2002 @ 14:04:
Het specs lijstje kun je invullen op:
http://got.duck.ath.cx/system/

Even aanmelden en invullen.
Ik heb trouwens na de installatie van SP1 ook dat een aantal dingen niet meer werken, zoals ze horen te werken.
Thanx for the info.
Misschien is het handig als je,
1. hier onder een aanvulling doet aan mijn problemen, waarbij je duidelijk uitlegt wat er niet goed meer draait.
2. een nieuw topic opent.
3. zelf goed verder zoeken naar oplossingen of vergelijkbare problemen.

Suc6!

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 11:35

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

_Droopy schreef op 07 oktober 2002 @ 14:11:
[...]

Thanx for the info.
Misschien is het handig als je,
1. hier onder een aanvulling doet aan mijn problemen, waarbij je duidelijk uitlegt wat er niet goed meer draait.
2. een nieuw topic opent.
3. zelf goed verder zoeken naar oplossingen of vergelijkbare problemen.

Suc6!
Graag gedaan.

1. Nah, ik zoek het eerst zelf wel uit
2. Nog niet :)
3. Da's de optie ;)

Ik wou alleen maar aangeven dat ik na de SP1 ook problemen heb gekregen, met name beeld en geluid dat niet correct functioneerd.

Succ6 met de specs pagina.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Succ6 met de specs pagina.
Thanx, het is wel gelukt geloof ik 8)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik denk dat ik hetzelfde probleem als de topicstarter heb, af en toe duurt het gewoon even voordat het toetsenbord / de muis weer reageert. Verder werkt ie prima, alleen soms ff vervelend ;(

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Hmm, dus het ligt niet aan mijn spullen.
goed om te weten....nu nog iemand die een goed ideetje heeft om er tegen te doen of op z'n minst te proberen.

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
CAP-Team schreef op 07 oktober 2002 @ 15:30:
ik denk dat ik hetzelfde probleem als de topicstarter heb, af en toe duurt het gewoon even voordat het toetsenbord / de muis weer reageert. Verder werkt ie prima, alleen soms ff vervelend ;(
is dit ook bij jou sinds sp1 misschien???

[ Voor 0% gewijzigd door _Droopy op 09-10-2002 10:06 . Reden: typo ]

Verwijderd

same here, Lijkt wel of alles (op opstarten na) veel trager gaat, heb echter SP1 en een nieuwe HDD tegelijk geinstalleerd dus dacht dat het aan die HDD lag,

-Openen van media files gaat traag
-kopieren van CD naar Harddisk gaat traag (DMA staat aan)
-super lange tijd nodig bij shutdown (app. 2 minuuten)
-games (mafia en UT2003) klappen eruit,

heb nog geen oplossing gevonden!!!

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
dit ziet er allemaal zeer bekend uit.
alles behalve de trage shutdown, die is er bij mij sinds sp1 zeer sterk op vooruit gegaan.
die 2 minuten die je beschrijft had ik dus voor sp1.
ik ben al ernstig aan ut tweaken gegaan in xp, en heb nu bijna alle services uit staan. (die ik kan missen wel te verstaan)
Ik denk dat als ik morgen nog geen oplossing heb voor m'n problemen (van iemand hier of van een reactie op de nieuws groepen waar ik wat op heb gezet) dat ik dan weer een formact c-tje doe en xp zonder sp1 installeer. (wel irritant dat virtual jave machine niet meer te krijgen is via microsoft)

• xenobia12345
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:51
Het probleem is bekend, ik ervaar het zelf ook. Het vreemde is dat de probleem afnemen, maar niet helemaal stoppen, op het moment dat ik op lagere kloksnelheden ga draaien.

ook op deze site staat het probleem beschreven, het ontbreekt alleen nog aan een oplossing:

"http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,105144,00.asp"

edit, als de link niet tussen aanhalingstekens staat werkt hij niet goed, dus even knippen en plakken.....sorry

De buglist van microsoft biedt ook weinig soelaas:

"http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q324722"

Prometeia cooled P4 2,4B@3,15 Ghz, Abit IT7MAX2 v2.0, Corsair 3500C2 512 mb, 2x WD800JB RAID 0 striping

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

misschien dat MS binnenkort wel met een fix voor dit probleem komt als er toch meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
dat hoop ik dan wel ja.
maar voor voorlopig veeg ik m'n HD weer ff schoon en installeer xp opnieuw.
dan w8 ik wel lekker tot en een patch voor sp1 komt, voor ik sp1 weer opnieuw installeer.
of ik installeer um wel en zorg dat ik um kan uninstallen.

• _Droopy

_Droopy

Topicstarter
Okay,
Ik heb zoals het er nu uit ziet m'n problemen opgelost.

format c:\ gedaan en xp opnieuw erop gezet.
toen de nieuwste via driver erop (4.43).
hier bleek al een probleem te zitten!!!

na deze install werd xp de helft langzamer.

dus 4in1 driver 4.42a (p2) ero gezet en toen liep ie weer als een speer! >:)

ook met sp1 loopt het nu aardig, nog wel wat trager dan zonder service pack, maar best goed te doen.

misschien ook een optie om te proberen voor diegenen die m'n problemen herkennen.
het is dus goed mogelijk dat ik die format c:\ niet eens had hoeven doen!!!!
suc6!

Pagina: 1