Toon posts:

smsje van 8 cijferig tel.nr. virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een SMSje ontvangen van een 8 cijferig telefoon nummer, met de tekst
"GSM kaart aangepast" en het afzender nummer +316530990 <- (dat is 8 cijfers als je +31 vervangt door een 0)

Is ie echt of is ie fake? mn gsm lijkt nog te werken.

de search produceert teveel bogus hits om iets mee te kunnen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Een virus is het zeker niet, dat bestaat niet.
Je zal een aanpassing in je instellingen hebben ontvangen van je provider, dat gebeurt een enkele keer wel eens. Een goeie telefoon kan dat trouwens blokkeren, maar dat wil je niet want ze sturen dat niet voor niks.

Helaas geef je niet aan welke telefoon of welke provider je hebt, dus veel meer dan dit is er nu niet over te zeggen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
de search produceert teveel bogus hits om iets mee te kunnen.
Typisch, bij mij kwamen er maar 3 hits toen ik zocht op "316530990".

Oa [rml][ GSM] Onbekende SMS...[/rml]

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 11:12
meestal is het zo dat als je een fake sms krijgt dat je zelf daarna nog een handeling moet uit voeren om die fake sms te laten werken. Heb vaak van die mailtjes gehad in de trend van: "als je een sms krijgt met het nr. +31******** te belllen doe dit niet want dan blablabla." En je zegt zelf al dat je GSM het nog gewoon doet dus ik zou me er verder nix van aan trekken en lekker doorbellen... ;)

offtopic:
iedereen wil wel een 21" TFT scherm

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

SquatRS schreef op 07 oktober 2002 @ 13:20:
meestal is het zo dat als je een fake sms krijgt dat je zelf daarna nog een handeling moet uit voeren om die fake sms te laten werken. Heb vaak van die mailtjes gehad in de trend van: "als je een sms krijgt met het nr. +31******** te belllen doe dit niet want dan blablabla."
Dat is ECHT onzin hoor...
Dat zijn gewoon hoaxes, die mailtjes. Het is niet mogelijk wat jij nu beweert en 'fake' SMS'jes bestaan niet.
Zoek eens op OTA voor je nog gaat meehelpen aan het verspreiden van die onzin! Ik krijg al genoeg SPAM op een dag binnen in mijn mailbox.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

is trouwens typisch een 'leer eens search gebruiken' topic..

Je hebt KPN neem ik aan en klik maar ff op de url die ik gaf of die de poster na mij gaf :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik krijg ook wel eens SMS waar helemaal geen telefoonnummer bij staat

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

GGS_VR6 schreef op 07 oktober 2002 @ 13:25:
Ik krijg ook wel eens SMS waar helemaal geen telefoonnummer bij staat
Mja, maar i'net smsjes staan ook wel es geen nummer bij maar een naam. Als die naam " " is, krijg je er idd niks te staan..

Verwijderd

Topicstarter
ik was dan ook aan eht zoeken naar nokia+virus
en 3210+virus
en nokia+3210+virus
en zo nog wat van die niet-de-juiste-strings

in principe had ik hett daar misschien ook wel mee gevonden als de search na pagina 1 nog goed gewerkt had (voila, een ander de schuld gegeven :) )

nou weet ik in elk geval wel genoeg, bedankt voor de hulp, we kenne weer dicht.

• HaaZ

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Hehe, voortaan misschien beter om op feiten te zoeken ipv je vreselijkste gedachten? ;)
Dus "GSM kaart aangepast" is een betere woordencombinatie dan "gaat mn telefoon nu ontploffen" ofzo :P

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 14:39
erkan vanalles staan, hoeft in princiepe geen nummer te zijn dus het hoeft niet meteen een virus te zijn

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Triloxigen schreef op 07 oktober 2002 @ 13:53:
erkan vanalles staan, hoeft in princiepe geen nummer te zijn dus het hoeft niet meteen een virus te zijn
Een virus op je GSM bestaaaaaaaat niet.

Sjees, lees-de-draad-voor-je-blaat ... wie had dat ook alweer in zijn sig? Ik begrijp diegene nu helemaal opeens. :)

Pagina: 1