Ik wil op m'n oude 286 minix zetten, maar nou klaagt het ding bij het opstarten dat de CMOS batterij leeg is. Is er een mogelijkheid om deze te vervangen en zoja, hoe vind ik em op het mobo? Want het enige wat ook maar iets op een batterij lijkt is een bruin soort condensator...
Verwijderd
Zit er een blauwe accucel op? Zo ja, vervang deze door een nieuwe (soms leuk soldeerklusje) anders kijk even of je externe batterij aan kunt sluiten.
Verwijderd
Heb je 'm al een poosje aan het net laten hangen zodat die elko op kan laden ? Wat doet ie nadat je 'm dan opnieuw uit- en inschakelt ?
Ik denk idd dat het komt omdat ie te lang heeft uitgestaan, ik zal em es een tijdje ingeschakeld houden, kijken of het werkt..
Misschien moet je niet op je mobo zoeken maar ernaast
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
Er zijn zelfs 286-ers die 4 penlite batt's in het systeem hadden, maar meestal lijken ze op een blauw busje dat plat ligt, met 2 verdikkingen er in.
Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!
Pagina: 1