Verschil kwaliteit tussen fla en swf

Pagina: 1
Acties:

• HQK22
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05-2005
ik heb een frustrerend probleem.
De kwaliteit van een png file (letter) op het werkscherm van flash mx is niet hetzelfde als de test movie(swf).
De letter heb ik gemaakt in photoshop met wat effecten en opgeslagen als png.
Met flash heb ik dat bestand in library geimporteerd en er een movie instantie van gemaakt. Als ik dat movie clip op het werkscherm plaats, dan komt het er net zo goed uit te zien als in photoshop. Als ik het eenmaal in flash movie laat afspelen dan zien de randen er afgezaagd uit :(
Weet iemand wat ik fout doe of wat het probleem is?
Ik vond het wel vreemd dat er een verschil kom als de fla wordt gepubliceerd in swf.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
JPG / PNG in Flash wordt zowieso smerig of je moet een hoge quality en weinig compression ration gebruiken. Moet je even bij Export Settings bekijken: JPG quality staat standaard op 80%

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb je hem geexporteerd als met optie "Allow smoothing"? Of als jpg?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• HQK22
Ik heb helemaal geen jpg gebruikt omdat dat geen transparant ondersteund.
Waarom zou png eigenlijk problemen geven aangezien het ook ontwikkeld is door macromedia?

Verwijderd

En je hebt de letter niet groter gescaled??
en het maakt niet uit of je nou wel of niet jpg gebruikt hebt. Je kan bij je export settings instellen per plaatje hoe die geexporteerd moet worden veel suc6

• HQK22
Export settings van photoshop? Waar staat dat. als ik als png wil opslaan dan kan ik kiezen tussen geinterlinieerd of niet. |:(
Ik denk dat het ook niet al te veel uitmaakt, want het png plaatje ziet er gewoon strak uit en in flash werkscherm ook!
Waarschijnlijk zit het probleem in het exporteren naar swf bestand en niet de kwaliteit van het plaatje. Ik heb de publish settings van flash op 100% gezet en ook geprobeerd met compressie uitschakelen, maar het werkt niet.

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:13
Staat je monitor op 16 bits? Flash heeft namelijk een bug (honderden eigenlijk...) die het transparante gedeelte van een PNG niet volledig transparant mengt met wat er onder ligt, je ziet een soort overlay van een wit vierkant ter grootte van de png bij 16 bits kleuren. Een "oplossing" kan zijn om het plaatje te selecteren, break apart (Apple-B of Ctrl-B) en dan met de lasso tool het transparante deel te selecteren en te deleten. Is niet perfect maarja je moet wat.

Ook een raar maar handig iets van Flash is, dat Flash een PNG file inclusief de transparantie opslaat met JPEG compressie tijdens het publishen. Ga naar je Library, zoek het plaatje op en stel handmatig in welke kwaliteit je wilt. Dus niet in je export settings, maar in je Library.

-- I talk to planets, baby --

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

flash slaat ieder bitmap bestandsformaat op als JPEG, een alpha-kanaal in een PNG wordt vervolgens als gescheiden mask-layer geplaatst, zodat je effectief hetzelfde resultaat hebt, echter de compressie is JPEG-compressie, dus beschadigingen rond hoger contrast-randen (typisch voor lettertekens)

zoals willem169 al zei: kijk naar je movie export settings; hier staat de compressie-ratio, in flash 6 MX zou je dat zelfs per afbeelding in kunnen stellen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Uh.. RM-rf, volgens mij sla je daar de plank mis. bij mij worden gifjes == bitmap namelijk niet ineens JPEG. En door allow smooting uit te klikken kun je ook prima pixel-scherpe gifjes (bv) gebruiken in Flash. Enige nadeel is dat Flash niet echt op de pixel nauwkeurig is. Wat soms wil helpen is een randje van 1px transparant om je image heen of bv gewoon de achtergrondkleur.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

klik even in je library op het betreffende PNG-tje en
je kan de settings instellen voor dit item specifiek.

hierbij is: allow smoothing/lossless/jpg/etc. in te stellen

rest van de movie kan dan op de default movie-settings ge-exporteerd worden

er is trouwens ook een mooi hoofdstukje in de help: using imported artwork, dat is ook errug leerzaam :P

Verwijderd

Geimporteerde of geplakte plaajtes in Flash is idd gewoon bagger. Alleen PNG kun je als het goed is importeren als een losse afbeelding of als gewoon een platte GIF image. Als je de complete PNG importeert kan er wat verschil inzitten!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:47:
Geimporteerde of geplakte plaajtes in Flash is idd gewoon bagger. Alleen PNG kun je als het goed is importeren als een losse afbeelding of als gewoon een platte GIF image. Als je de complete PNG importeert kan er wat verschil inzitten!
ben ik nou de enige als ik zeg dat dit een ongefundeerde, tegenstrijdige post is :?
Alleen PNG kun je als het goed is importeren als een losse afbeelding of als gewoon een platte GIF image.
wat zeg je hier nou :? PNG importeren als GIF? een platte GIF? zijn er dan ook GIFjes met layers?

Als je nou es de genoemde oplossing uittest zul je zien dat het eigenlijk blaat is wat je post ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

ik denk dat hij een gif sequence bedoelt. Je hebt ook GIFs met meerdere plaatjes. ( Je weet wel Photoshop's Imageready

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

a3vantilburg moest zonodig weer iets zeggen....
:O :O

Praat toch geen onzin. Je weet niet eens half waar je het over hebt en nog minder waar deze thread over gaat. Wanneer leer je het nou eens een keer?

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

TheDjasp schreef op 08 oktober 2002 @ 14:02:
[...]

:O :O

Praat toch geen onzin. Je weet niet eens half waar je het over hebt en nog minder waar deze thread over gaat. Wanneer leer je het nou eens een keer?
purcies, ik wilde het niet zo brengen.
Ik vraag me ook echt af wie de site achter z'n huisje gemaakt heeft... :P

www.jurgroessen.nl

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Check nou ff die export optie in flash....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

CrashOne schreef op 08 oktober 2002 @ 16:16:
Check nou ff die export optie in flash....
precies!
Pagina: 1