Toon posts:

[XP] Schijfruimte loopt vol. Virus? *

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows XP, dit gaf tot voor kort geen problemen.
Maar nu heb ik een probleem. Mijn schijf heeft nog maar 20 MB vrij, terwijl er van mijn
40 GB schijf maar ongeveer 10 GB in gebruik is. Als ik op mijn schijf ga staan (onder Deze Computer), dan geeft Windows idd aan dat er maar 20 MB vrij is, maar als ik alle bestanden op de schijf selecteer komt er 10 GB aan bestanden tevoorschijn. (40GB-10GB is voor mij nog altijd 30GB vrijeruimte. i.p.v. 20 MB??!!) Ook als ik bestanden verwijder, komt er geen schijfruimte vrij...Dit lijkt op een virus, maar recente virusscanner kan nix vinden....Kan iemand mij helpen? BVD
mvg Wouter.....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Swapfile (virtueel geheugen) neemt ook flinke hoeveelheid ruimte in. Kan ook zijn dat je je recovery aan hebt staan..kost je ook heel veel ruimte. kijk daar eens naar. Ik kan niet veel specifieker zijn als dit; gebruik zelf (gelukkig) geen XP

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Klippy

Still Game

Scandisk al geprobeerd?

Virus lijkt me minder logisch eigenlijk.

En welkom :)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Formatje doen, alles opnieuw installeren of ff iets als scandisk (schijfcontrole) draaien.

Misschien dat er ineens heel veel sectoren van je hd kaduk zijn.....

offtopic:
En natuurlijk... HARTELIJK WELKOM!! :)

• Klippy

Klippy

Still Game

The_Eagle schreef op 07 oktober 2002 @ 12:48:
Swapfile (virtueel geheugen) neemt ook flinke hoeveelheid ruimte in. Kan ook zijn dat je je recovery aan hebt staan..kost je ook heel veel ruimte. kijk daar eens naar. Ik kan niet veel specifieker zijn als dit; gebruik zelf (gelukkig) geen XP
Mwah 30GB is wat veel :)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
check ff of je de trojan hdfill hebt (of was het nou HDfiller)?

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 12:56
Gewoon Treesize gebruiken, een app die per folder zegt hoeveel data erin zit. OOk je recovery dir van WinXP

Tierelier

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Schakel je system recovery voor schijf c eens uit; heb je verder je hidden en system files aan staan als je alles selecteerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Ik heb ook ooit zoiets gehad. Dit was wel een soort virus. Kweet alleen niet meer hoe die heette , hij stond in mn system map. Mn moeder had ooit een ja geklikt bij een of andere software popup op het internet.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Wout3r : Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 en dan met name stap 2 en 3

Tip van JorisdeKloris (Treesize) is een hele goede (te vinden oa op www.download.com)

Check je Temp folders, en je IE serttings (tools- internet options - Temporary internet Files) en zet de waardes daarvan lager.

Daarnaast, rechtermuisklik op je HD en kies properties - disk clean up)

Daarnaast kan je experimenteren met het kleiner maken van je virtuele geheugen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Gooi je prullebak een keer leeg.

Wanbeleid is ook beleid.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Draai een online virusscan van bv. http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp dan weet je zo of je een virus hebt..

Een vriendin van me had dat ook, al haar Kazaa downloads werden verdubbeld en verdriedubbeld met allerlei rare extensies, en bevatten allemaal een virus.. De bestanden weghalen hielp niet, alles kwam er net zo snel weer op..

Zet in je Windows Verkenner ook eens aan dat je verborgen en systeembestanden kunt zien, als je dat niet al gedaan hebt.. Heb je al een veel beter beeld van wat er zoal op je schijf rondzwerft..

edit:
Wat een ontzettend onzinnige replies trouwens.. Leeg je prullebak, formatteer maar.. |:(

Verwijderd

dirt virus had ik ook het dupliekeerd je programmas in de map waarin het staat deze plaatst zigzelf vaak in de middel grote mappen ne is het eenigste bestand dat niet vermeervoudigt word zo kun je hem herkennen
(je kunt hem niet herkennen) met een scanner dit is in de vorm van een bat bestand of in andere vorm van autobestanden

• Klippy

Klippy

Still Game

TripleM schreef op 07 oktober 2002 @ 13:06:

edit:
Wat een ontzettend onzinnige replies trouwens.. Leeg je prullebak, formatteer maar.. |:(
Idd :)
En 3x hetzelfde :/

Maar goed de meeste virussen maken bestanden aan en die kan je dus gewoon zien staan op je schijf, dus dat is ook vrij onlogisch vind ik :)

Maar zolang topicstarter niet regeageert komen we toch niet verder ;)
Eerst een scandisken om te beginnen.

edit:

Hey zeggen jullie niet meer als reacties getrashed worden? :P
Zijn 'r opeens een paar weg B)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

LiquidSilver schreef op 07 oktober 2002 @ 13:13:
[...]

Idd :)
En 3x hetzelfde :/

Maar goed de meeste virussen maken bestanden aan en die kan je dus gewoon zien staan op je schijf, dus dat is ook vrij onlogisch vind ik :)

Maar zolang topicstarter niet regeageert komen we toch niet verder ;)
Eerst een scandisken om te beginnen.
Jah, het idee van een virus was nog noooit geopperd, dus jullie replies zijn heel origineel |:( :Y) ;)

Maar als de topicstarter inderdaad niet reageert dan houdt het heel snel op; alle ideen zijn nu wel geopperd!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

TripleM schreef op 07 oktober 2002 @ 13:06:

edit:
Wanneer topicstarter de meest recente virusscanner heeft gedraaid, sluit hij een virus toch (onbewust) uit?

En dat formateren kan je wel onzinnig noemen, maar daar los je wel het snelst het probleem mee op.

En ja, ik heb geen ervaring met XP, maar als dat system recovery zoveel van de HD-ruimte opvreet, zou ik toch wel even weten waarom en waarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, maar geen van bovenstaande biedt oplossing voor mijn probleem. Heb alles geprobeerd wat jullie gezegd hebben. (Behalve dan de
format natuurlijk).......mvg Wouter

• TripleM
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:27:
Wanneer topicstarter de meest recente virusscanner heeft gedraaid, sluit hij een virus toch (onbewust) uit?

En dat formateren kan je wel onzinnig noemen, maar daar los je wel het snelst het probleem mee op.

En ja, ik heb geen ervaring met XP, maar als dat system recovery zoveel van de HD-ruimte opvreet, zou ik toch wel even weten waarom en waarvoor.
Er zijn virussen die anti-virus programma's uitschakelen, onbruikbaar maken of op andere manier ontwijken, een online virusscan is dus altijd aan te raden.

Formatteren is onzinnig omdat het een 'lompe' oplossing is. Met formatteren ben je er namelijk niet, vantevoren moet je belangrijke bestanden backuppen en naderhand moet je Windows en programma's weer installeren. Andere oplossingen zijn vaak sneller, en daarbij nog een stuk leerzamer ook.

Verder, over temporary files, system recovery, swapfiles, hibernate file.. Die kunnen inderdaad veel ruimte in beslag nemen, maar zelfs dan kom je misschien op een paar Gigabyte, niet op 30 Gb..

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost, met Treesize Prof.!
Bestanden Found.001 - Found.050 verwijderd, maar hoe komen die erop?
Die worden toch door scandisk aangemaakt?
Maar bedankt in iedergeval! Groeten Wouter

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 17:08:
Probleem opgelost, met Treesize Prof.!
Bestanden Found.001 - Found.050 verwijderd, maar hoe komen die erop?
Die worden toch door scandisk aangemaakt?
Maar bedankt in iedergeval! Groeten Wouter
Waarom had je die niet gevonden bij "alle bestanden selecteren?"

Als je systeem eens een keer verkeerd uit gezet is draait scandisk (chkdsk) soms automatich bij het opstarten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op 07 oktober 2002 @ 17:14:
[...]

Waarom had je die niet gevonden bij "alle bestanden selecteren?"

Als je systeem eens een keer verkeerd uit gezet is draait scandisk (chkdsk) soms automatich bij het opstarten.
Zijn dat niet toevallig hidden files die je standaard niet ziet in Windows Explorer?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd vreemd, ik echt alles geselecteerd, ook de hidden files, maar blijkbaar werden ze niet meegenomen....vreemd...!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wellicht had je zie ook mijn eerdere post even moeten kijken of je
hidden en system files aan staan als je alles selecteerd?
Waarschijnlijk niet; maar de bestanden worden inderdaad door chkdsk aangemaakt als je niet goed afsluit; dus als ik jou was zou ik daar maar eens naar gaan kijken. In ieder geval mooi dat het nu opgelost is.

---

Verwijderd

Mijn ervaring is dat wanneer bij de afsluitprocedure een fout ontstaat je beter de hele meuk opnieuw kan installeren.

Je weet nu het probleem, het was GEEN virus, dus lekker formateren :+ >:)

• TripleM
Opnieuw installeren na een fout in de afsluitprocedure.. Het wordt echt steeds mooier hier.. :{

Verwijderd

TripleM schreef op 08 oktober 2002 @ 13:05:
Opnieuw installeren na een fout in de afsluitprocedure.. Het wordt echt steeds mooier hier.. :{
Tja, tja... de mensen geven echt steeds sneller op.... De inzet is ver te zoeken..
Sja, als ik een probleem heb gaat er ook gewoon een image overheen. Geen tijd, geen zin om het uit te zoeken.

Echt handig voor de gemiddelde n00b

Verwijderd

Topicstarter
Draai nu weer een dag en draait nogsteeds goed! Geen "found.?? - bestanden" erbij. Hoop dat het zo blijft, maar ik blijf het raar vinden hoe dit alles erop heeft kunnen komen, sluit mijn systeem altijd netjes af. Zal de rest van de familie is in de gaten houden :) Jongens nogmaals bedankt! TreeSize (Super programma!!!)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18

MadEgg

Tux is lievvv

Ja lekker leerzaam.. NOT.

En er zijn geen bestanden die niet worden meegerkekend als je alle Hidden and System files ook laat meetellen en ook de 'Protected operating system files'. Wat ze ook zeggen over o.a. vage Internet Explorer history die zwaar verborgen en vrijwel onmogelijk zou zijn om te vinden :? klik-klik-klik-klik en je bent er :) Khou er niet van als dingen voor me verborgen worden en dat doet Windows dan dus ook niet, als je 'm zo insteld.

Tja

Verwijderd

Opnieuw installeren na een fout in de afsluitprocedure.. Het wordt echt steeds mooier hier.. :/
Yep!! :Y)

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Probeer eens om sysherstel uit te schakelen.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

lavagiant schreef op 09 oktober 2002 @ 22:06:
Probeer eens om sysherstel uit te schakelen.
Het probleem is al opgelost ;) (kijk een stuk of 4 posts hoger)

---

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 09:34:
Mijn ervaring is dat wanneer bij de afsluitprocedure een fout ontstaat je beter de hele meuk opnieuw kan installeren.

Je weet nu het probleem, het was GEEN virus, dus lekker formateren :+ >:)
Ik was van plan om er net op te reageren maar mijn vingers waren sterker dan mijn verstand. Hoe verzin je dit, vind je het leuk, wil je andere onzinnige reakties uitlokken? Post normaal, als je iemand helpt dan zal diegene jou misschien wel bedanken, probeer dus niet een topic om zeep te helpen met een krankzinnige reply die nergens goed voor is.

Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

Lees deze maar door en besef dat je hier niet alleen voor jouw eigen (leed)vermaak zit maar ook om anderen te helpen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.