Toon posts:

Wie heeft BNC Kabel op zijn monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er een BNC Kabel tussen zijn monitor en videokaart in hangen?
Scheelt het nu nog wat in beeld kwaliteit?
Ik heb een IIyama 901HT in combinatie met Asus V7700 Pure (GeForce 2 GTS)

Verwijderd

Levensgrootverschil.
Vooral bij hoge resoluties.
Bij standaard VGA aansluitkabel is het net of de letters een kleine schaduw hebben.
Met BNC heb ik dat niet.

Verwijderd

Ja ik heb een BNC kabel aan mijn iiyama A901HT hangen en ben zeer tevreden erover, zeer strak beeld mooie kleuren, elke gulden waard.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan moeten we dat ook maar is aan gaan schaffen

THNX!

Verwijderd

Geen 901HT, maar wel een Vision Master Pro 410 via BNC kabel aangesloten. Perfect beeld!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Iemand waar een GOEDE BNC kabel te koop is? Ik heb er een paar maanden geleden ook een gekocht voor mn iiyama 19", maar het beeld is slechter en met meer interferentie dan de originele vga kabel die er bij zat. :(
Weggegooit geld.. (voor die kabel dan)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Wat had je voor die kabel betaald?

die dingen die ik altijd ziet liggen kosten rond 80 piek

Verwijderd

Ga altijd voor een goede kabel want goedkoop is duurkoop mijn kabel koste 12 maanden geleden fl.125 maar heb er altijd plezier aan gehad

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Zie geen verschil bij mijn Phillips 107P Brilliance.
Maar ja, wat wil je allebei 1.8 meter, dus kort.
En me reso is maar 1152@85Hz

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Merk ook geen verschil, VM 450 1600 * 1200 maar heb hem omdat je dan 2 pc's op 1 monitor kan aansluiten :)

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:51

IWriteCode

Less = more

Kheb een Asus V7700 Deluxe.. zit daar ook een BNC uitgang op??
Of zit ik nu heel domme vragen te stellen? Ik bedoel.. er zit wel een TV-Out op... das toch geen BNC?
Mijn beeld is trouwens op mijn IIyama 410 Errug strak..

Less = more

Verwijderd

nope. je heb geen speciale uitgang nodig - wel een speciale ingang op je monitor (5 losse pluggen). Ik moet ook nog zo'n kabel hebben voor m'n 510pro - zat er niet eens bij... :-(

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:51

IWriteCode

Less = more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 23:09 schreef drax het volgende:
nope. je heb geen speciale uitgang nodig - wel een speciale ingang op je monitor (5 losse pluggen). Ik moet ook nog zo'n kabel hebben voor m'n 510pro - zat er niet eens bij... :-([/quote]Die heb ik wel :)

Less = more

Verwijderd

BNC-aansluiting- Met een dergelijke aansluiting is het mogelijk twee pc's op de monitor aan te sluiten. (Via Gebruikers menu op de monitor te regelen)
Voor de rest zal een BNC aan sluiting niet veel veranderingen aanbrengen aan de beeldkwaliteit..alleen iets scherper, maar scheelt niet veel.
Kijk als je een beter beeldkwaliteit wil hebben naar een USB aansluiting.

-------------------------------------------------
3DLabs Oxygen GVX420 User
USB/BNC/
Duel DB-15 Analog connectors
Duel DVI.D Digital connectors
3-pin mini-din stereo connector

Duel analog display: tot 4096*1536
Duel Digital display: tot 3200*3200

Met andere woorden, perfecte kaart..

greeze..

Duke

Verwijderd

Topicstarter
Aardig prijzig denk ook wel...
Denk dat ik toch maar is ga kijken dan voor zo'n kabel.
Als het er iig niet slechter op word...

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Bij www.conrad.nl hebben ze zo'n kabel (sub-D/BNC) voor fl.44,95 artikel nummer 998982

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 11:52
Weet iemand of die van Conrad goed is? Prijs staat me wel aan. Heb idd schaduw bij mijn letters (1280x1024), dus als dat voor 45 piek verholpen kan worden :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
K denk het niet.
De meeste zitten op de 70-80 piek
Zal wel kwaliteits verschil in zitten...

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Dit is echt zo'n artikel om op de HCC te kopen :).
Let op dat je een goed afgeschemde kabel kabel. De goedkopere zijn vaak van die dunne dingetjes..

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 10:54
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Afterburn: Iemand waar een GOEDE BNC kabel te koop is? [/quote]HCC beurs of Eerste Hulp Bij Onderdelen a.k.a. EHBO a.k.a. Onderdelenhuis (in mijn plaats tenminste)....

En ja ik heb ook een BNC kabeltje aan m'n 21'-je hangen..., die was echter meegeleverd me de monitor :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>George Mimi en Marco: Levensgrootverschil.
Vooral bij hoge resoluties.
Bij standaard VGA aansluitkabel is het net of de letters een kleine schaduw hebben.[/quote]Dit hoeft niet pe-sé zo te zijn, als je een heel goed afgeschremde, dikke , vga kabel hebt is dit niet altijd zo....

Wel is het zo dat ik een keer iemand uit de problemen heb geholpen die een VGA kabel van 4 mm dik aan z'n 21'had hangen >:)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dukeflo: USB is niet echt geschikt voor het leveren van beeld. Zijn ook geen monitoren die via USB het beeld signaal binnen krijgen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 00:55 schreef Gert het volgende:
Dukeflo: USB is niet echt geschikt voor het leveren van beeld. Zijn ook geen monitoren die via USB het beeld signaal binnen krijgen.[/quote]Met een Monitor USB uitgangm krijgen we een veel scherper beeld hoor. En dan gebruiken we ook nog de digital 29 pin DVI-I output, die ook een versterking geeft , in het beeld. Vooral voor grotere monitoren geschikt. BV de Philips 420P (Plasma) dit is een 42Inch beeldkannon die een USB aansluiting bezit, en wil je er dus een behoorlijk beeld uithalen, dan zul je er ook gebruik van moeten maken.

Duke

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
ik draai 1600x1200 en zie geen schaduw achter mijn letters. heeft het dan wel zin op zo'n kabel te kopen?
(heb uiteraat wel 5 losse contacten aan de achterkant van mijn mon.)
ik heb trouwens nog een aansluiting maar weet niet waar hij voor is.
hij heet rs-232 en het lijkt op zo'n stekker die je op een compoort aansluit. Iemand een idee wat die voor is?????

Verwijderd

4 mm zeg je XEIDiablo, wat een belediging voor een 21" monitor zeg. Nu heb ik geen dure monitor (Panasonic e70i 17"), maar daar zit een kabel bij van wel 8 mm dik, en enorme blokken aan de uiteinden (beide kanten, ik weet die zijn om het signaal zuiverder te krijgen, weet alleen niet meer hoe dat ging, maar ik heb het gevoel dat iemand me dat straks gaat vertellen) wel erg kort trouwens, misschien net 1 meter!! en heb ik een verlengkabel moeten kopen ( ook 8mm )

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
weet iemand andwoord op mijn hier (2 replys) boven gestelde vragen?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 19:26 schreef DUKEFLO het volgende:
Met een Monitor USB uitgangm krijgen we een veel scherper beeld hoor. En dan gebruiken we ook nog de digital 29 pin DVI-I output, die ook een versterking geeft , in het beeld. Vooral voor grotere monitoren geschikt. BV de Philips 420P (Plasma) dit is een 42Inch beeldkannon die een USB aansluiting bezit, en wil je er dus een behoorlijk beeld uithalen, dan zul je er ook gebruik van moeten maken.

Duke[/quote]Ja, wat een ONZIN :r
USB is een opgekrikte seriele poort met 1.2 Mbit/sec datadoorvoer...
Dit is geschikt voor het aansluiten van printers en digitale cameras op een PC, niet voor het doorgeven van signalen naar een monitor...

Er zijn grofweg 2 manieren: digitaal en analoog.
Digitaal is o.a. DVI (geen USB)
Analoog is o.a. BNC en D-sub

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Met een Monitor USB uitgangm krijgen we een veel scherper beeld hoor. En dan gebruiken we ook nog de digital 29 pin DVI-I output, die ook een versterking geeft , in het beeld.
Vooral voor grotere monitoren geschikt. BV de Philips 420P (Plasma) dit is een 42Inch beeldkannon die een USB aansluiting bezit, en wil je er dus een behoorlijk beeld uithalen,
dan zul je er ook gebruik van moeten maken.[/quote]Sorry hoor, maar volgens mij heeft USB een maximale bandbreedte van 12 MBit, gedeeld over alle USB-aansluitingen. Dir houdt op 1200x1600x32, met alleen de monitor als USB-device, dat je 0,2048 frames per seconde krijgt. Veel plezier met het 5 sec wachten op een beeldje van 1/85e sec...

DVI kan idd wel, dat is een connector bedoeld voor LCD-schermen, dan ontloop je namelijk de ramdac van de grafische kaart. Een analoge monitor (lees CRT) gebruikt analoge signalen, je ramdac fungeert als DAC. Een LCD-scherm gebruikt een digitaal signaal, en als je die dus aansluit op een normale vga-aansluiting, heb je twee conversies, een DA, en eentje AD. De kwaliteit die je hierme verliest, verlies je niet als je een DVI-connector gebruikt.

Er wijn wel monitoren met USB, maar dat is dan alleen een HUB, en misschien ook een regelsignaal, zodat je je OSD niet meer nodig hebt maar dat vanuit een windows-app doet of zo. Het beeld wordt er iig niet mee verzonden...

edit:

GarBaGe was me voor :(
Hmm, 1.2 MBit kan ook ipv 12... Nou ja, dan maar 50 sec wachten :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
ff op de HCC naar kijken...

Verwijderd

ik heb een bnc kabel gekocht voor 50 piek bij correct... (1,8 meter) ik wist alleen niet dat je met een bnc kabel een beter beeld maakt....

ik zal het es een keer testen..

trouwens als je bij correct in de buurt woont... we hebben er nog 3 op voorraad :) (ik werk bij correct)

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 23:42
Yep, mijn antieke NEC 5D stuur ik ook aan met een RGB kabel met coax aansluitingen. Eerst een goedkope kabel gebruikt, daarna een duurdere (zo'n 130 piek), resultaat veel rustiger beeld.
De 9-pens RS-232 achtige aansluiting is dacht ik ook een analoge RGB aansluiting. De pin-out weet ik niet maar die staat vast wel in een van de Electuur jaarboekjes. Mijn NEC heeft die aansluiting ook.
Tulip VGA monitoren hadden destijds VGA kabeltjes met aan ene kant 15 pens VGA en aan andere kant zo'n 9 pens aansluiting.

• knights16
  • Laatst online: 11-08 14:56
*KICK*

Ik ga een compleet nieuw systeem kopen,
ik zit nog te twijfelen tussen welke monitors
het word een "19

een philips 109P20 of een Iiyama HM903DT Vision Master Pro454.

die Iiyama heb volgens mij wel een BNC aansluiting, en de Philips 109P20 in ieder geval niet..
een "19 ga ik op
1280x1024 draaien... is het echt de moeite waard om dan voor een BNC monitor te kiezen ?

PVoutput

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Een nieuwe IIyama heeft geen BNC meer d'r op zitten (Mijn HA202DT heeft ook 2x 15-polige VGA-ingangen)

Ik zou me niet echt blindstaren op een BNC-ingang, want met een goede VGA-kabel krijg je vergelijkbare beeldkwaliteit als met de betaalbare (<25 €) BNC-kabels.

BTW. Dit is een wel heel oud topic, mischien kun je in het vervolg beter een nieuw topic openen met een link naar het oudere topic.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik gebruik ook een bnc kabel op mijn monitor!deze zijn met name in de hoge resoluties scherper!mits je een goede bnc kabel gebruikt.Ikzelf gebruik de originele iiyama bnc kabels.deze zijn ook veel dikker dan de meeste standaard bnc kabels die je kunt kopen bij de pc boer.hij is wel een stukje duurder!veel succes.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Hai,
ik zelf heb een normale VGA kabel, maar ken wel een paar mensen met BNC, tot op resoluties van 1280x1024 zie je niet echt een verschil, bij hogere zie je wel een verschil, maar erg groot is het niet (het beeld met vga kabel is dan iets 'vager')...
Best wel oud topic btw :P

|Specs|

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Op dinsdag 31 oktober 2000 21:13 schreef The Rapier het volgende:
Nu heb ik geen dure monitor (Panasonic e70i 17"), maar daar zit een kabel bij van wel 8 mm dik, en enorme blokken aan de uiteinden (beide kanten, ik weet die zijn om het signaal zuiverder te krijgen, weet alleen niet meer hoe dat ging, maar ik heb het gevoel dat iemand me dat straks gaat vertellen) wel erg kort trouwens, misschien net 1 meter!! en heb ik een verlengkabel moeten kopen ( ook 8mm )
Die "blokken" die jij bedoeld noemt men ook wel ferrietkernen :)

My software never has bugs, it just develops random features...

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Kan BNC op: GF4 ti 4600 + Iiyama HM903DT Vision Master Pro454 19"DiamondTron? (ik ben noob) en wat scheelt dit eigenlijk?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 26 mei 2002 11:55 schreef BlubberZwijn het volgende:
Kan BNC op: GF4 ti 4600 + Iiyama HM903DT Vision Master Pro454 19"DiamondTron? (ik ben noob) en wat scheelt dit eigenlijk?
Kan niet. De pro454 van iiyama heeft geen BNC aansluiting.

• knights16
ja psiez, daar had ik me ff op verkeken..
en ja ik open de volgende keer wel een nieuw topic.
;)

maar als je 1280x1024 gaat draaien, is bnc een beetje overkill ?

PVoutput

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoe ziet een BNC kabel eruit?
Moet de kabel op je TV-OUT van je videokaart?

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• knights16
maybe use de search ff..

maar om antwoord te geven: het gaat gewoon van je normale vga out alleen is het een aparte anasluiting op je monitor..
een andere kabel heb je, met minder signaal verlies..

PVoutput

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 26 mei 2002 13:08 schreef ReseT het volgende:
Hoe ziet een BNC kabel eruit?
Moet de kabel op je TV-OUT van je videokaart?
Daar was al antwoord op gegeven hoor ;)
Hij heeft gewoon de 15 polige subd die aan elke normale VGA kabel zit, maar aan de monitor kant zitten 5 losse snoertjes met een BNC connector, deze heeft een bajonet sluiting (kun je vastdraaien).
Je monitor moet dus ook 5 BNC aansluitingen hebben (ronde plugjes) anders heb je er nix aan :+
Je kunt ook een betere VGA kabel kopen met 2x subd15 eraan.
Deze zijn vaak stug en dikker dan standaard VGA kabels.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

Pagina: 1