Toon posts:

van win 98 naar XP pro upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win 98 die illegaal is, maar nu kan ik een legale upgrade versie van XP pro kopen voor een mooi prijsje, maar nu vraag ik me af of dat wel gaat werken.

iemand ervaringen hiermee??

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 12:47

GreeTz

took the red pill

uiteraard, mits je hardware dit toestaat...
volgens mij heeft de fabrikant een hele lijst op diens website staan in een zogenaamde knowledgebase waarin dit besproken wordt...

Alleen:           DE GROETJES

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
of tik: in de I386 folder

winnt /checkupgradeonly

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
waar ik meer op doel is het feit dat 98 illlegaal is en win xp legaal, dus een legale upgrade over een illegale OS, gaat dat wel werken???

kan ik dat zeggen dat ik een legale versie van XP heb?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
sja je mag eigenlijk niet upgraden en ook geen OEM licentie gebruiken omdat het geen nieuwe pc is. Je kunt dus eigenlijk alleen een officïele full version gebruiken wil je volkomen legaal bezig zijn. Upgraden van je win98 loopt zowiezo behoorlijk brak. Ik zou gewoon een clean install doen en dan het cd-tje van 98 erin moppen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

KaMiKaZe schreef op 07 oktober 2002 @ 12:29:
sja je mag eigenlijk niet upgraden en ook geen OEM licentie gebruiken omdat het geen nieuwe pc is. Je kunt dus eigenlijk alleen een officïele full version gebruiken wil je volkomen legaal bezig zijn. Upgraden van je win98 loopt zowiezo behoorlijk brak. Ik zou gewoon een clean install doen en dan het cd-tje van 98 erin moppen.
Ik weet uit ervaring dat je ook windows xp voor de gek kunt houden met een clean install.
Als deze dan vraagt om een volledige versie te laten zien, kun je gewoon een upgrade cd in de rom-speler steken en dat accepteerd xp dit als een volledige versie >:)

Viendelijk he? van die MS gasten ;) ?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:00
gewoon niet upgraden en een clean install doen dat is altijd het beste

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een legale XP upgrade over een illegale 98 is nog steeds illegaal. Dus waarom je dit wilt :?
Dit gaat me ook iets te ver richting het omzeilen van een beveiliging.

Daarom: slotje.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast bovenstaande

Als je een full install hebt zit je met de XP licentie wel goed, als de Win98 er af gaat natuurlijk. Een upgrade werkt in de praktijk vast wel maar de licentie is dan officieel ongeldig want je doet geen upgrade van een legale vorige versie.

Voor zover ik weet heb je geen probleem van w98 tijdens de install. Een clean install is natuurlijk wel het beste. Hoe een upgrade W98 - WXP is trouwens wel te vinden in search en vooral MS.com :)

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2002 15:07 . Reden: ik ben laaaat :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.