Toon posts:

K7S5A: cold boot problemen na 48 uur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik mijn K7S5A 1800+ 512MB DDR systeem langer dan 48 uur uitschakel (stekker eruit of gewoon via een 'soft turn off': maakt geen verschil) dan start het systeem beduidend trager op als wanneer ik het systeem binnen die 48 uur weer opstart. Hij koekeloert op de DVD en CDBURNER drive, daarna start ie als gewoon op. Hij komt er overigens altijd doorheen. Duurt alleen 10-15 seconden langer dan normaal. Verder heb ik geen enkel probleem (meer ;-) ): geheugen draait op UltraFast en de rest op 133/133. Superstabiel en snel.

Ik heb reeds een aantal bios-problemen van dit systeem opgelost, echter deze blijft nog over. Ook heb ik met diverse bios-en gespeeld. De meest recente varianten van het bios zijn gewoon nog veel slechter: daar moet je bij koude reboots (en soms bij warme !) de CMOS data clearen. Ik gebruik de officiele ECS versies (Cheepoman ook geprobeerd maar de recentste varianten doen 't ook niet). Ik heb versie 1 van het mobo, zonder LAN en sound onboard uitgeschakeld..

Heeft iemand een suggestie ? Ik kan natuurlijk verder terug in de tijd gaan met de bios versie (nu heb ik de 29/04/2002 versie) maar ik wil graag weten of iemand anders dit probleem heeft gehad en opgelost.

Oh ja, ik heb een 350 watt voeding; ik geloof niet dat het PSU problemen zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 11:40 . Reden: Typo's ]

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Wat voor geheugen heb je? Ligt het misschien aan je geheugen settings? Probeer eens het geheugen op Normal te zetten!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Samsung CL2 snel/goed geheugen. Heb ik geprobeerd (Normal) setting. Helaas dat is niet de oplossing. Iemand anders een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
Kip Sate ! Heeft echt niemand een idee ? Ik ben inmiddels al weer wat Bios-en teruggegaan: echter met helzelfde resultaat. Ik zou erg dankbaar zijn indien iemand een hint heeft.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Sommige K7S5A-tjes schijnen problemen te hebben bij het booten. Het is een beetje vaag probleem.

Kijk eens op deze page: http://www.geocities.com/mrathlon2000 .. hier worden een aantal suggesties gedaan om e.e.a. op te lossen...

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Ja goh dat zijn nou niet bepaald zinnige tips! Als al je spullen goed zijn en je hebt dat probleem dan heb je niet echt veel aan die site...

Verwijderd

Topicstarter
Ziekloon, bedankt voor de site. Echter ik ben bang dat ik de suggesties al opgevolgd heb.

Het leipe (echter wel fijn) is dat de CMOS data nooit verloren gaat met de later bios-en. Alleen het booten duurt iets langer. Maar hij pakt netjes 133/133 en alle overige settings. Temperatuur problemen heb ik ook niet. Ik heb o.a. een blowhole gemaakt; de proc blijft heel netjes koel ook onder stressed situaties.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
delorean7 schreef op 08 oktober 2002 @ 14:48:
Ja goh dat zijn nou niet bepaald zinnige tips! Als al je spullen goed zijn en je hebt dat probleem dan heb je niet echt veel aan die site...
Gelukkig is JOUW bijdrage WEL heel erg zinnig. |:(

Verwijderd

voor win xp heb je bootvis om het sneller te laten opstarten, maare wat maakt die 10 sec's nu uit ?????
ik heb ook een k7s5a en geen probs met opstarten, kan je voor de rest niet verder helpen

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De mijne was toen ik em net had ook heel traag met opstarten ik heb de bios batt. toen vervangen en zit nu met 20sec bij het inlogscherm van xppro.

Verwijderd

hm, ik zelf heb ook 10 maanden nu een K7S5A en werkt nog lekker met een XP1800+ en 265 MB Samsung geheugen.
Ik ben in het inlogscherm in 15 seconden ongeveer.
En ach wat maken die 10 seconden eigelijk uit joh???
Alstie maar goed en stabiel werkt ensjow, dat doet 't volgens jou want je hebt er geen problememen mee zei je.
Dus ach laat gewoon lekker zo joh :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben natuurlijk gelijk dat die 10-15 seconden niet dramatisch zijn. Echter ik wil gewoon weten wat de oorzaak is. Het komt niet overeen met de 'standaard cold boot problemen' van de K7S5A. Maar goed als er geen oplossing op dit momnet aanwezig is ga ik toch maar verder met verschillende bios-en uitproberen en de batterij vervangen. Bedankt in ieder geval.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Al de moeite die je er aan bestaad is veel meer dan die paar keer die paar seconden wachten ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Tja, waarom gaan mensen eigen Linux distributies maken, waarom gaan mensen OCen, waarom ? Omdat het kennis verschaft nietwaar, omdat je alles wilt weten. Niets menselijks is mij vreemd ;)

Verwijderd

Topicstarter
YES, opgelost ! Cheepoman's OC bios gebaseerd op de ECS 29/04/2002 versie (chb0429 dus) gaan gebruiken en alle problemen zijn weg.
Pagina: 1