Toon posts:

[W2kServer] Remote Control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie of er in Win2K Server een soort Remote Control programma zit? Er zit geen service packs bij ofzo, gewoon de standaard Win2k Server. Als 'ie erin zit, waar zittie? :)

áls ie er niet bij zit wat zijn dan handig progjes voor Remote Control, ik had Remote Administrator maar die moet je pér client installeren en das een beetje veel werk :+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 11:33 . Reden: (-) ]

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoel je Terminal Services. Deze kan je bij de administrative options in het control panel ergens configureren, als je deze geinstalled hebt.

Verwijderd

Topicstarter
thxz ga 't ff proberen ..

heb Terminal Services, bij Systeembeheer, op 'handmatig' gezet...en nu ? :D

[edit...]

Net gekeken en het staat niet geïnstalleerd :( als ik 't installeer word de server opnieuw opgestart en aangezien ik hier op een school zit met allemaal kindertjes(van 4 tot 12, basischool dus)die dingen willen opzoeken op 't internet lijkt me dat geen verstandig idee :? Kan ik het mogelijkewijs zónder opnieuw op te starten installeren??

[/edit...]

Verwijderd

Het beste kan je instellen dat hij automatisch gestart wordt, en je moet even controleren of hij op het moment al gestart is.

Daarna kan je vanaf een andere computer met een terminal services client of remote desktop client op je server inloggen.

Windows XP heeft standaard een remote desktop client, en anders kan je hem downloaden op http://www.microsoft.com/.../downloads/rdclientdl.asp

Edit: is zonder te reinstallen niet echt mogelijk...
Het zou misschien ook wel met een remote desktop proggie kunnen maar daarmee kan je geen gebruik maken van het terminal systeem van win2k server, wat ik zelf een van de fijne dingen van win2k vind.

En ik ken uit mijn hoofd geen remote desktop proggie dat niet hoeft te rebooten, maar ze zullen er vast wel zijn

Verwijderd

Topicstarter
Hmm je begrijpt me verkeerd i guess.. het is de bedoeling dat ik op de schermen van de leerlingen kan kijken óp de server.. dat bedoel ik....zit die mogelijkheid erin bij Win2Kserver?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 11:49:
Hmm je begrijpt me verkeerd i guess.. het is de bedoeling dat ik op de schermen van de leerlingen kan kijken óp de server.. dat bedoel ik....zit die mogelijkheid erin bij Win2Kserver?
Ok, dan hebben we het beide over iets anders :)

Dan kan je het beste een proggie als Remote Administrator installeren op elke computer en vanaf de server kan je alles bekijken zonder dat ze iets merken.

Linkje: http://www.tucows.com/preview/194731.html

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Zo'n progje heb ik ook eens gehad, het heette iets van Net op school ofzo. Je installeerde dan dat progje op de server en op de clients, en dan kon je zo meezien met die computers. Ook kon je ze dan overnemen en desnoods blokkeren e.d.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Remote Adminstrator is wel een optie, máár dat moet pér client... we hebben meer dan 40 clients in totaal :? dus dat werkt denk ik niet... of kannet 't ook anders dat jij weet? (dus niet op elke afzonderlijke client installen)..

[edit...]

toch ff geprobeerd maar je moet connecten naar een IpAdress, maar die worden automatisch vergeven... RA is dus geen optie, andere opties?

[/edit...]
Pagina: 1