[JVC AV-28X10] Wegvallende teletekst bekend ?

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik heb ongeveer 4 maanden tijd geleden de JVC AV-28X10EUS gekocht;

Afbeeldingslocatie: http://www.sunrise-online.co.uk/images/AV28X10.jpg

Prima apparaat, nix mis mee.
Echter is het tot nu toe al 3 keer gebeurd dat teletekst niet werkt. Nu zul je je afvragen teletekst niet werken, hoe bedoel je :? ;)

Sim-pel , je drukt op de teletekst knop en krijg wel een zwart scherm, en onderin die 4 gekleurde balkjes/knopjes (sport/nieuws etc.) enzo, echter geen informatie.
Net alsof het kanaal geen teletekst uitzend.
De eerste keer snapte ik er totaal niets van. Het was bij elke kanaal.
Een andere TV boven gaf wel teletekst. Dus eerst denk je dat het misschien op de kabel beneden kan zitten. Even een andere TV op die kabel gedrukt, echter deze gaf gewoon teletekst :?

Dus ik had al besloten de volgende dag naar de winkel terug te gaan (TV was toen nog geen 4 weken oud). Totdat ik me ineens iets bedacht ...
TV even keihard uit gezet (met de uitknop dus) ff wachten .. TV weer aan, en warempel we have teletekst :Y)

Tot nu toe is dit al 3 keer voorgekomen, en elke keer is de remedie om de TV keihard uit te zetten.
Echter het is dus sporadisch, dus ik kan wel met de TV teruggaan , maar de kans is dus groot dat teletekst het dan gewoon doet.
Ik heb me iig al voorgenomen om het de eerstvolgende keer met de digicam op te nemen, zodat ik het tenminste in de winkel kan laten zien (zo'n verkoper zal anders ook denken; komt weer zo'n n00b |:( ).

Ik vraag me dus af of er nog andere mensen zijn bij wie dit i.c.m. een JVC televisie bekend voorkomt (google kon me er nl. weinig zinnigs over vertellen).

Dank voor het lezen van deze lap txt :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Is een bekend probleem bij bepaalde modellen van JVC, of jouw model erbij hoort weet ik niet.
Ga terug naar de winkel (bellen dus!), zij regelen met je dat je TV een nieuwe softwareupdate krijgt... (ook wel bugfix genoemd ;) )

Alles kan stuk.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

naar de winkel bellen lijkt me ook het eerste wat ik zou doen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dat klopt jah .. maar dan heb je weer zo'n verkoper die nix van je verhaal begrijpt enzo.

Same als met computers.
Als een gberuiker mij beld, dat zijn PC in de afgelopen 6 maanden 3 keer iets niet gedaan heeft ... ga ik echt niet die PC opnieuw installen :P

Vandaar dat ik mij dus afvroeg of het een bekend fenomeen is ;)s

Braaikamer - Smoke&BBQ