Prestaties achteruit met dualhead?

Pagina: 1
Acties:

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:47
Okide ik heb sinds zaterdag een MSI geforce 4 ti4200 in mijn putertje zitten. Mooi ding.
Met behulp van de DVi->VGA converter heb ik een tweede monitor aangesloten, zodat ik kon dualheaden 8) Lekker handig in windows.

Nu vroeg ik me alleen af, waarom ik mijn desktop blijf zien als ik bijvoorbeeld UT2003 speel.
Gaan de prestaties dan achteruit? Is er een mogelijkheid de tweede uitgang uit te schakelen als ik een spel opstart?

Hopelijk weten jullie het antwoord.

MUZIEK!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb nu geen geforce meer, maar het was volgens mij mogelijk om met de nview-software programma-specifieke instellingen te maken, toch? Je kan overigens ook voor je gaat spelen ff met rechtermuisknop menutje oproepen en de gewenste monitor ff uitschakelen...

edit:

En ja, je prestaties gaan achteruit. Een geforce heeft bij mijn weten maar 1 ramdac, dus moet die twee beelden tegelijk aansturen. Sommige andere kaarten (radeon 9700, matroxjes) hebben twee ramdacs. Daarmee krijg je pas echte vertragingen als het texturegeheugen van je spel meer is dan de helft van de hoeveelheid ram van je kaart (of 1/3 bij een matrox parhelia met 3 monitoren). Het is natuurlijk altijd zo dat als je meer beelden aanstuurd de performance wat achteruit gaat omdat je maar 1 gpu hebt...

• Halfkakkende
Okide THNX voor je antwoord. Ik zal eens wat met instellingen gaan rommelen!

MUZIEK!

Verwijderd

Als je gewoon je extended desktop uitzet in je display properties (of via een sneltoets in ultramon) , heb je gewoon weer beschikking over de volledige hoeveelheid videogeheugen ! :)

Verwijderd

Ik heb een G400 van matrox, en ik heb toch duidelijk slechtere prestaties als de dualhead aanstaat...

• Halfkakkende
Ultramon gebruik ik inderdaad. Als ik thuis ben zal ik eens even wat aankloten ermee.

MUZIEK!

Pagina: 1