Toon posts:

Extra Passieve sub's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu staan:

Harman Kardon AVR 3000
Audiolab High End frontspeakers.

Die audiolab's hebben het probleem dat ze zijn ontworpen voor qualiteit, en niet om veel bass weer te geven. Dusssss ben ik op het meesterlijke plan gekomen om er twee passieve sub's aan te zetten. Gewoon parralel op de snoeren hangen, aan elke box een dus.

Heeft iemand enig idee of dit problemen gaat opleveren van welke aard dan ook?

Deze sub's wil ik er aan hangen.

Verwijderd

De link is dood :/

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
moet geloof ik eerst een filter voor. anders gaat je sub het niet lang overleven

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zie nu dat je eerst de site van Conrad opgestart hebben wil je het kunnen doen. Naja, je komt er zo:

http://www.conrad.nl
Klik op --> Audio&Video
--> Boxen
--> Subwoofers
Ga naar pagina 3, en dan is het de onderste, de Raveland X 1118.
Don3k schreef op 07 oktober 2002 @ 11:45:
moet geloof ik eerst een filter voor. anders gaat je sub het niet lang overleven
Er zit een filter in, ik weet alleen niet of die geschikt is voor waar ik hem voor ga gebruiken...

Verwijderd

lijkt me zonde om aan je Audiolabs meuk subs van Conrad te hangen...

Verwijderd

Subs parralel aan ander boxen verbinden..... nee.

Das geen goed plan. Wil je een beetje (in jou woorden) Qualiteit (Kwaliteit) overhouden...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:32:
lijkt me zonde om aan je Audiolabs meuk subs van Conrad te hangen...
Heb je gelijk in. De boxen waren veel te duur om er van dit soort loze knutsel acties mee te doen, maar ze geven veel te weinig bass en ik heb geen zin om nog eens 500 euro voor een sub uit te geven. Ik vind het dan ook niet belangrijk dat het geluid 100% goed blijft, ik wil gewoon pure bass er bij!

PS: Als het niet mogelijk is, wil iemand dan een paar Audiolab speakers kopen? :P

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoort de mate van basweergave niet ook gewoon bij de kwalitiet? Ik bedoel, als er een mooie bas uit een speaker komt, maar hij is veel te weinig aanwezig dan is het gewoon geen goede speaker voor mij en zou ik hem ook nooit kopen. Als je het mij vraagt heb je gewoon de verkeerder speakers gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Thefirstikke schreef op 07 oktober 2002 @ 15:02:
Hoort de mate van basweergave niet ook gewoon bij de kwalitiet? Ik bedoel, als er een mooie bas uit een speaker komt, maar hij is veel te weinig aanwezig dan is het gewoon geen goede speaker voor mij en zou ik hem ook nooit kopen. Als je het mij vraagt heb je gewoon de verkeerder speakers gekocht.
Nee, de speaker zelf geeft bass genoeg, hij staat alleen op m'n zolderkamer, en die doet nogal moeilijk. Speakers die totaal geen bass geven in een normale kamer kunnen bij mij m'n monitor van m'n bureau af doen dreunen en andersom. Toen ik de audiolab's beluisterde (bij de fabriek) gaven deze bass zat, thuis een zware tegenvaller.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07

JT

VETAK y0

Tja, als jij 1% van die kwaliteit wilt overhouden dan moet je Conrad halen :/ Wat mij een veel beter idee lijkt is om een zelfbouw sub te halen voor ongeveer 400 euro, als het dan toch niet teveel mag kosten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

offtopic:
Welke audiolabs zijn het btw.

Mja als je alleen meer bas wilt kun je het natuurlijk doen.
Maar dan krijg je waarschijnlijk met die conrad rotzooi niet
wat je had verwacht en moet je nog es.
Een zelfbouw iets bij speaker&co van iets betere kwaliteit is
iets duurder denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 15:32:
offtopic:
Welke audiolabs zijn het btw.

Mja als je alleen meer bas wilt kun je het natuurlijk doen.
Maar dan krijg je waarschijnlijk met die conrad rotzooi niet
wat je had verwacht en moet je nog es.
Een zelfbouw iets bij speaker&co van iets betere kwaliteit is
iets duurder denk ik.
Het zijn Audiolab Spectra's. Flinke zware jetsers dus!

Ik heb zelf overigens geen ervaring met de 'rotzooi' van conrad. Ik had het idee dat een passieve sub gewoon normaal zo goedkoop zou zijn, met een kwaliteit gelijk aan dat van een veel duurdere actieve sub.

Maar een zelfbouwsub is evt. wel wat. Wat zou ik daarvoor moeten doen en wat kost dat? Er moeten er overigens 2 aan, bij elke box 1tje.

Verwijderd

Dat die speakers een zware tegenvaller is thuis komt omdat de versterker niet zwaar genoeg is. De speakers zijn ontworpen voor een versterker die met lage impedanties overweg kan. Ik zou gewoon eens een goeie eindversterker of twee monoblokken aan die AVR hangen(als dat gaat)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 16:33:
Dat die speakers een zware tegenvaller is thuis komt omdat de versterker niet zwaar genoeg is. De speakers zijn ontworpen voor een versterker die met lage impedanties overweg kan. Ik zou gewoon eens een goeie eindversterker of twee monoblokken aan die AVR hangen(als dat gaat)
Dus jij denkt dat ik twee monoblokken aan een Harman Kardon AVR 4000 moet hangen?? Ik denk dat deze zwaar zat is, ik kan de speakers tot de absolute max drijven, en ver eroverheen als het moet.

Ik ga natuurlijk geen speakers van 750 euro p/s aan een prut versterker hangen!
Pagina: 1