Toon posts:

[WinMe, WinXP] Detonator + Via 4in1 levert loop *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou zo graag onder windows xp willen draaien, maar het lukt maar niet.
Alle hardware werkt prima, drivers ok, maar als er een game wordt opgestart of 3dmark 2001se loopt het direct vast in de bekende infinite loop.(herhalend geluid en vast beeld)
Verschillende detonator's gebruikt, 20 serie, 30 serie, WHQL, en ook mijn Live! 5.1 eruit en onboard geluid getest maar het mocht niet baten.
Met software rendering werkt het wel?????
Onder Win ME loopt alles prima...totdat ik de via 4 in 1 installeer!! Ook verschillende geprobeerd. :(
Temperaturen zijn goed en BIOS default instellingen en getweakt maakt geen verschil.

Hardware:
Soltek KT133, Duron 1300, 512 PC133, Club3D ti4600, Live!5.1, IBM/MaXtor 7200 60Gb, Firewire 3poorts, 3Com 10/100, 300 Watt, CDrom/brander/floppy

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Kleine aanpassing van de titel volgens Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 :)

Of begrijp ik je verkeerd en heb je dit niet onder EN WinMe EN WinXP?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik lette niet goed op....maandag 8)7

Weet je een oplossing???

Ik heb al wel 6 keer geformat.....

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 10:48:
Bedankt, ik lette niet goed op....maandag 8)7

Weet je een oplossing???

Ik heb al wel 6 keer geformat.....

Graag gedaan en maandag ja :( :P

Ik zou bijna gaan denken aan een hardwareprobleem. Je zou een andere videokaart kunnen proberen, om te zien wat er dan gebeurt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hardware...ook als het allemaal prima werkt onder WinME "ZONDER" Via 4 in 1 drivers???

Onder XP functioneert alles...behalve games. :?

De detonator's heb ik gewoon nodig en de via drivers zitten ingebakken in Xp....service pack 1 hielp ook niet.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

http://gathering.tweakers...list_messages/560370#XP07

Misschien toch beter om te upgraden :? Meen dat actuele drivers 4.40 of hoger waren :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Nvidea adviseert WHQL 30.82, heb ik ook al geprobeerd.

Dit probleem moet toch ook al iemand anders hebben gehad??

Nobody? :/

Verwijderd

Heb je de PCI latency patch van VIA al geinstalleerd? Zie: http://www.viaarena.com/?PageID=66

• Nielson
  • Laatst online: 21:46
Heb je al geprobeerd AGP op 2x te zetten ? Wat voor een type Soltek bordje is het ?

Verwijderd

Topicstarter
Bios instellingen heb ik allemaal gehad, meerdere Bios guides en default instellingen geprobeerd!
Maar de Via patch nog niet, hopelijk wil dat werken...

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie vanalles op de link van Viaarena, maar geen PCI latency patch??

Waar is deze precies voor :?
Pagina: 1