volg gebruikers buiten je domein

Pagina: 1
Acties:

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om, door middel van bijvoorbeeld frames, gebruikers acties te traceren met events, wanneer zij buiten jouw domein aan het browsen zijn.
Bijvoorbeeld kunnen traceren of mensen klikken op een bestel knop. Ik ben zelf al een beetje aan het zoeken geweest hoe je dat moet aanpakken. Kan dit javascript of moet je dan echt met een taal als php aan de slag.

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
dit zou juist met javascript moeten aangezien php een serverside taal is en dus niks weet van de browser. Mogelijk zou je iets met events kunnen doen. Ik vraag me wel af waarvoor je dit zou willen gebruiken?
Overigens hebben al mijn sites een frame-kick scriptje (mijn pagina haalt zichzelf uit een frame), omdat ik het super irritant vindt als mn layout verf*ckt wordt door een lame iemand met frames.

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

• zemartino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het gaat niet om het stelen van gegevens. Ook niet bedoeld voor iedere pagina. Ik ben bezig met een project en vraag me af wat zoal de mogelijkheden zijn om controle uit te voeren op andere domeinen via je eigen website.

Verwijderd

Dat is niet mogelijk. Je kunt hoogstens zien waar een bezoeker vandaan komt voordat hij op jouw site aankomt (http referrer) en dan alleen als de bezoeker via een externe link op jouw site is beland.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
Ik geef je weinig kans. Normaal gesproken kan je met javascript een hoop doen om events van diverse pagina's binnen je frameset op te vangen. Maar dat werkt alleen als de html-bestanden van het hetzelfde domein komen.
Er zijn oudere browser-versies waar je door in een frame file:///c: te openen en dat via een javascript uit te lezen en door te sturen naar de server, de bestanden op de computer van de bezoeker te zien. Browsers doen tegenwoordig hun uiterste best om dit soort dingen te voorkomen.
De enige oplossing die ik kan bedenken is het schrijven een browser-plugin.

(Nog een voorbeeld: Stel je eens voor dat jij een site maakt met frames. In 1 (hidden) frame staat jouw event-listening javascript en in het andere frame surft de bezoeker gewoon vrolijk verder. Als jij dan alle form-submits kan opvangen dan zou je dus heel makkelijk paswoorden enzo kunnen achterhalen van die bezoeker. En dat is gewoon de reden dat browsers dat niet toelaten)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit wordt iig om privacy redenen zo veel mogelijk tegen gegaan door browsers, als je dus niets bij de gebruiker-pc's kan uithalen (proxy instellen ofzo) zal je weinig kunnen doen gok ik?

Hooguit nog met eigen stukjes javascript op de sites die de gebruiker bezoekt...
Pagina: 1