Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
oogjes open, snaveltjes dicht
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 14:52 . Reden: Damit is don me weer voor, en nog tactisher ook... ]
Is wel er gemakkelijk gedacht. Jij gaat er vanuit dat als iets met elkaar werkt dat dit dan ook wel niet zo moeilijk zal zijn. Vaak betekent dit echter wel dat er een interface tussen de twee onderdelen gemaakt moet worden. Maar die zie je dan niet. Het maken van een goed werkende interface is vaak het moeilijkste dat er is.Don Facundo schreef op 07 oktober 2002 @ 14:50:
Niet dat ik verstand heb van sockets ofzo, maar ik kan met mijn mobieltje bellen met de huistelefoon. Toch moet je ze allebei anders gebruiken/werken ze anders. Wat is precies je probleem nu?
Ik heb inmiddels al wel de oplossing voor mijn 'probleem' gevonden.
Stimpy001 schreef op 08 oktober 2002 @ 11:50:
[...]
Is wel er gemakkelijk gedacht. Jij gaat er vanuit dat als iets met elkaar werkt dat dit dan ook wel niet zo moeilijk zal zijn. Vaak betekent dit echter wel dat er een interface tussen de twee onderdelen gemaakt moet worden. Maar die zie je dan niet. Het maken van een goed werkende interface is vaak het moeilijkste dat er is.
en als jij uw oplossing eens wilt posten, dan is iedereen tevreden.
https://fgheysels.github.io/
*gniffel*Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:56:
Oplossing?! hell ik wil nu het probleem eerst wel es weten!
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Stimpy001 schreef op 08 oktober 2002 @ 11:50:
[...]
Is wel er gemakkelijk gedacht. Jij gaat er vanuit dat als iets met elkaar werkt dat dit dan ook wel niet zo moeilijk zal zijn. Vaak betekent dit echter wel dat er een interface tussen de twee onderdelen gemaakt moet worden. Maar die zie je dan niet. Het maken van een goed werkende interface is vaak het moeilijkste dat er is.
Nou, en toch is het zo.. Een Socket is een Socket.. Of je nu Flash met C++ laat verbinden of VB met java.. Een socket blijft een socket.. Wat je er vervolgens overheen stuurt is natuurlijk weer een ander verhaal.
Het kan natuurlijk zijn dat VB.NET een andere serialize methode gebruikt dan VB6 om objecten te versturen (als je objecten gaat versturen ipv gewoon rauwe data), maar dat is meer iets als een chinees met een amerikaan laten bellen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik vind dat je je extreem lomp opstelt: eerst post je een enorm onduidelijk topic waaruit alleen een simpele vraag te distelleren valt (zijn ze compatible: ja of nee) en daarop krijg je het even simpele als correcte antwoord: JA, die zijn 100% compatible. Om precies te zijn is dat zo omdat ze allebei aan de TCP en/of UDP standaarden conformeren die al begin jaren tachtig in respectievelijk RFC 793 en RFC 768 gedefinieerd zijn.Stimpy001 schreef op 08 oktober 2002 @ 11:50:
Het antwoord op je vraag is dus echt volmondig JA, en nu wil ik echt wel een keer je probleem horen voordat je in de ruimte gaat zwetsen over onze welwillende suggesties.
[edit]
Sowieso zwam je hier want onderliggende socketimplementaties hebben JUIST geen bal van doen met de interface waarlangs je ze aanspreekt, of dat nou via COM-interfaces, Java-libs, VB-API's of Berkeley-sockets of whatever is, het hele idee achter internet (en dus ook sockets) is dat ze alle applicaties onderling kunnen communiceren ongeacht platform en/of taal.
[ Voor 0% gewijzigd door curry684 op 08-10-2002 15:41 . Reden: Toevoeging... ]
Dit is precies het probleem dat ik bedoel. De gehele opzet van de socket moet je in .NET zelf coden terwijl je in VB 6 de control zo kon gebruiken. Hierdoor loop je tegen problemen op zoals hierboven beschreven staat.Twilight Burn schreef op 08 oktober 2002 @ 15:16:
In VB6 had je een kant en klare control die je kon gebruiken, in VB.Net moet je het hele zooitje zelf coden (System.Net.Sockets namespace - De TCPClient en TCPServer is ook wel bruikbaar, maar daar is het me nog niet gelukt om te "ontdekken" of de andere kant de verbinding heeft verbroken)
Het gaat dus niet om de socket zelf maar om het opzetten en het gebruik van de socket. De interface is nog wel hetzelfde alleen is het gebruik ervan totaal verandert. Dat is/ws mijn probleem.