Toon posts:

wat is een Auxiliairy Device?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om het verhaal helemaal te begrijpen zou je misschien eerst even het oude topic moeten lezen.. de link staat hieronder...

Schrijven naar AUX apparaat

zoekend naar het probleem vond ik in een KB van microsoft de volgende opmerking :

Summary
Microsoft MS-DOS reserves certain names for system device drivers. If you try to name a file using one of these names, you will receive the following error message:
Write Fault Error Writing Device <FILENAME.EXT>
Abort, Retry, Ignore, Fail?
The solution is to change the file name.

mijn probleem is dat er in mijn foutmelding geen bestandsnaam voorkomt, maar alleen Write Fault Error Writing Device AUX .. volgens hetzelfde artikel staat AUX voor een auxiliairy device, veel voorkomend bij seriele poorten.. wat kan dit zijn? ik had als optie misschien de muis, maar dat weet ik niet zeker.. kan iemand me dit misschien uitleggen?!

adres MS article :

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;Q74496

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Is dat niet een geluidskaart ofzo??

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Vertel eens wat meer. Wanneer komt het probleem naar voren. Wat heb je veranderd aan je systeem, specs enz. enz.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
bij deze, ik quote zelf maar even uit mijn oude post :

ik zit met een probleem. Gisteren ben ik bezig geweest met het nakijken van een PC die voornamelijk klachten had zoals constant blijven hangen.. op een gegeven moment was er geen houden meer aan, en hebben we besloten om ( na een backup gemaakt te hebben) de HD maar te formatteren en een nieuwe windows te installeren. Na dat gedaan te hebben bleek de fout opgelost te zijn.. hij bleef niet meer hangen.. dus ik ben verder gegaan met het herinstalleren van randapparatuur zoals printer, scanner en webvox.. bij de printer was alles vlekkeloos.. niets aan de hand.. bij de scanner bleef ie een keer hangen, maarja dat gebeurt wel eens vaker tijdens een installatie, dus heb ik geherstart en daarna was er niets aan de hand.. daarna installeerde ik de webvox.. en kreeg ik nadat ik weer een herstart maakte ( zoals standaard na de installatie, win98) een foutmelding. de computer gaf een zwart scherm ( jeweetwel, DOS-a-like) met de melding

"schrijffout schrijven naar AUX apparaat" waarbij ik kon kiezen uit afbreken, doorgaan en negeren.. alleen afbreken van die opties haalde wat uit, maar dat zorgde ervoor dat de PC uitviel. vervolgens heb ik een herstart gemaakt in de veilige modus om die software weer te deinstalleren, om zo te kijken of ik kon opstarten zonder dat die melding kwam.. dit lukte.. mijn mening was dus dat het met de webvox te maken had, dus om het uit te sluiten nog eens die software geinstalleerd en herstarten om te kijken of ik weer die melding zou krijgen.. en ja hoor, dit is het geval.. maar ik weet dus niet precies wat deze melding nu betekende, en of het ook echt daadwerkelijk aan de webvox ligt.. hij heeft het namelijk altijd goed gedaan, tot een maand of anderhalf geleden.. wel blijft de computer nu nog wel eens hangen.. heeft er iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?! enig idee wat ik hieraan kan doen?!

het betreft hier een Packard Bell P550 met 60MBram, 15 gig HD, win98 bevat CDROM en CDRW, HP Scanner en Printer ( hebben volgens mij geen problemen) en een webvox ( USB aansluiting)

wat mij wel vertelt is, is dat er ooit een keer een vonk is geweest bij de aansluiting van de USB plugje.. dus de USBstekker in de aansluiting steken, de PC heeft het toen een dag niet gedaan, maar na een tijdje te hebben gewacht met aanzetten werkte deze weer.. dit is inmiddels al wel een jaar of wat geleden, maar ik weet niet of dit enige info is die gebruikt kan worden.

heb je hier voldoende info aan?! zonee, laat het even weten, dan probeer ik nog meer uit te zoeken

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm Vonken bij de USB port, probeer anders even die webvox op een andere PC uit en een ander USB apperaat op die PackertBell. Het kan zijn dat je USB port langzaam naar de klote aan het gaan is.

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik nog een vraagje, want hoevaak ik die PC ook zal formatteren en herinstalleren, hij blijft elke keer weer vastlopen.. ik heb echt het idee om dat ding maar het raam uit te keilen, maarja, hij is niet helemaal van mij... en ik wil dfat probleem toch wel errug graag oplossen.. nouja, ik zal je opmerkingen iig eens uitproberen.. kijken wat dat oplost..

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 01:17
die packer hells,hebben toch net zoals compaq een soort van restore cd bij hun, of deze niet ???

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Idd, die CD's zijn dus bijgeleverd, maar dat wil dus totaal niet helpen. Op de één of andere manier wil het allemaal niet werken. Ik heb een aantal keer geformatteerd, een quick format en een full format. Vervolgens die restores gedraaid, en dan lijkt alles goed te gaan.. maarja, elke keer als ik wegga en een ander die computer gaat gebruiken, dan gaat er van alles fout.. hij crashed tot 8 keer!!!! achter elkaar.. om helemaal ziek van te worden.. maar goed, weer even on topic.. nee, die restore cd's willen dus niet helpen :( snik...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:12:
Idd, die CD's zijn dus bijgeleverd, maar dat wil dus totaal niet helpen. Op de één of andere manier wil het allemaal niet werken. Ik heb een aantal keer geformatteerd, een quick format en een full format. Vervolgens die restores gedraaid, en dan lijkt alles goed te gaan.. maarja, elke keer als ik wegga en een ander die computer gaat gebruiken, dan gaat er van alles fout.. hij crashed tot 8 keer!!!! achter elkaar.. om helemaal ziek van te worden.. maar goed, weer even on topic.. nee, die restore cd's willen dus niet helpen :( snik...
alles is opgelsot.. mijn allereerste vermoeden was waar.. de geluidskaart naar de k***e!! anywayz, thanxz 4 helping me out here!!

:+
Pagina: 1