balletje muis blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
me vorige topic kreeg een slotje, want men dacht dat me wieletjes gewoon vuil waren, maar ik was vergeten te vermelden dat dat niet zo was.

dus wie weet hoe het komt dat mijn balletje van mijn cordless mouseman niet altijd meerold als ik naar links beweeg, het is dus geen stof wat erin zit.

en de ondergrond verschilt niets/weinig op het effect.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
heb je m al open gehad? aan het andere end van die wieltjes komt ook vaak stof te zitten.

Verwijderd

mm, heb al al eens een balletje gebruikt die uit een andere muis komt :)

• Vastloper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb datzelfde gehad met een logitech cordless mouseman. Mijn oplossing was een cordless mouseman optical van logitech.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
is het niet 'gewoon' een storing van je cordless :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Timer
  • Laatst online: 16-06 12:09
(jarig!)
Zou eens helemaal de kap deraf halen. Heb dat namelijk ook wel eens met een muis gehad en dat was heel vreemd.
- Met de kap deraf deed ie het prima
- Deed je alleen je hand erover heen (maar ik raakte niets aan) dan deed ie hakkelig.

Misschien zit er wat vuil tussen die radjes: 2 wieltjes (hor, vert) met aan de rand allemaal gaatjes. Ik weet niet precies hoe het werkt maar hier gaat licht doorheen ofzo. Misschien zit d'r vuil in die gaatjes.

Zie je vanzelf als je 'm helemaal openmaakt. Kan je meteen zien of er niks aanslipt.

Verwijderd

Op wat voor ondergrond gebruik je hem? En als je geen muismat gebruikt probeer dat eens. Gaat het bewegen naar rechts wel? want het bewegen van links -> rechts is 1 en hetzelfde wietje.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

Je geeft zelf al aan waar het probleem ligt! Het Horizontale weiltje in je muis heeft dus een probleem. Maak je muis open en maak dat draaiende staafje goed schoon, als dit niet helpt kun je hem misschien nog smeren met iets.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Gewoon open maken, en kijken of er stof rond het wieltje gewikkeld zit (kan me niet voorstellen dat er in jouw muis totaal geen stof zit B) )

Ik plukte vroeger altijd dat stof er tussen vandaan met een pincet... werkte perfect.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

de batterijen al eens vervangen???

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:47
als je balletje echt blijft hangen dan kun je als het goed is je muis nieteens meer normaal bewegen (dat krijg ik als ik mijn boomslang veel te snel beweeg :p)
zorg gewoon voor een goeie ondergrond, die NIET helemaal glad is (ik gebruik zelf een plaatje gezandstraalt glas) en zorg dat alles gewoon goed schoon is

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

sjolmers schreef op 07 oktober 2002 @ 16:19:
de batterijen al eens vervangen???
offtopic:
ja hoor z'n muisbal wordt elektrisch aangedreven |:( :Z :X

#StopBurningStuff

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:55
_WgV_ schreef op 07 oktober 2002 @ 16:43:
[...]

offtopic:
Niet de muisbal. Maar wel de rest van de draadloze muis.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
[...]

offtopic:
Maar hij heeft wel stroom nodig omdat ie misschien draadloos is. Ik heb dat ook gehad, dan reageert ie onwijs klote. Kan je schoonmaken wat je wilt.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Mischien een verdwaalde haar in de muis (opereren lijkt mij idd de oplossing)

Grutte Pier fansels

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
ok, dan ga ik hem eens opereren, wel jammer dat dat al na 2 maanden nodig is, vorige muis heb ik aleen af en toe eens de wieltjes schoongemaakt

we zullen t wel zien.

alvast bedankt

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik heb ook twee van die dingen en ik had er ook last van. Ik heb toen de balletjes vervangen door exemplaren die zwaarder waren en het probleem heb ik nooit meer gehad.
(totdat ze vuil werden natuurlijk ;) )

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

_ferry_ schreef op 07 oktober 2002 @ 19:37:
ok, dan ga ik hem eens opereren, wel jammer dat dat al na 2 maanden nodig is, vorige muis heb ik aleen af en toe eens de wieltjes schoongemaakt

we zullen t wel zien.

alvast bedankt
Heb bij een normale muis wel eens gehad dat het balkje (ik noem het maar even zo) waar het verticale scrollwieltje aan zit was losgeschoten. Zou ik ook ff naar kijken.

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Een vriend mij had ook een draadloze muis met bal, en die kreeg ook na een tijdje dit probleem. Oplossing: alkaline batterijen erin. Lijkt heel gek, maar het werkte wel.

• SuperJERK
  • Laatst online: 01-05 23:20
Al eens geprobeerd om de ontvanger naast je muis te zetten? Ik had daar dus last van... helaas is me draadloze muis nu niet echt meer draadloos aangezien de ontvanger er z'on 20 cm vanaf moet staan...

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

[...]

offtopic:
Nee jij hebt een slimme opmerking, maar ff duidelijk: C-O-R-D-L-E-S-S! (gebruikt BATTERIJEN) 8)7 :P

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1