Hier had uw advertentie kunnen staan!
Verwijderd
Draai je een DNS server op je router? Zo ja, dan neem ik aan dat je de router wel als DNS server hebt ingesteld voor de clients?
Of courseVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:53:
Draai je een DNS server op je router? Zo ja, dan neem ik aan dat je de router wel als DNS server hebt ingesteld voor de clients?
Maar ik vraag me af of het wel mogelijk is eigenlijk
gaat toch automatisch.
dan hoef je op je win2k client geen hosts van 300k te zetten want dan duurt dat aanloggen zoo lang.
dan hoef je op je win2k client geen hosts van 300k te zetten want dan duurt dat aanloggen zoo lang.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Juist, jij snapt het doel. Alleen hier werkt ut dus nietPipoDeClown schreef op 07 oktober 2002 @ 09:59:
gaat toch automatisch.
Kheb het net nog geprobeerd met een linux-client, maar ook die resolved alleen via de DNS server, niet via de hostfile.
Verwijderd
DNS kijkt alleen naar z'n eigen config en niet naar de hosts files, dus lokaal zal er eerst naar /etc/hosts gekeken worden, maar voor een DNS request zal er in je named.conf gekeken worden of je dit domein host en zo niet, wordt de request geforward, al naar gelang je DNS-config.
Wil je dus sites op deze manier blocken zal je óf de hosts file naar je windozen moeten copieren, óf deze sites aan je DNS toevoegen (zou ik niet doen, aangezien je je server voor alle domeinen die je blocked 'authorative' moet maken), óf deze sites op een andere manier blocken (iptables/ipchains bijvoorbeeld)
Wil je dus sites op deze manier blocken zal je óf de hosts file naar je windozen moeten copieren, óf deze sites aan je DNS toevoegen (zou ik niet doen, aangezien je je server voor alle domeinen die je blocked 'authorative' moet maken), óf deze sites op een andere manier blocken (iptables/ipchains bijvoorbeeld)
ik had al zo'n vermoeden...
Tenk joe voor de info!
Tenk joe voor de info!
Verwijderd
Waarom naar 127.0.0.1? Zijn dat blacklisted hosts? Dan is het imo beter om die hosts ipv ze naar localhost te routen, alle access van / naar die host te blocken op de lnx router met <vul hier uw packet filter in>EWS99 schreef op 07 oktober 2002 @ 09:36:
Ik heb een linux router met een /etc/hosts file waarin een hoop sites vervangen worden door 127.0.0.1.
...
Bovenstaande oplossing laat clients nog steeds connecten naar het ip address...
Pagina: 1