Toon posts:

[ASP]Listbox Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik word echt gek.
Ik wil het volgende doen, maar krijg het niet voor elkaar:

ik heb links een listbox . de gegevens in de listbox worden uit de database gehaald.
en ik heb rechts paar tekstvelden. nu wil ik dat als er een option geselecteerd wordt dat de tekstvelden worden ingevuld met gegevens van de geselecteerde option uit de database.

Voorbeeld :

Stel je selecteert een option in currency list :

Euro , dan wil ik dat de volgende items uit de database worden gelezen en in een tekstveld ingevuld :

curID
curDescription
curDate

ik heb echt lang zitten zoeken op google, maar niks interessant kunnen vinden.
Is het mogelijk om een sub function aan te roepen vanuit <select onclick=>

hopelijk weten jullie iets! :|

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 22:34
Hoe ver sta je al? Heb je al iets werkend?

Welke events heeft die combobox?
Het ophalen van data is server-side, dus imho zul je die asp-pagina in ieder geval opnieuw moeten laten uitvoeren.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 07 oktober 2002 @ 09:34:
Hoe ver sta je al? Heb je al iets werkend?

Welke events heeft die combobox?
Het ophalen van data is server-side, dus imho zul je die asp-pagina in ieder geval opnieuw moeten laten uitvoeren.
dit is wat ik heb :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sub CurrencyListFill()

Set RS = Cn.Execute("EXECUTE sp_list_currencys")

response.write "<form action=Currencies.asp name=userSelect method=post>"
response.write "<SELECT NAME=lstCurrencys SIZE=25 style=background-color:#F9E3C1 STYLE=width:95% bgcolor=red onClick=frmCurrencys.submit()>"

do while not RS.eof
curID       = RS.fields("CurrencyID")
curShortD   = RS.fields("ShortDescription")
curLongD    = RS.fields("LongDescription")
curActive   = RS.fields("Active")

response.write "<OPTION name="&curID&">"

if(curActive = 0) then
response.write curID& "  " & curShortD
else
response.write "---------->"&curID& "  " & curShortD
end if

RS.movenext
loop

response.write "</OPTION></SELECT></FORM>"

Set RS = nothing
End Sub

%>

Wat ik dus wil weten is hoe ik het voor elkaar krijg dat ie de gegevens uit de database haalt en in de tekstvelden laat zien, moet toch te doen zijn? :/

Verwijderd

Wat je dus kan doen is er een gewoon form van maken met een
code:
1
action="iets.asp"

Dan lees je de waarde van het geselecteerde item uit:
code:
1
iets = Request.Form("iets")

Dan maak je een nieuwe query:
code:
1
sql = "SELECT curID,curDescription,curDate FROM jetabel WHERE jetabel.[bekendewaarde]=" & iets

waar 'bekendewaarde' dus de cel is met de waarde uit je listbox...
En dan kun je je textboxen gaan vullen :)

Edit: Voor het geval dat je niet weet hoe dat moet:
code:
1
2
3
Response.Write "<input type='text' name='curID' value='" & RS.fields("CurrencyID")
 & "'>"
etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:46:
Wat je dus kan doen is er een gewoon form van maken met een
code:
1
action="iets.asp"

Dan lees je de waarde van het geselecteerde item uit:
code:
1
iets = Request.Form("iets")

Dan maak je een nieuwe query:
code:
1
sql = "SELECT curID,curDescription,curDate FROM jetabel WHERE jetabel.[bekendewaarde]=" & iets

waar 'bekendewaarde' dus de cel is met de waarde uit je listbox...
En dan kun je je textboxen gaan vullen :)
dat begrijp ik nog wel, maar hoe doe ik zon methode aanroepen als iets geselecteerd is?

Verwijderd

Zoals Whoami al zei:
Je zult nog een pagina aan moeten maken, en een 'gewoon' form met een action naar die pagina...dan haal je de waarde op uit het form en zet je een nieuwe query in elkaar...wat snap je hier precies niet van?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:51:
Zoals Whoami al zei:

[...]

Je zult nog een pagina aan moeten maken, en een 'gewoon' form met een action naar die pagina...dan haal je de waarde op uit het form en zet je een nieuwe query in elkaar...wat snap je hier precies niet van?
ik wil dus geen nieuw pagina, alles moet in zelfde pagina gebeuren, dus wanneer gebruiker iets selecteerd, moeten de gegevens te zien zijn in de tekstvelden die naast de listbox staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 09:56:
[...]

ik wil dus geen nieuw pagina, alles moet in zelfde pagina gebeuren, dus wanneer gebruiker iets selecteerd, moeten de gegevens te zien zijn in de tekstvelden die naast de listbox staan
Dan zal je iig de pagina moeten laten her-laden (lekker nl :P ) en misschien met de querystring en dan een if then statement een sub laten uitvoeren die de gegevens ophaalt...maar persoon ben ik niet zo thuis op het gebied van subs...

Dus ongeveer zo:
-user selecteert
-zefdepagina.asp?verder=ja (ofzo)
-if verder = ja then (met request querystring)
-sub
-doe sql gedoe
-end sub
-end if

Edit: Ik moet NU naar school, ben er dus ff niet meer :(

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe heb ik niks gezien dat ik kan gebruiken.
Ik weet zelf ook wat er in grote lijnen moet gebeuren, maar ik heb speciefieke informatie nodig, niemand die een turtorial heeft gezien over dit?

Ok, ik ben nu iets verder met :

if request("content_length") > 0 then

kan ik nu tekst pleuren in tekstvelden, probleem is nu hoe kan ik zien welke option geselecteerd is? dus zodat ik de optionId kan opnemen in mijn query?

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geval dat jullie niet weten waar ik over praat :

http://www23.brinkster.com/i4a2/upload/listbox.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www23.brinkster.com/i4a2/upload/listbox.jpg

als ik nu iets selecteer uit de listbox wordt een query uitgevoerd(met id =4) en krijg de gegevens van currencyid 4 in mijn tekstvelden,

nu wil ik dat de option name wordt meegegeven en dus aan de hand van wat geselcteerd is de query wordt uitgevoerd , ik heb gekeken. in javascript kan dat met selectedIndex, alleen hoe geef ik dat door aan een VB script?
:|

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 22:34
[nohtml]
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 10:41:
tot nu toe heb ik niks gezien dat ik kan gebruiken.
Ik weet zelf ook wat er in grote lijnen moet gebeuren, maar ik heb speciefieke informatie nodig, niemand die een turtorial heeft gezien over dit?
Zoek misschien zelf een tutorial daarover?

Jouw probleem is blijkbaar dat jij hier gewoon een kant-en-klare oplossing wilt en niet naar de reeds gegevens tips oid wilt luisteren.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 07 oktober 2002 @ 12:04:
[nohtml]
[...]

Zoek misschien zelf een tutorial daarover?

Jouw probleem is blijkbaar dat jij hier gewoon een kant-en-klare oplossing wilt en niet naar de reeds gegevens tips oid wilt luisteren.
hoezo kant en klare oplossing? |:( , ik vraag alleen hoe ik dus de waarde van mijn option kan opnemen in de query? is dat soms te veel gevraagd?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 12:01:
Voor het geval dat jullie niet weten waar ik over praat :

[afbeelding]

als ik nu iets selecteer uit de listbox wordt een query uitgevoerd(met id =4) en krijg de gegevens van currencyid 4 in mijn tekstvelden,

nu wil ik dat de option name wordt meegegeven en dus aan de hand van wat geselcteerd is de query wordt uitgevoerd , ik heb gekeken. in javascript kan dat met selectedIndex, alleen hoe geef ik dat door aan een VB script?
:|
Als ik je goed begrijp, moet je nog maar eens goed het verschil gaan kijken tussen Javascript en serverside VBScript..... selectedIndex wordt naar mijn idee clientside bepaald; ASP's Request kan hier niets mee. Enige oplossing is een hidden form.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 07 oktober 2002 @ 12:10:
[...]

Als ik je goed begrijp, moet je nog maar eens goed het verschil gaan kijken tussen Javascript en serverside VBScript..... selectedIndex wordt naar mijn idee clientside bepaald; ASP's Request kan hier niets mee. Enige oplossing is een hidden form.
daar had ik al aan gedacht, maar hoe krijg ik de geselecteerde option in een hidden form?

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 14:02

-SaveMe-

-klik-

Je moet een 'submit' uitvoeren (actie van de listbox) op het moment dat de user een keuze heeft gemaakt. Je herlaadt de pagina, dit keer met de gemaakte keuze...

De oplossing staat hier echt in alle reacties hoor...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 12:18:
[...]

daar had ik al aan gedacht, maar hoe krijg ik de geselecteerde option in een hidden form?
Je kon de waarde toch met Javascript uitlezen met selectedIndex? Dan kan je deze vast ook wel aan een hidden formfield koppelen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
-SaveMe- schreef op 07 oktober 2002 @ 12:18:
Je moet een 'submit' uitvoeren (actie van de listbox) op het moment dat de user een keuze heeft gemaakt. Je herlaadt de pagina, dit keer met de gemaakte keuze...

De oplossing staat hier echt in alle reacties hoor...
code:
1
response.write "<SELECT NAME=lstCurrencys SIZE=25 style=background-color:#F9E3C1 STYLE=width:95% bgcolor=red onClick=frmCurrencys.submit()>"

dit had ik al voordat ik hier kwam!, dat was niet waar ik om vroeg!

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 07 oktober 2002 @ 12:21:
[...]

Je kon de waarde toch met Javascript uitlezen met selectedIndex? Dan kan je deze vast ook wel aan een hidden formfield koppelen.
dit heb ik nu :

code:
1
2
3
4
5
6
function test()
{
var x=document.forms.frmCurrencys.lstCurrencys
var z=x.options[x.selectedIndex].index
return z
}

en zo wil ik waarde in hidden from pleuren:

<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME=lngCurrencyID VALUE=JAVASCRIPT:test()>

en zo vraag ik waarde op :

strID = Request.form("lngCurrencyID")

om te testen doe ik hem dus in tekstveld om te zien of juiste waarde in zit en dit krijg ik in mijn tekstveld :?

JAVASCRIPT:test()

enig idee wat ik fout doe?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

P&W -> W&G
Javascript moet daar en niet hier

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
D2k schreef op 07 oktober 2002 @ 13:16:
P&W -> W&G
Javascript moet daar en niet hier
sorry, ik dacht dat die p & w was, foutje, zou je hem willen verplaatsen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:18:
[...]

sorry, ik dacht dat die p & w was, foutje, zou je hem willen verplaatsen?

nee willik niet :+
heb ik nl al gedaan ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
D2k schreef op 07 oktober 2002 @ 13:19:

[...]

nee willik niet :+
heb ik nl al gedaan ;)
ik dacht dat ik hem in w&g had gepost, en vroeg of je hem naar p&w wou verplaatsen :+

maarja zal wel :Y)

Verwijderd

ik zou het anders doen: gewoon van tevoren alle mogelijke texten die bij die options al in een hidden layer zetten en dan afhankelijk van wat je in die listbox selecteerd de juiste layer laten zien

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:37:
ik zou het anders doen: gewoon van tevoren alle mogelijke texten die bij die options al in een hidden layer zetten en dan afhankelijk van wat je in die listbox selecteerd de juiste layer laten zien
hoe bedoel je? :? de gegevens worden toch uit de databse gehaald, dan kan ik toch van te voren niet weten welke opties en hoeveel opties er zijn?

hoe kan ik dus

<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME=lngCurrencyID VALUE=X>

X de value geven die een javascript methode returnt?

Verwijderd

als je gewoon alle opties uit de db haalt, dat zijn er toch een standaard aantal als ik goed heb begrepen (en als niet maakt het toch niet uit) ik denk dat deze oplossing sneller werkt, omdat je niet iedere keer je pagina opnieuw hoeft te laden.

en tuluk kan je je geselecteerde waarde in een hidden field zetten, maar e kan toch in asp ook gewoon de geselecteerde waarde uit lezen (request.form [listboxnaam])?

pseudocode:
for i = 0 to aantalopties - 1
response.write "<div id=""div"&i&""" style=""display:none"">"&optieverhaal[i]&"</div>"
next

en dan je listbox zoals je al hebt gedaan en dan een onclick="show(div2)" (bijvoorbeeld)

en dan een javascript functie:

function show(obj) {
document.getElementById(obj).style.display = "block";
}

(en dan moet je de andere ook effe invisible maken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 13:48:
als je gewoon alle opties uit de db haalt, dat zijn er toch een standaard aantal als ik goed heb begrepen (en als niet maakt het toch niet uit) ik denk dat deze oplossing sneller werkt, omdat je niet iedere keer je pagina opnieuw hoeft te laden.

en tuluk kan je je geselecteerde waarde in een hidden field zetten, maar e kan toch in asp ook gewoon de geselecteerde waarde uit lezen (request.form [listboxnaam])?

pseudocode:
for i = 0 to aantalopties - 1
response.write "<div id=""div"&i&""" style=""display:none"">"&optieverhaal[i]&"</div>"
next

en dan je listbox zoals je al hebt gedaan en dan een onclick="show(div2)" (bijvoorbeeld)

en dan een javascript functie:

function show(obj) {
document.getElementById(obj).style.display = "block";
}

(en dan moet je de andere ook effe invisible maken
erg bedankt, alleen als ik dit doe : request.form (listboxnaam)
dan krijg te zien wat in de option zit, ik wil alleen de Name hebben van de optie
hoe doe ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 14:01:
[...]

erg bedankt, alleen als ik dit doe : request.form (listboxnaam)
dan krijg te zien wat in de option zit, ik wil alleen de Name hebben van de optie
hoe doe ik dat?
LOL, na 1 uur op google te zoeken , weet ik nog steeds niet hoe ik alleen de naam van de option return ipv wat er in staat. fantastich 8)7

Verwijderd

Topicstarter
nou ja iig bedankt, ik heb het op een slordige manier opgelost, maar ja boeien werkt wel :)
gezien ik niet weet hoe ik met request.form alleen de name van een object kan ophalen, haal ik de hele zooi op en pleur alles wat niet nummeriek is weg, en hou dus alleen de ID over :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    Dim iPos, sNew, iTemp
    strInput = Trim(Request.Form("lstCurrencys"))
    If strInput <> "" Then
        iPos = 1
        iTemp = Len(strInput)
        While iTemp >= iPos
            If IsNumeric(Mid(strInput,iPos,1)) = True Then
                sNew = sNew & Mid(strInput,iPos,1)
            End If
            iPos = iPos + 1
        Wend
    Else
        sNew = ""
    End If

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ben ik nou gek, of is de naam van een object al bekend als je hem gaat ophalen :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 07 oktober 2002 @ 22:11:
Ben ik nou gek, of is de naam van een object al bekend als je hem gaat ophalen :?
Hoe bedoel je? de naam van mijn object?, ik neem aan dat je de option bedoelt, dat is niet bekend, die wordt namelijk uit de database gelezen. :)

Ik vind het btw echt een tief$@$@#$zooi dat niemand weet hoe je met request.form
de naam van een object kan returnen 8)7

Verwijderd

Dit heb ik ooit eens gemaakt...
http://www.autotelex.nl/demo/
Dit progje doet geloof ik dat wat jij wilt. Het maakt gebruik van een frame van 0px hoog.. als je bijvoorbeeld naar http://www.autotelex.nl/d...ijst&KlantID=10540&Merk=1 gaat zie je in de source wat daar gebeurt..

O ja.. dit is alleen voor internet explorer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 23:26:
Dit heb ik ooit eens gemaakt...
http://www.autotelex.nl/demo/
Dit progje doet geloof ik dat wat jij wilt. Het maakt gebruik van een frame van 0px hoog.. als je bijvoorbeeld naar http://www.autotelex.nl/d...ijst&KlantID=10540&Merk=1 gaat zie je in de source wat daar gebeurt..

O ja.. dit is alleen voor internet explorer
Ziet er goed uit en het is idd wat ik nodig heb, ik kan alleen niet bij de source komen :|

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

cONEction, ik kan daar gewoon de source zien hoor!???

Rechtermuis, view source :?

Wat je daar namelijk ziet zijn allemaal javascript acties (welke middels een DB querie zijn opgebouwd) die de listboxen van het formulier op de andere pagina (parentframe) vult met de daarvoor bestemde waarden...

De afwerking gaat nu óók erg snel, maar dat komt doordat alles nu client-side wordt afgehandeld middels Javascript...

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op 08 oktober 2002 @ 08:22:
cONEction, ik kan daar gewoon de source zien hoor!???

Rechtermuis, view source :?

Wat je daar namelijk ziet zijn allemaal javascript acties (welke middels een DB querie zijn opgebouwd) die de listboxen van het formulier op de andere pagina (parentframe) vult met de daarvoor bestemde waarden...

De afwerking gaat nu óók erg snel, maar dat komt doordat alles nu client-side wordt afgehandeld middels Javascript...
eh, ik heb weinig aan die source, liefst had ik de methodes gezien waar het in gebeurt :O

Verwijderd

De asp-code van dit krijg je niet.. maar op zich moet je hier genoeg aan hebben.
Als je view-source doet zie je hoe de javascriptacties werken, 't enige dat je dan nog moet doen in de geposte variabelen in het "hidden"-frame opvangen en daarmee de javascript genereren die de zichtbare pagina update.
Die variabelen afvangen is standaard asp..
varnaam=request.form("varnaam")

voor meer info over asp en functies en hoe je die moet gebruiken moet je eens kijken op http://www.asp101.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 10:21:
De asp-code van dit krijg je niet.. maar op zich moet je hier genoeg aan hebben.
Als je view-source doet zie je hoe de javascriptacties werken, 't enige dat je dan nog moet doen in de geposte variabelen in het "hidden"-frame opvangen en daarmee de javascript genereren die de zichtbare pagina update.
Die variabelen afvangen is standaard asp..
varnaam=request.form("varnaam")

voor meer info over asp en functies en hoe je die moet gebruiken moet je eens kijken op http://www.asp101.com
kijk, bij mij werkt alles prima, ik zit maar met 1 probleem , en niemand schijnt het te weten.

met request.form("listbox") kan ik de option die geselecteerd is ophalen.
nu wil ik dus de Name hebben ipv wat er in die option zit(in de naam zit namelijk de ID van geselcteerde object, en dus kan ik het gelijk in mijn query stoppen, en kan nergens vinden hoe dit moet. dit moet toch kunnen? |:(

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
cONEction, naar aanleiding van die laatste opmerking van je: Dit begint zo langzamerhand naar een scriptrequest te ruiken...

Ik hoop dat je weet wat we met dat soort situaties doen. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 08 oktober 2002 @ 10:43:
cONEction, naar aanleiding van die laatste opmerking van je: Dit begint zo langzamerhand naar een scriptrequest te ruiken...

Ik hoop dat je weet wat we met dat soort situaties doen. :)
:? :X 8)7

• Willem

Kappen met dit soort nietszeggende-quasi-leuke-melp-replies.
Keep it ontopic.

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 08 oktober 2002 @ 11:05:

[...]

Kappen met dit soort nietszeggende-quasi-leuke-melp-replies.
Keep it ontopic.
ga nou iemand anders pesten, mijn reply zegt misschien niks , maar das altijd beter dan jou onzin reply, lees toch eerst waar het over gaat, voordat je uit je nek begint te lullen.

nog een keer omdat je moeite hebt met lezen :
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 10:42:
[...]

kijk, bij mij werkt alles prima, ik zit maar met 1 probleem , en niemand schijnt het te weten.

met request.form("listbox") kan ik de option die geselecteerd is ophalen.
nu wil ik dus de Name hebben ipv wat er in die option zit(in de naam zit namelijk de ID van geselcteerde object, en dus kan ik het gelijk in mijn query stoppen, en kan nergens vinden hoe dit moet. diet moet toch kunnen? |:(

Verwijderd

Ik geloof dat als je request.form("") oid doet dat je 1 string krijgt met alle waardes die doorgegeven worden door 't formulier.
Dan hoef je alleen nog maar die string uit elkaar te halen bij de & en kan je de waardes uitlezen.

Maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet waarom je 't zo moet doen.. als je nou gewoon een hidden-formulierelement in je formpje plaatst en dan bij de pulldown of weet ik veel wat voor een element een onchange-event geeft die 't hidden veld een bepaalde waarde geeft...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 11:51:
Ik geloof dat als je request.form("") oid doet dat je 1 string krijgt met alle waardes die doorgegeven worden door 't formulier.
Dan hoef je alleen nog maar die string uit elkaar te halen bij de & en kan je de waardes uitlezen.

Maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet waarom je 't zo moet doen.. als je nou gewoon een hidden-formulierelement in je formpje plaatst en dan bij de pulldown of weet ik veel wat voor een element een onchange-event geeft die 't hidden veld een bepaalde waarde geeft...
bedankt. dus je beweert dat het niet mogelijk is om via request.form() de naam van een object op te halen.
Ik weet ook niet waarom ik hiervoor heb gekozen, ik doe bij onchange dus de form submitten, is er een mogelijkheid om zowel de form te submitten als de hidden form een waarde geven :

voor het geval je het niet gezien hebt:

dat is hem dus.

Het werkt nu allemaal wel, alleen op een slordige manier :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    Dim iPos, sNew, iTemp
    strInput = Trim(Request.Form("lstCurrencys"))
    If strInput <> "" Then
        iPos = 1
        iTemp = Len(strInput)
        While iTemp >= iPos
            If IsNumeric(Mid(strInput,iPos,1)) = True Then
                sNew = sNew & Mid(strInput,iPos,1)
            End If
            iPos = iPos + 1
        Wend
    Else
        sNew = ""
    End If

hiermee stop ik de waarde van request.form erin en haal alles eruit behalve de getallen, en das dan gelijk mijn objectID. dus stop sNew in mijn query.
maar echt dom dat je niet de naam van object kan achterhalen :?

iig bedankt

• Willem
cONEction, je hebt mail.

Verwijderd

Topicstarter
jij blij :+

• Willem
OK, gezien je geen normale reacties kunt geven gaat dit topic dicht.
Geloof ook niet dat je de hints in dit topic helemaal begrijpt.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.