mensen met een A7V, wat voor geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
wat voor geluid hebben jullie, ik heb een MX300 maar die doet het voor geen meter.
dus ik wil graag van jullie weten wat voor geluid het wel doet en ik dus het beste kan kopen.
*TNX

Verwijderd

SB Live!1024 en eigenlijk geen problemen..wel in het goede PCI slot prikken.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 22:10 schreef Xaran het volgende:
SB Live!1024 en eigenlijk geen problemen..wel in het goede PCI slot prikken.[/quote]:? hoezo?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

ja hoezo?
En welk slot is het juiste PCI slot?
toch niet nummer 2, daar zit me PCTV kaart al in

Verwijderd

ja, dat wil ik ook wel weten. En waarom problemen? Ik ga er namelijk ook 1 kopen, maar als hij gek doet...

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

niet in de het tweede pci slot
dan geeft je mobo vanzelf een melding
over irq sharing(o.i.d)

Oh ja joh!!!

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 06:37
Ik heb ook een Asus A7V mobo (met onboard geluidkaart helaas). Daar heb ik een Soundblaster Live Value inzitten, zonder enige problemen.
De SB-Live is trouwens in het 4e slot vanaf het AGP-Pro slot, maar dit is maar willekeurig gedaan.

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 06:37
edit:

Oeps, dubbelpost :(

• johnny.xxx
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 00:07 schreef Hyperion het volgende:
ja, dat wil ik ook wel weten. En waarom problemen? Ik ga er namelijk ook 1 kopen, maar als hij gek doet...[/quote]o de A7v is het probleem niet hoor, dat is een fijn bordje.
het probleem zijn de drivers van de geluids kaart, in een MX300 zit een vortex2 chippie van aureal en die maken geen nieuwe drivers meer voor hun kaartjes :(

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SB 128 PCI 2 speaker
Mijn 64 PCI is kapot gegaan in die plank.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:57
Ik heb ook een A7V en SBLive! (in 2e PCI slot), werkt perfect.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
* Helldesker heeft ook SB Live! in zijn A7V zitten.
In het 3de slot vanaf onder of vanaf boven ( da's het voordeel met 5 sloten.) >:) Werkt als een speer.

Verwijderd

Als je hem in de tweede pci slot stopt,
dan vraagt je mobo of de kaart die in slot 2 zit IRQ sharing ondersteund want hij zit op hetzelfde IRQ als die Promise onboard ATA100 device :( !!!

• johnny.xxx
dan moet je in de bios de irq sharing uit zetten bij pci/irq en het 2de slot dan een ander irq aanwijzen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb een Terratec DMX Xfire 1024, op een Asus A7V rev 1.02, en hij zit in slot 3. Werkt prima.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik heb een A7V en een MX300(5e pci), laatste Aureal drivers en geen probs !!!

• johnny.xxx
wat voor besturings systeem gebruik je dan?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb een SB Live in slot 5 zitten. (dat is dus het slot onder de AGP kaart.

Hoezo ik hem daar heb zitten ?

Ik heb zo'n dochterkaartje erbij, en daar wil ik dus geen PCI-slot voor opofferen.

Door de layout van het moederbord is er dus boven het AGP-slot nog een paneltje vrij, en daar zit dus nu het dochterkaartje.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik heb een SB LIVe 1024 op een ASUS A7V plank
in het onderste slot die boven de ISA dus

werkt perfect!

wie weet trouwens welke sloten allemaal aparte busmastering hebben if hebben sommige PCI sloten gedeelde busmastering?

• johnny.xxx
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 oktober 2000 23:44 schreef Snippie het volgende:
Ik heb een SB LIVe 1024 op een ASUS A7V plank
in het onderste slot die boven de ISA dus

werkt perfect!

wie weet trouwens welke sloten allemaal aparte busmastering hebben if hebben sommige PCI sloten gedeelde busmastering?[/quote]de A7V heeft helemaal geen ISA :?

Verwijderd

Snippie bedoelt dat stomme AMR dingetje.

Bij mij werkt de SBLive 1024 ook prima in de onderste slot. Maar als je LiveWare3 wilt gebruiken moet je eerst die ATA100 even uitschakelen (of er misschien wat op aansluiten) anders krijg je een windows protection error

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 16:47
Ik heb ook een SBLIVE en hij doet t perfect in het 3de slot van boven en in het onderste. ik heb nog nooit probelemen gehad :P

• johnny.xxx
joost en sinistrad wat voor rev. en wat voor bios hebben jullie?

Verwijderd

rev. 1.02
BIOS 1004C

Verwijderd

Misschien gewoon ff proberen, ik heb er zelf al veel problemen mee gehad totdat een van mijn mates met deze oplossing afkwam :
- zet die verdomde Pnp OS optie in de bios eens op NO

==> dit had bij mij tot resultaat dat mijn SBlive wel werkte, geen conflicten meer met irq's

Verwijderd

Jup me2 een SBLive! 1024 en werkt perfect

Verwijderd

OMg wat ben ik weer dom bezig!
ik bedoelde inderdaad dat AMR slot.
heb namelijk ook ff een KT7 gehad (komt zeker daardoor)
Maar daar deed de keyboard controller het niet van.

Maar heb zekers geen spijt dat ik nu een A7V heb

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
m'n SB live doet het prima op m'n asus
maar de joystick die ik daarop wil aansluiten werkt voor geen meter!
:(

irq-conflict?

• Rodger|IA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is het toeval, maar mijn Hitachi GD-7500 DVD-Rom wil niet werken in combinatie met een Asus A7V en een Terratec Xlerate pro kaart. Zowel onder win98 als windows Me lukt het mij niet de DVD-Rom speler te laten werken. Als ik een executable op wil starten krijg ik de melding dat het geen geldige win32 toepassing is. Weet iemand hier raad mee? Wellicht helpt het als ik andere drivers installeer voor mijn geluidskaart. Weet iemand een url waar ik standaard Aureal drivers kan downloaden?

Bedankt,

Rodger

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
ja, op www.vortexofsound.com

ik heb nu ook een vortex2 stabiel draaien op m'n a7v (zit in 3e pcislot is namelijk de enige die niet irq deelt) met 2048 reference drivers.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1