Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nokia 3410] Sluit lader opnieuw aan -error?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Regelmatig laad ik mijn Nokia 3410 accu op als hij nog niet leeg is, maar zo gauw er een streepje af is. Dat moet kunnen omdat er een li-ion accu in zit. Ik laat het toestel altijd aan tijdens het laden ('s nachts).

De laatste tijd kreeg ik als ik wakker werd en de batterij vol was een melding op het scherm te zien: "Sluit lader opnieuw aan". In het begin was dat er nog niet, maar de laatste tijd stond dat er elke keer als ik de lader weer op wilde bergen.

Vandaag was dat weer het geval, maar nu is de batterij niet opgeladen, er is zelfs al een streepje minder (omdat 'ie vannacht aan stond en mij moest wekken waarschijnlijk).

Kennen meer mensen dit probleem :? Ik denk dat ik vanmiddag ga proberen om hem nog eens op te laden.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• AtHomer
  • Niet online
Ben nu op school en de batterij indicator geeft weer vol aan... Echt vaag.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 08:52

Dennahz

Life feels like hell should.

Het is ook niet goed een telefoon op te laden als hij niet helemaal leeg is, de batterij wordt er 'lui' van.

Zit er een ontlaad functie op je 3410? Zo ja gebruik die eens en laad hem daarna volledig op.

Herhaal dit proces een paar keer en kijk of het dan beter gaat. :)

Twitter

• AtHomer
  • Niet online
BrEeZeR schreef op 07 oktober 2002 @ 09:48:
Het is ook niet goed een telefoon op te laden als hij niet helemaal leeg is, de batterij wordt er 'lui' van.

Zit er een ontlaad functie op je 3410? Zo ja gebruik die eens en laad hem daarna volledig op.

Herhaal dit proces een paar keer en kijk of het dan beter gaat. :)
Er zit dus een li-ion batterij in, dit type heeft daar gelukkig geen last van :). Maar nu lijkt alles wel weer goed te zijn.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 14:42
ff een oud topic kicken (vind het zo dom om er een nieuw voor te openen, het is exact dezelfde fout, dus zo blijft het mooi bijeen)

Ik heb mijn gsm (ook een 3410) sinds dit weekend, en juist kreeg ik dus ook de boodschap "Sluit lader opnieuw aan". Het is de 2e keer dat ik de gsm oplaad. Google weet me niets te zeggen, en de search gaf enkel dit topic. Is er iemand sinds de voorbije anderhalf weet waarom die fout er kwam?

• Mayco
kickje

ik had btw gewacht tot de batterij helemaal leeg was.

offtopic:
een paar uur te vroeg gekickt, ik weet het, maar straks kan ik wss niet online, en ik wil echt wel weten wat die fout nu is.

• Mayco
nog een kickje

blijkbaar heeft niemand een idee wat die fout is, ofwel is dit topic hidden ofzo :)

• Mayco
laatste kick, hierna geef ik het op

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ik kan je topic wel zien hoor :p... maar ik weet echt geen oplossing voor je probleem.. sorry

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

bel anders even naar een Nokia service center... Misschien ligt het aan de firmware...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Is er een Nokia Service Point bij je in de buurt? Firmware upgrade helpt misschien :)

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Wat ik zou proberen:

Maak contacten aan nokia en lader goed schoon.
Controleer kabel lader op breuken of "knikken". (Had namelijk een keer dat de lader het af en toe wel en af en toe niet deed, bleek knik in de kabel te zitten. Bij rechtbuigen werkte die prima)

Kan namelijk zijn dat door vieze contacten en / of knikken de spanning daalt uit de lader en dus de nokia niet goed kan laden.

Niet geschoten is altijd mis :)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je hier iets aan? http://homepage.ntlworld.com/stephen.pinches/Tutorials.htm
daar staan een paar links die te maken hebben met laden.

hier: http://www.mwiacek.com/gsm/firmware/dct3_35.htm staat dat "Unnecessary "Reconnect Charger" -error message removed" bij de firmware V3.45 04-12-01 van de 5510, misschien is dus een overbodige melding bij jou 3410?

ik heb trouwens gezocht op "nokia reconnect charger", met de nederlandse taal kom je minder ver :)

op google groups vond ik dit: linkje (1tje erboven is de vraag)
dat lijkt er wel op. overcharging van de de batterij.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Mayco
ik heb V5.42 04-08-03 dus dat is de laatste firmwire, maar als ik het goed heb is het gewoon een mededeling dat de batterij vol is ofzo?

• AtHomer
  • Niet online
Mayco schreef op 23 april 2004 @ 21:09:
ik heb V5.42 04-08-03 dus dat is de laatste firmwire, maar als ik het goed heb is het gewoon een mededeling dat de batterij vol is ofzo?
Hey! Een oud topic van me :P

Waarschijnlijk is het een melding dat de batterij dreigt overladen te worden, en dat daarom de overladingsbeveiliging actief is geworden.

Normaalgesproken gebeurt dit zonder dat de gebruiker het weet (alle mobiele telefoons hebben zo'n beveiliging toch?). Er is dus niks ergs aan de hand, het toestel stopt gewoon automatisch met laden (omdat de accu vol is) en doet pas opnieuw een laadpoging als je de lader opnieuw aansluit.

• Mayco
ah, ok, bedankt allemaal, nu weet ik teminste dat ik me nergens zorgen over moet maken!
Pagina: 1