Toon posts:

computer doet het niet wat is er aan de hand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net nieuw moederbord gekocht.
moederbord staat aangesloten op voeding,
wanner powerswitch word ingedrukt, gaat koelfan van de processor even tikje bewegen)
maar de computer gaat niet aan.
de fan zou moeten draaien lijkt mij.
floppydrive en HD zijn niet aangesloten

moederbord : super 370ssa voeding ATX

Verwijderd

Ja lekker duidelijk. Verwacht je hier nou echt een antwoord op?

Verwijderd

hmmm....misschien zit er geen processor op geprikt?:o

----------------------

De achterliggende gedachte van deze wellicht stupide opmerking is dat je misschien iets meer info moet verstrekken......

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Check eerst:

- Dat je (eventueele) schakelaar op je voeding aan staat. Blijf van die 110v/230v af!!!
- Sluit je aan/uit schakelaar aan. Een ATX voeding/bord heeft dit nodig. (Of een jumper)

Wat bij MIJ hielp:

ATX stroom stekker ongelijk (dus niet helemaal recht) in je moederbord duwen.
UITERAARD wel zorgen dat je de stekker "gewoon" op de juiste pinnetjes aansluit,
niet omdraaien ofzo.
Bij mij hielp dit als ik dan ook continue op de aan/uit schakelaar bleef drukken.
(Dus aan/uit, niet ingedrukt houden).
Hierna de stekker helemaal doorduwen zodat hij er helemaal recht inzit.
Hij zal wel vaker uitvallen als de stekker helemaal doorduwt, bij mij lukte het ook niet in 1x, was wel ff zoet.

Dit is geen bullshit, dit werkte echt bij mij. Misschien dat iemand anders nog wat weet...

Uiteraard proberen op eigen risico, niet bij mij gaan klagen als je iets opblaast ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit is het denk ik niet.

Ik heb alle draadjes eens flink aangedrukt en in de connector een beetje heen en weer bewogen maar geen resultaat

Ik heb zojuist even de voeding weer op het oude moederbord aangesloten en daar doet alles het goed.

Toch zou het de ATX stroomaansluiting kunnen zijn omdat er verder geen apperaten zijn aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Na proberen en proberen ben ik erachter gekomen dat het wel moet volgens de bovendegenoemde oplossing, maar het lukt nog niet helemaal:

de connector zit er zeg maar half in, een stootje en hij is er af, tevens krijg ik een signaal van de speaker. tatuutatuutatuu... zonder onderbrekingen. Ram en CPU zijn geplaatst. fan van voeding draait nu wel maar van de processor nog niet.

wie herkent dit.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
gebruik je wel de goeie cpu-spanning?? :?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

tevens krijg ik een signaal van de speaker. tatuutatuutatuu...

Ja dat is lekker duidelijk :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sommige voedingen gaan pas aan als ze belast worden, dus HD etc. ook aansluiten. Ik had ook es een voeding waarvan ik dacht dat ie het niet deed (alleen mobo aangesloten).. ik dus in paniek ;) terug naar de winkel en hebben ze er een HD op aangesloten, toen deed ie het wel.. bij mij thuis deed ie het idd ook met HD enzo dr aan :)
Pagina: 1