Is het mogelijk om bij een scrollbar de verticale scrollbar wel te laten zien en de horizontale scrollbar niet, want ik heb m'n site door middel van i-frame met javascript gemaakt en als je er lang genoeg op de links klikt wordt de site horizontaal langzaam breder, kijk maar op m'n site (http://www.metallica-online.tk) als je er 32x opklikt wordt de site horizontaal breder, is er een mogelijk heid om het laten zien van een horizantale scrollbar te blokkeren?
Verwijderd
Als jouw site breder wordt naarmate er meer op de links geklikt wordt zou ik misschien maar eens goed naar m'n code kijken als ik jou was. Verder zie ik niet wat je bedoelt, bij mij werkt alles.
Als jij vervolgens zin hebt overal no right click scriptjes in te gooien kun je mijn hulp verder wel vergeten.
CSS overflow-x: hidden; (IE only)
Als jij vervolgens zin hebt overal no right click scriptjes in te gooien kun je mijn hulp verder wel vergeten.
CSS overflow-x: hidden; (IE only)
Ik zie het wel, de iframe wordt steeds breder inderdaad.
Het lijkt me echter handiger om gewoon dit probleem aan te pakken, en dus te zorgen dat de iframe gewoon zijn goede formaat houdt.
Het is echter erg lastig om te kijken wat er fout zit, met die
anti-tweedemuisknopscriptjes. Haal die er maar gewoon uit, ik heb geen zin om helemaal moeilijk te moeten doen om de broncode te bereiken. Die scripts zijn sowieso nergens goed voor.
Het lijkt me echter handiger om gewoon dit probleem aan te pakken, en dus te zorgen dat de iframe gewoon zijn goede formaat houdt.
Het is echter erg lastig om te kijken wat er fout zit, met die
Je kan die tweedemuisknopjes heel makkelijk omzeilen hoor, je klikt je rechtermuisknop en gelijk [ENTER] en dan kan je gewoon de broncode opvragen, en wil je dan a.u.b. kijken waar de fout zit.
dit:
en dit:
zorgen ervoor dat elke keer dat je een pagina laadt het frame 5 px breder wordt gemaakt.
Geen fout, je hebt het er zelf ingeprogrammeerd.. dus wat is je probleem?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <script type="text/javascript">
function adjustIFrameSize (iframeWindow) {
if (iframeWindow.document.height) {
var iframeElement = parent.document.getElementById
(iframeWindow.name);
iframeElement.style.height = iframeWindow.document.height + 'px';
iframeElement.style.width = iframeWindow.document.width + 'px';
}
else if (document.all) {
var iframeElement = parent.document.all[iframeWindow.name];
if (iframeWindow.document.compatMode &&
iframeWindow.document.compatMode != 'BackCompat')
{
iframeElement.style.height =
iframeWindow.document.documentElement.scrollHeight + 5 + 'px';
iframeElement.style.width =
iframeWindow.document.documentElement.scrollWidth + 5 + 'px';
}
else {
iframeElement.style.height =
iframeWindow.document.body.scrollHeight + 5 + 'px';
iframeElement.style.width =
iframeWindow.document.body.scrollWidth + 5 + 'px';
}
}
}
</script> |
en dit:
code:
1
2
3
| <body onload="if (parent.adjustIFrameSize)
parent.adjustIFrameSize(window);" bgcolor="#000000" text="#FFFFFF"
> |
zorgen ervoor dat elke keer dat je een pagina laadt het frame 5 px breder wordt gemaakt.
Geen fout, je hebt het er zelf ingeprogrammeerd.. dus wat is je probleem?
Pagina: 1